yamaha virago

full


En zo stond tie bij de dealer.
 
Sorry, valt weinig te melden over Virago's en zeker met deze km stand, voor zover ik weet krijgen ze nog wel eens problemen met de startmotor voor de rest sturen ze prima en zijn er veel accessoires voor te krijgen, en wat het lange stilstaan betreft: bandejes controleren(uitdroging(scheurtjes))en verouderde benzine(bezinksel in tank en vlotterkamers)ik raad je aan om ff een beurtje uit te laten voeren , zit je in iedergeval goed ,het zou zonde zijn als je er problemen mee krijgt.
btw nice bike :]
 
tsssssss na lekker doodgebloed hoor bedankt voor alle reakties maar ik had er toch wel iets meer van verwacht zeg!! enneeeh tis trouwens een 96-er vanmiddag helmen gepast, komop dames en heren er zijn vast veel meer virago rijders????

Nou, hier dan !

Gefeliciteerd met je fiets :} en hou 'em heel.

Viragoman
 
heee hobbyist knap hoor en kicken dat achterlicht ernaast, pffffff kijken naar een helm is zo eenvoudig nog niet
 
Koop een stoer potje voor leuke ritjes en meetings, en een integraal voor lange stukken rijksweg.....

En je kan je meissie nog eens meenemen als je er 2 hebt :)
 
ja dat is em nou net ik heb zoveel potjes op mn knar gehad dat ik er scheel van zie en iedere keer hetzelfde probleem; met mn flinke druk op mn voorhoofd, een integraal zit prima maar vind ik er niet uitzien. Misschien dan toch een goedkope braincap??, superonveilig maar staat heel goed ik weet het echt nog niet
 
Ik heb een hele zwarte integraal met een heel donker vizier. Staat best stoer hoor 8-)

En het is gewoon comfortabeler op langere afstanden.
 
Peter S. Ik las dat je de dragon pipes maar tijdelijk wil gebruiken? Leen je ze van iemand of wil je ze verkopen... Ben misschien wel geinterreseert! Heb vandaag mijn standaard 'kever' pijpen eraf gehaald. Zit nu te twijfelen tussen de Dragons en de Fat pipes... Zijn ze trouwens niet te kort omdat je fiets een ouder model is?

Greetz Gies
 
@Viragoman

Ben bang dat de omzetten van de laatste tijd makkelijk in mijn binnenzak passen :?

@Gies

Die dragonpipes heb ik er nog steds onder hangen, ik heb er alleen tijdelijk eind dempers aangeplakt. Iemand is bezig om van RVS een twee in een dikke pijp voor me maken. Maar dan gebruik ik ook gewoon deze als (lange) bochten.
 
eaglezwaait.jpg


Je hebt een mooie bike op het oog. Alhoewel ik je niet ongerust wil maken ...... lange stilstand en weinig km's zijn best wel lastig! Mijn Virago, waar ik op de foto hierboven rijdend op zit, is van '88, komt uit California en verblijft sinds '96 in Nederland. Het is een XV1100.
In 2002 heb ik hem gekocht met 6500 originele miles op de teller! De laatste eigenaar had in 6 jaar tijd 650 miles gereden.
Directe kosten destijds: vervangen binnen en buitenkabels, vervangen wiellagers, vervangen keerringen in de vorkpoten, nieuwe accu, nieuwe banden, vervangen remolie, vervangen motorolie/filter, additief voor het brandstofsysteem en en additief vóór de olieverversing en één erna.
Cosmetisch gezien later gewijzigd: ik heb een Yamaha windscherm van de bike gesloopt, heb de originele fluisterpijpen vervangen door slashcuts met uitneembare demper, een Travelcade super-zadel en een Travelcade zadeltassysteem dat aan het frame vastzit, forwardcontrols en een toolrolletje hier en daar :-)
Na een korte periode van inrijden (de bike was wel erg mak) heb ik nu de beschikking over een vlot beest ;-) Olieverbruik: 10 cc op 1000 miles .... nix dus.
 
JOEPIEEEEEE ik hep em eindelijk pffff was een heerlijk ritje vanmiddag van den haag naar Lelystad bij muiden van de snelweg afgegaan en flink wat bochtjes geoefend ut viel mij nog mee na 7 jaar weer voor het eerst. Ze staat nu uit te rusten in de schuur wordt het nog een beetje weer vandeweek?, weet iemand waar ik een originele sissybar vandaan kan halen cq bestellen?
 
Gefeliciteerd Maat!!

Heb nog wel een sissybar liggen, maar is voor een 750/1000/1100.....

Als er iemand anders intresse heeft????
 
En hij is nog niet klaar....

Maar van iemand met zo'n mooie fiets als jij beschouw ik dat als een groot compliment :)
 
Hehehe. ;)

Nee maar ik heb een standaard Virago gehad en die vond ik best wat saai. Ik wilde 'm ook aanpassen, maar dacht; voordat-ie écht naar mijn smaak is, heb ik er al zo veel geld in gestoken dat ik net zo goed een Harley kan kopen. :)
Niet dat standaard Virago's lelijk zijn, verre van dat zelfs, maar ze zijn zo....standaard! :P

Die van jou ziet er lekker bruut uit! Komt er nog een beetje een lekker geluidje uit die uitlaat?
 
ja heel erg die keverpijppies komt gewoon niks uit ga morgen ff een beurtje geven en dan maar es voorzichtig boren denk ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan