Yamaha WR250F

Ferit

Rookie
3 okt 2020
2
0
Ik heb een enduro Yamaha WR250F gekocht van het bouwjaar 2007 met 18k kilometers. Heb nu de olie, oliefilter, bougie, spray voor de luchtfilter te poetsen en vet voor de ketting in te smeren gekocht. Mijn vraag is om de hoeveel min kilometers zou je best een onderhoud doen en zou het nodig zijn om de paar keer rijden de olie enzo te verversen?
 
“Doet u maar een motortje?"

Nou, gefeliciteerd met je aankoop.:}
Ik vind de wr250f echt een superfiets.
Waarvoor heb je gekozen voor een wr250f?
Ga je offroad of alleen op de weg?

Heb je bonnen van de laatste revisie, of deed de vorige eigenaar alles zelf?
Als je in het wphb van @Janbros zoekt (hoofdstuk 3) zie je wat je iedere 1000km mag onderhouden.
Ik hoop voor je dat je een beetje sleutelruimte hebt.
 
“Doet u maar een motortje?"

Nou, gefeliciteerd met je aankoop.:}
Ik vind de wr250f echt een superfiets.
Waarvoor heb je gekozen voor een wr250f?
Ga je offroad of alleen op de weg?

Heb je bonnen van de laatste revisie, of deed de vorige eigenaar alles zelf?
Als je in het wphb van @Janbros zoekt (hoofdstuk 3) zie je wat je iedere 1000km mag onderhouden.
Ik hoop voor je dat je een beetje sleutelruimte hebt.
Bedankt voor je info ik zal er eens naar kijken. Die was van een vriend. Ik heb er effe mee gereden en vond het een heel fijne, ideale motor. Hij had die maar paar weken geleden gekocht. De vorige eigenaar heeft blijkbaar het onderhoud altijd zelf gedaan dus een bon heb ik niet. En ik ga het een beetje combineren met offroad en op baan want ben van België en hier heb je maar totaal 4 parcours waar je officieel mag rijden. De garagist waar ik de onderhoudsonderdelen heb gekocht heeft gezegd dat ik best om de 2000km een onderhoud doe en regelmatig de olie ververs (om de 6 7 keer rijden).
 
Terug
Bovenaan Onderaan