Yamaha wildstar geen of zeer slechte koudstart en rijdend stationair op hol

Arie Visscher

Rookie
10 apr 2023
3
0
Al aantal jaren slechte koudstart. Recent liep hij pas na 2x (nieuwe) accu opladen. Ik heb (of) had het idee dat hoe kouder en vochtiger,
Des te slechter hij start. Als hij eenmaal loopt, is daarna starten geen enkel probleem. Heb eerder iets dergelijks op forum gelezen,
wat er zoal mis kan zijn, maar ‘de oplossing’ stond er niet bij. Mijn motorzaak in Apeldoorn noord weet het niet meer. Nieuwe accu
en goeie nieuwe startmotor oa. Hebben het lek niet boven gekregen. Wie heeft hier ervaring mee.
Heb bij andere motorzaak een afspraak staan eind juni.

Nadat ik bij bovenstaande vroeg de motor stationair een tikkeltje erbij te geven, hij liep prachtig maar sloeg na een minuutje of zo af,
had ik de volgende ervaringen. Reed met 1200 toeren stationair naar huis, anderhalve km. Ging 3 dagen Eifel doen en motor mocht
in de woonkeuken ivm slechte koudstart😂.. ‘snachts nog even gestart en toen liep hij al 1500 toeren stationair.Aangekomen bij trefpunt
zat tie al rond de 200 toeren stationair. Lang verhaal kort.
Ik heb in Eifel 3 dagen rondgereden, ook in de regen met een toerental stationair tussen de 2200 en 3800 toeren. Hoe dat (niet) rijdt
snap te wel natuurlijk en nog gevaarlijk ook. De motorzaak geeft vooralsnog niet thuis, ze hebben alleen een tikkeltje gegeven en
zoiets kan spontaan ontstaan. Rij al 23 jaar op dit ‘apparaat’ en hij heeft me nog nooit id steek gelaten en nooit stationair een probleem gehad.. wat kan er gebeurd zijn en hoe is dit op te lossen….
Ik ga nooit zelf aan het blok en carburateurs sleutelen. Laat ik graag aan de vakman over, nou ja vakman?
Wie helpt mij….
 
Check op valse lucht. Das t makkelijkste.

Dan kabels. Niks te strak? Op blijven hangen?

Wanneer is de klepspeling nog gecontroleerd geweest? Zijdelingse vraag hoor :)

Wat zot bijv al aangeeft: door vervuiling of slijtage kan eea beïnvloed worden.

Wordt t stationair beter met een beetje choke? Of met deels smoren vd luchttoevoer?

Te arm mengsel is meestal omhoog in toeren.
 
Het enorme verschil in hoog stationair toerental is opgelost uiteindelijk. Met dank aan jullie!!! reacties.
Door motorzaak alsnog ‘netjes’ opgelost. Valse lucht dus, niet verwijtbaar veroorzaakt overigens,
Niet of heel slechte koudstart is nog niet opgelost, maar ik heb nu het vermoeden dat hij al eerder
valse lucht heeft gezogen en dat dit een deel(tje) van het koudstart probleem is.
Heb nu afspraak bij yamaha dealer voor controle ed vd kleppen en afstellen carburateur.
Heb goede hoop….. met dank aan jullie bijdragen!,,,,
 
Terug
Bovenaan Onderaan