yamaha wildstar zwabbert op snelweg!

tankdop

Rookie
7 jul 2003
6
0
breda
Okke, wie heeft de oplossing voor me? M'n wildstar zwabbert echt boven d 130 km/h.

Het is niet zo erg dat er 3 rijstroken nodig zijn maar de perfecte wegligging is anders. Elke zonk of rijspoor pakt ie alsof hij op zoek is!

Heeft iemand hier ervaring mee? Ligt het aan m'n banden, schokbrekers?? :]

Drive safe, ride fast!
 
er is zo een lijstje MOGENLIJKE oorzaken op te noemen:
versleten banden
-te lage bandenspanning
-niet goed gebalanceerde wielen
-verkeerde banden voor deze motor (de ene combinatie is gevoeliger voor richels en strepen op het wegdek dan de andere)
-te weinig olie in een van de vorken
-lekke voorvorkkeerringen
-te slap afgestelde achterschokbrekers
-speling op de wiellagers
-slecht afgestelde/versleten balhoofdslagers
-slecht afgestelde/versleten achtervork lagers
-een (groot)windscherm kan ook veel invloed uitoefenen, net als (volle) bepakking achterop. Zadeltassen e.d. Deze kunnen een beginnende wobble van een oorzaak flink versterken.

Begin bij de simpele dingen zoals de bandenspanning en slijtage en ga van daaruit verder. Vaak geld: zwabberen onder de ca. 80km/u heeft de oiorzaak vooraan, boven de 80 km/u achteraan

veel succes, als ik iets gemist heb zal er vast iemand met aanvullingen zijn.
 
er is zo een lijstje MOGENLIJKE oorzaken op te noemen:
versleten banden
-te lage bandenspanning
-niet goed gebalanceerde wielen
-verkeerde banden voor deze motor (de ene combinatie is gevoeliger voor richels en strepen op het wegdek dan de andere)
-te weinig olie in een van de vorken
-lekke voorvorkkeerringen
-te slap afgestelde achterschokbrekers
-speling op de wiellagers
-slecht afgestelde/versleten balhoofdslagers
-slecht afgestelde/versleten achtervork lagers
-een (groot)windscherm kan ook veel invloed uitoefenen, net als (volle) bepakking achterop. Zadeltassen e.d. Deze kunnen een beginnende wobble van een oorzaak flink versterken.

Begin bij de simpele dingen zoals de bandenspanning en slijtage en ga van daaruit verder. Vaak geld: zwabberen onder de ca. 80km/u heeft de oiorzaak vooraan, boven de 80 km/u achteraan

veel succes, als ik iets gemist heb zal er vast iemand met aanvullingen zijn.

Slinger in je wiel.
Versiering aan je stuur

ennuh, wat is een zonk???
 
Terug
Bovenaan Onderaan