Yamaha x-city 250 2009

Delight

Koekblik rijleermeneer
16 nov 2018
1.578
1.794
Hattem
Ik heb op dit moment een Honda NT650V Deauville uit 2003.
Echter merk ik door een aangeboren aandoening, dat ik steeds vaker last krijg van mijn hand door de koppeling.
Nu heb ik een mooie Yamaha X-city 250 gezien, alleen vraag ik mij af of je een beetje goed met het verkeer mee kunt komen.
Ik heb een Honda PCX150 gehad en is die x-city sneller?
Zijn er hier mensen met ervaring met deze scooter?
Ik rij dagelijks woon/werk met een kort stukje snelweg (waar je Max 100 mag).
Met toeren mijd ik zoveel mogelijk snelweg, maar vlot 120 is wel een must...harder is meegenomen.
Zou die 250 erg veel langzamer optrekken dan de 650 Deauville?
 
Een fraaie scooter.
120 zal wel de max zijn zo ongeveer. Dus vlot 120 en harder zal er niet bij zijn denk ik.
Als dat voor jou echt noodzakelijk is kan je beter een 300 of 350 of 400 zoeken. Zoals vb een Beverly 350, of een X-Max 300, zoiets.

De Deauville is ook geen racemachine. Dan denk ik dat de scooter met zijn vario tot 50 - 60 of zo best zal meevallen: scooters schieten doorgaans verrassend fluks uit de startblokken. Het is ook simpel: gas open en het ding gaat er als een haas vandoor.
De X-City is zoals zijn naam het aangeeft in eerste instantie ontworpen voor gebruik in een (groot)stedelijke omgeving.
Maar hij heeft grote wielen: 16 inch vooraan en 15 inch achteraan, dus zal hij wel mooi stabiel rijden, ook bij hogere snelheden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan