Yamaha wr250x ervaringen

DvH1989

Rookie
29 nov 2009
12
0
IJsselstein
Beste MFers,

Ik heb eergisteren mijn rijbewijs opgehaald :] en ben nu natuurlijk op zoek naar een leuke motor. Nadeel is dat ik nog twee jaar 25kw moet rijden, dus in de keuze ben ik redelijk beperkt. De wr250x lijkt me persoonlijk een leuke motor, en ik twijfel dan ook tussen deze of de DRZ400sm van Suzuki.

Zijn er mensen die deze motor rijden? En wat zijn de bevindingen qua snelheid, comfort, fun etc.? Thumpertalk en Supermotojunkie staan er vol mee, maar ik ben benieuwd of er op dit forum mensen mee rond rijden.

groeten :)

*D
3679_2_.jpg
 
Laatst bewerkt:
Beste MFers,

Ik heb eergisteren mijn rijbewijs opgehaald :] en ben nu natuurlijk op zoek naar een leuke motor. Nadeel is dat ik nog twee jaar 25kw moet rijden, dus in de keuze ben ik redelijk beperkt. De wr250x lijkt me persoonlijk een leuke motor, en ik twijfel dan ook tussen deze of de DRZ400sm van Suzuki.

Zijn er mensen die deze motor rijden? En wat zijn de bevindingen qua snelheid, comfort, fun etc.? Thumpertalk en Supermotojunkie staan er vol mee, maar ik ben benieuwd of er op dit forum mensen mee rond rijden.

groeten :)

*D
[afbeelding]

De WR250X en de WR250R zijn beide cat. zware motorfietsen
Niet qua vermogen maar de verhouding gewicht vermogen.
Dus Dave, deze mag je niet rijden met een licht rijbewijs
 
Laatst bewerkt:
@sjorrit, die kit van mpfab, 2000 dollar is teveel voor mn studentenloontje :9

Stom dat ik niet op het gewicht heb gelet, om de wr250x officieel te laten voldoen aan de 25kw regel moet er dus nog 2 kw begrensd worden B|
 
Bijna alle Off-Roads staan toch met minder vermogen op kenteken dan dat ze werkelijk hebben?
 
Hallo

Op deze site, onder het kopje gebruikte motoren staat een Honda XR 600 R te koop met 6 KW op kenteken maar is toch in bezit van haar volledige kracht...

Wat ik ook eens hoorde, bij een motorzaak, is dat men een schroef in het handvat draait of een andere simpele tijdelijke begrenzer maakt waardoor de motorfiets op <25 Kw uitkomt op de testdyno.

Maar dit is natuurlijk net zo legaal als het rijden op een opgevoerde bromfiets :')

Veel succes met het motor kopen! (mijn zusje heeft nog een begrensbare Suz gxs 600f staan ;))
 
ik heb ook gekeken naar zo een Yamaha wr 250 x, omdat ze zeer mooi zijn.
maar tegen mij zei iedereen,dat gaat wel goed zijn , en snel enzo, maar na 2 maand ben je dat beu, en als je toch naar snelheid kijkt, wanneer je eens met mannen meerijd met een 450 ofzo, ga je toch merken dat ze altijd dat tikkeltje neiger trekken, nieg optrekken,...maja daarom is het ook een 450 he ;)
mijn mening is: kijk naar de suzuki 400 ;)..
of een yamaha 426 is ook altijd onder de 25 kw.
ktm 525 vind je ook al onder 25 kw, en ktm 400 zeker(maar die vind je wel moeilijk)
mvg Stef
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook gekeken naar zo een Yamaha wr 250 x, omdat ze zeer mooi zijn.
maar tegen mij zei iedereen,dat gaat wel goed zijn , en snel enzo, maar na 2 maand ben je dat beu, en als je toch naar snelheid kijkt, wanneer je eens met mannen meerijd met een 450 ofzo, ga je toch merken dat ze altijd dat tikkeltje neiger trekken, nieg optrekken,...maja daarom is het ook een 450 he ;)
mijn mening is: kijk naar de suzuki 400 ;)..
of een yamaha 426 is ook altijd onder de 25 kw.
ktm 525 vind je ook al onder 25 kw, en ktm 400 zeker(maar die vind je wel moeilijk)
mvg Stef

Mijn CRF 250R staat ook lichter op kenteken (al mag ik alles rijden, maar wordt standaard zo op kenteken gezet denk ik)
Kom vrij goed mee mee off-road gebruik, maar zo'n ding vergt wel meer onderhoud dan zo'n wr 250 x denk ik...
 
Mijn CRF 250R staat ook lichter op kenteken (al mag ik alles rijden, maar wordt standaard zo op kenteken gezet denk ik)
Kom vrij goed mee mee off-road gebruik, maar zo'n ding vergt wel meer onderhoud dan zo'n wr 250 x denk ik...

ik denk wel ook dat een crf 250 een pak harder gaat dan de nieuwe een yamaha wr 250
ik ken iemand met een nieuwe yamaha wr 250 en iemand met een oude yamaha 250wr(lijkt op de 426)
en die oude bleek raar maar waar altijd iets sneller, was wel omgebouwt tot supermoto en zat een EP lijn op,natuurlijk het pluspunt is dat je bij zo een nieuwe wr veeeeeeeeeeeeeel minder onderhoudt gaat hebben
 
op supermotard.be is er een topic waar je de plus en min punten van je eigen moto moet zeggen, dit zegt iemand over zijn Yamaha Wr 250x

yamaha wr250x

pluspunten :
- looks, zeker gene lelijke moto vind ik.
- motorblok, met voor een yamaha een zeer goede boîte.
- vrij polyvalent: onderhoudsintervallen zijn vrij groot en langere afstanden zijn geen probleem
- remmen: grijpen goe aan en veel gevoel in de remhendel

minpunten :
- vrij duur voor ne 250cc
- afwerking kan beter, zoals de plastiek dat graag krassen maakt, standaard staat er ook brolstuur op.
- geluid: de standaarddemper is nie zo schoon en 't geluid is véél te stil.
 
De WR250X bevalt mij prima; lekker knallen op industrieterreintjes :]
Je moet alleen wel even een afspraakje maken met de testbank.
Output ca. 35 pk en max. 11.000 toeren/pmin.
Mijn mods : Powercommander + FMF Q4 einddemper + Renthal stuur + smoke knippers
De WR250X is technisch heel wat moderner dan de DRZ400 sm van Suzuki
Helaas is de WR250X NIET meer nieuw in Nederland te koop :X

full
 
zijn die dingen meer dan 25kw op kenteken? en het heeft toch helemaal niets te maken met gewicht van de motor of je er op mag rijden met licht rijbewijs.
gaat puur om het vermogen wat op het kenteken staat.

ktm 525exc is onder 25kw en dus geschikt voor licht rijbewijs.

en SM_stef , jij vergelijkt een wr250f enduro met een wr250x,de wr250f enduro (die op een 426 lijkt) is een volbloed enduro en dus inderdaad sneller dan de wr250x.
wr250x is meer voor op de weg en een stuk trager dan de 250f.
zijn 2 kompleet andere motoren die niet met elkaar te vergelijken zijn.

een wr450f is 35kw(of30kw???) op kenteken en dus niet geschikt voor licht rijbewijs,
een yz426f is een omgebouwde crosser en deze zijn of wel of niet geschikt voor licht rijbewijs afhankelijk van hoe ze gekeurd zijn.
 
~
zijn die dingen meer dan 25kw op kenteken? en het heeft toch helemaal niets te maken met gewicht van de motor of je er op mag rijden met licht rijbewijs.
gaat puur om het vermogen wat op het kenteken staat.

quote]

Nope, er is ook nog een pk/gewichtverhouding die meetelt. Je mag per kg maar een bepaald vermogen hebben...
 
Even ter aanvulling: de regel is max 25 kw en maximaal 0.16 kw per kilo. Ledig gewicht van de motor is 128kg en geeft een vermogen van 22.6 kw. 22.6 / 128 is 0.17kw per kilo, dus net te veel vermogen voor de regel. Vermogen wat de motor max zou mogen hebben is 128(kilo) x 0.16(kw) = 20.48 kw.

Molenaar, zou de motor nog lekker rijden met deze twee kw minder? Of zou het verschil te verwaarlozen zijn?
 
De WR250X bevalt mij prima; lekker knallen op industrieterreintjes :]
Je moet alleen wel even een afspraakje maken met de testbank.
Output ca. 35 pk en max. 11.000 toeren/pmin.
Mijn mods : Powercommander + FMF Q4 einddemper + Renthal stuur + smoke knippers
De WR250X is technisch heel wat moderner dan de DRZ400 sm van Suzuki
Helaas is de WR250X NIET meer nieuw in Nederland te koop :X

[afbeelding]


Hoe zo is deze niet meer te koop dan ;( . Gewoon niet meer leverbaar of word hij niet meer gemaakt? -O-
 
Hoe zo is deze niet meer te koop dan ;( . Gewoon niet meer leverbaar of word hij niet meer gemaakt? -O-

De WR250X wordt uiteraard nog steeds gefabriceerd (kijk maar op de Japanse Yamaha site)
maar wordt nieuw in Nederland in 2010 niet meer geleverd.
Waarschijnlijk door tegenvallende verkoopresultaten. In andere landen zoals bv. in Amerika worden ze gewoon goed verkocht.
full
 
\
zijn die dingen meer dan 25kw op kenteken? en het heeft toch helemaal niets te maken met gewicht van de motor of je er op mag rijden met licht rijbewijs.
gaat puur om het vermogen wat op het kenteken staat.

quote]

Nope, er is ook nog een pk/gewichtverhouding die meetelt. Je mag per kg maar een bepaald vermogen hebben...

waar haal je dat vandaan?nog nooit eerder gehoord,ik ga er gewoon vanuit dat als op het kenteken bewijs staat: "geschikt voor licht rijbewijs" dat dit gewoon klopt (voor de wet) want hoeveel enduro motoren hebben het werkelijke vermogen op kenteken staan.
niet dat ik hier verder wat mee te maken heb maar vroeg me gewoon af waarom ik dit nooit eerder gehoord heb,ook niet bij de rijschool toendertijd. ik ben gelukkig niet aan een 25kw fiets gebonden.
 
Even ter aanvulling: de regel is max 25 kw en maximaal 0.16 kw per kilo. Ledig gewicht van de motor is 128kg en geeft een vermogen van 22.6 kw. 22.6 / 128 is 0.17kw per kilo, dus net te veel vermogen voor de regel. Vermogen wat de motor max zou mogen hebben is 128(kilo) x 0.16(kw) = 20.48 kw.
Dat is de regel, als in de papieren staat 'geschikt voor klein rijbewijs' zal et wel kloppen. Wilde alleen ff aangeven dat het niet alleen om vermogen gaat, maar voor de wet ook het vermogen per kg telt.
 
De WR250X wordt uiteraard nog steeds gefabriceerd (kijk maar op de Japanse Yamaha site)
maar wordt nieuw in Nederland in 2010 niet meer geleverd.
Waarschijnlijk door tegenvallende verkoopresultaten. In andere landen zoals bv. in Amerika worden ze gewoon goed verkocht.[afbeelding]


Oke, heb ik gekeken. Maar is het nog wel mogelijk dat een yamaha dealer hem besteld of zo ;( ?
 
Beste motorijders,Na veel lezen op deze forum heb ik uiteindelijk een beslissing genomen om het op te schrijven. Ik zal nu vanin begin alles vertellen,mijn verhaaltje,het zal een beetje lang duren maar voor de duidelijkheid wil ik alles noteren(sorry voor zoveel tekst)
Legende;(ongeveer): * hoort bij de vraag ( cijfer met ) )
+ over mij en voor de duidelijkheid


+Ik ben nu bijna 17jaar oud en ben nu zwaar aan het piekeren over motorrijbewijs A.

+Even ter aanvulling: de regel is max 25 kw en maximaal 0.16 kw per kilo.

1) Ik ben ook aan het twijfelen WELKE crossmoto?:

+Eigenlijk wil ik eentje die voor alles goed is.
Daarmee wil ik zeggen dat ik graag bv met 2 naar Zee rij ( ongeveer 50km ver), naar school en af en toe eens met een groep meerij (op off/on road).Enduro.
Het beste voor deze amusement zou waarschijnlijk de WR zijn.Want deze vind ik echt een schoon machine.

3) Misschien weten jullie een betere crossmoto variant?

4) Maar mijn vraag is nu hoeveel cc?
Ik heb ergens op internet gelezen dat een Wr125x 11Kw heeft?,zou ik dan echt niet mogen rijden op een Wr250x of zelfs op een Wr450x want:
+met een Wr125x zou ik na 2 maanden waarschijnlijk al beu worden daarom wil ik natuurlijk zoveel mogelijk cc kopen.

5) Wat betreft ervaring?

+Daar moet ik er echt niet over nadenken omdat ik al vanaf mijn 12jaar af en toe eens met een monkey van mijn papa reed,zelfs op lange afstanden.

Nu momenteel heb ik een volledig rijbewijs A3 en rij met een skyteam cobra dax 50cc.
Vanaf 1 oktober 2011(theorie A3 afgelegd) begon ik eerst te rijden met een monkey die van mijn papa.Daarna kocht ik een grotere variant.(omdat ik 1m en80cm ben,dus voor een monkey inderdaad onbetand om erop te rijden).

Ik heb mijn cobra al vanaf de helft van april 2011,ondertussen 2800km gereden :).
Eerlijk gezegd ben ik hem al beu aan het worden omdat hij zo traag rijd.(Voor mij dan)

6) Of moet ik anders gewoon een 2takt crossmoto kopen?

Om nu echt ermee crossen,nu ik daar toch van gek ben want:
+wie weet misschien heb ik daar echt talent voor :)

*En voor in het verkeer dan(als ik dan die 2takt zou kopen:
( zeker niet die 50cc houden! :)
+Op mijn 17 jaar ga ik zeker gaan afleggen voor theorie B en ga dan direct en altijd met mijn papa ( heeft 8 jaar ervaring) rijden,

bijna elke zondag gaan ik en mijn papa naar VVO(orientatie lopen) en dat is bijna elke keer ongeveer 100km ver en na de wedstrijd mag ik altijd z'n 50 tal km rijden met de auto van mijn papa op de terugweg,op autosnelweg ( 120km/u rij ik dan max.) dat is waar :)

7)Op mijn 17jaar en 9 maanden ga ik zeker gaan afleggen voor theorie A.
VRAAGJE:
moet ik dan echt die 6 uur praktijkles volgen? Of mag ik na mijn theorie gewoon met een letter L beginnen rijden? Ik persoonlijk zie daar geen enkele nut in
maar gewoon geld verspilling.Het kan natuurlijk zijn dat ik fout ben.

8)Dus op mijn 18 ga ik dan praktijk voor B afleggen en gewoon dan voor mijn eigen een auto kopen??
Waarom? omdat een nieuwe crossmoto vanaf 4000 euro begint te kosten.(tweedehands wil ik niet) dus voor zoveel geld zou het dan mss beter zijn om een auto kopen(auto,wel tweedehands dan)
en met mijn 2takt af en toe gaan crossen voor plezier en misschien in wedstrijden dan ook aan meedelen(zou ik echt graag doen)Maar dan toch: ik ga mij niet kunnen amusseren van een ritje naar Zee met een crossmoto.
Hier zal ik ermee eindigen want er komt niets meer binnen :)
Ik hoop echt dat jullie mij echt zouden helpen met deze moeilijke situatie waarin ik nu in zit.Het is ook nog een beetje lang wachten maar in de vakantie doe ik altijd studentenjob(dus met het geld zit het goed) Voor mijn cobra heb ik alles zelf moeten sparen (1625 euro)
Alvast een grote dankuwel voor inspanning en ingestoken tijd :)
M.V.G. pinky ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan