Yamaha Virago XV750 wil niet starten

25 jul 2020
13
1
5 jaar terug was de vlotter blijven hangen en liep heel de motor vol. Ik had toen al de benzine uit de motor laten lopen, de carburateur gekuist en opnieuw proberen te starten maar helaas deze startte niet meer. Afgelopen zomer had ik het idee om hem terug te starten dus heel de carburateur en de tank gekuist want door de jaren was de benzine slecht geworden. De tank zat vol met zwarte smurrie, heb een nieuw benzinekraantje gekocht en erop gezet. De bougies heb ik ook nagekeken en deze vonkten nog. Dus het was tijd om hem te starten maar met weinig succes. De vlotterkamers daar zit benzine in maar de bougies blijven kurkdroog. Ik had de carburateur iets rijker gesteld maar nog geen resultaat. Wat kan ik nu nog doen om hem eindelijk terug te laten starten.
Hopelijk weten jullie wat er mee mis is en kan ik hem terug in werking brengen.
 
Test het eens door remmenreinger in de inlaat te spuiten onder het starten! Als hij dan tekenen van leven geeft heb je last van brandstof tekort
 
Dus kijken of er benxine door de slangen naar da carbs loopt

Dan of het er ook werkelijk in terecht komt,

Als niet, onderzoeken waarom niet en dat wordt een beste waslijst

Als er dan wel benzine in de carbs komt, onderzoeken waarom niet in het luchtmengsel, dat kan bijna alleen maar sproeierprobleem en kanaalvervuiling zijn...

En dan heb je het traject doorlopen...
 
Heb eindelijk remreiniger en tijd gevonden voor men virago hij start met de remreiniger maar zodra deze op is stopt hij direct. Ik heb gekeken of er benzine naar de carburateurs loopt en de vlotterkamers zitten vol met benzine . Aan wat kan het probleem liggen ?
 
Waarschijnlijk niet alleen de sproeiers die dichtzitten. In de carburateurs zitten een stel kleine kanalen, die even goed dicht kunnen zitten. Ultrasoon reinigen van de carburateurs zou wel het best zijn ja, dan heb je in ieder geval een goede basis. Daarvoor wel alles demonteren van de carburateurs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan