Yamaha voetsteun pin (yamaha fazer 600)

Jessew123

Rookie
23 mrt 2020
12
1
Hallo,

Ik ga mijn voetsteunen op mijn yamaha fazer 600 uit 2001 vervangen.
Omdat Yamaha zo vriendelijk is geweest om klinknagels te gebruiken om de voetsteunen vast te zetten moeten deze dus uitgeboord worden om ze te demonteren.
mijn vraag is dus of iemand weet waar ik de juist lengte/diameter pinnetjes kan halen? (zie foto hieronder met de pinnetjes en het clipje om ze vast te zetten)

ik hoor graag suggesties of tips van mensen die dit ook op een yamaha hebben gedaan (of andere motor :) )

Groet,

Jesse

1598554873121.png
 
Omdat Yamaha zo vriendelijk is geweest om klinknagels te gebruiken om de voetsteunen vast te zetten moeten deze dus uitgeboord worden om ze te demonteren.


Bekijk bijlage 1537673

Yamaha is veel vriendelijker dan jij denkt ;)
ik zie geen klinknagels, ik zie een asje en een circlipsje onderaan. fijne schroevendraaier tussen asje en circlips (in lengte richting), schroevendraaier draaien en circlips komt er af (hand eronder houden en goed afsluiten zodat het niet wegspringt.

en met een tang er weer oppitsen.
 
Yamaha is veel vriendelijker dan jij denkt ;)
ik zie geen klinknagels, ik zie een asje en een circlipsje onderaan. fijne schroevendraaier tussen asje en circlips (in lengte richting), schroevendraaier draaien en circlips komt er af (hand eronder houden en goed afsluiten zodat het niet wegspringt.

en met een tang er weer oppitsen.

Dit is een foto van het internet van een afternarket voetsteun, gewoon om een voorbeeld te geven wat ik zoek. Helaas zitten er op de motor wel klinknagels(zie foto)

Een schroef met een boutje is een prima oplossing maar niet zo heel fraai(vind ik)
Vandaar dat ik zoek naar een andere oplossing zoals in de eerste foto te zien is met dat pinnetje en die borgclip.
 

Bijlagen

  • 20200827_202300.jpg
    20200827_202300.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 13
Dan zou je naar een motor demontagebedrijf kunnen gaan. Zat modellen waarbij je ze wel los kan maken.
Maar als je een bout niet fraai vindt, hoe zitten je passagierstepjes eigenlijk vast? ;)

haha eh ja met een boutje.... 😅😅😅
IK heb hier een linkje gevonden waar je pinnetjes met een circlip kan kopen: Yamaha FZS 600 Fazer/SP 01 Footrest Pivot Pins Front - Pair Parts at Wemoto - The UK's No.1 On-Line Motorcycle Parts Retailer

Alleen jammer dat de verzendkosten bijna 3 keer de waarde van het product is dus misschien dat ik lokale demontage bedrijven even benader. Dank voor de tip!
 
Hoe lang/dik moeten die pennen zijn?
Je hebt ze ook waar een split- of hairpin door heen gaan.
Bijvoorbeeld voor een zadel van een suzuki gs1000, onderdeelnr. 09200-06018 kost 1,50

Pennen moeten 8mm in diameter zijn. Ik heb ondertussen de nieuwe voetsteunen gemonteerd met een bout en moer.
M8 boutje van 40mm lang en eventueel het overtollige schroefdraad afslijpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan