Yamaha X-CITY 250

Done!

FF tussen de bestellingen rijden door.
Onderkap eraf was 7 schroefjes (ja er miste er 1)

Snel te zien, klein lekje in de radiator. die ik nog had van mijn dylan ging niet passen, dus toch die pil erin gekiepert.

Alles los om te kunnen ontluchten, en ik koop natuurlijk die zooi met korrels ipv de vloeibare, dus die korrels klem in het kanaal, boel gekloot, maar vol met kvs en ontlucht, 10 min draaien, blijft netjes op temp. (moet volgens verpakking)
Korels lossen op in kvs heb ik al gemerkt, over een paar dagen nog ff kijken en eventueel ontluchten, zullen de korrels wel opgelost zijn.

Voorlopig kunnen we weer.
 
Net nieuwe achterband laten leggen,weer een City Grip,top bandje!!

Heeft er 30K op gelegen.

Zag dat de remblokken bijna weg waren (alweer!) op een of andere manier blijven ze soms hangen. 1e set was met 10K op,de 2e set heeft het 30K volgehouden. (voorste blokken zijn nog origineel.

Schijf was aardig in gevreten,en de blokken schuin,dus ff opzoek naar schijf en blokjes.

Na wat google zoeken, op en site met nette prijzen,bezig met bestellen,is het Bolski :t :t

Dus Bolski, ff opschieten met opsturen :+
 
ff Oma weg pesten!

Van hier weer ff een update, helaas.
Vanmiddag (onderweg naar sollicitatie) valt vermogen weg, op de vluchtstrook met veel slip, reed hij nog net 40 km/h.
Lijkt op een bijna gebroken snaar, maar daar loopt hij eigenlijk te goed voor.

Vanavond weg gebracht, hij maakt ook flink herrie van achter. Ik denk dat er aan de eind transmissie zijde een lager uit is gelopen, en dat er olie in het snaarhuis zit.
Morgen gaat hij open, hoor ik meer.
Monteur verdacht ook achter poelie en/of lager/eindtransmissie.

We zullen het wel horen. Gister naar huis net de 50K gepasseerd.
 
Net gebeld door de garage, lagers liggen eruit, keerringen e.d. olie in het snaarhuis. Net als ik vermoedde.
Grootste probleem is dat het bracket kapot is, en niet in NL op voorraad, gaat een week of 3 duren vanuit Japan! -O- -O-
Daar zit nu mijn grootste probleem, moet maandag tijdelijk op een nieuwe klus starten, met werkbezoeken met eigen vervoer, dat ik nu de komende kleine maand dus niet heb. En te ver voor de brommer.

Grapje gaat zo´n 450,-- euro kosten, dus dat valt me nog mee.

Heeft iemand nog iets staan voor heel weinig? hoeft maar een maand mee te gaan O-)
 
Waarschijnlijk op voorraad bij Easyparts, althans daar lijkt het op:
(ex verzenden 3 dagen)

nRCHiK.png
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Jan !!!! :t

Ik ga ze vanavond (ja, vreemde openingstijden)direct inlichten.

Zou heel mooi zijn, 3 weken op de brommer Barneveld (vanuit Deventer) heen en weer, + werk km's is niet zo'n best vooruitzicht. O-)
 
Om irritatie te voorkomen:

Wel beter eerst via mail van easyparts opvragen of het echt wel met een klein weekje bij jou kan zijn.

Als het dozenschuiven betreft kan levertijd 'ook' wel eens oplopen.
Kan me namelijk niet voorstellen dat ze dit in huis hebben liggen! Hopelijk valt het wel mee en hebben ze meerdere kanalen om aan hun goods te komen, want betrekt easyparts hun goods van de yamaha importeur dan lijkt mij dat de zelfde wachttijd geld als voor jou reparateur.
 
Laatst bewerkt:
Ja, heb net de garage aan de telefoon gehad, zij hebben vandaag al telefonisch contact gehad met easyparts. Die bestellen bij Yamaha, en die heeft het niet.
Dus volgens de webshop leverbaar, maar eigenlijk niet.

Zal het toch een week of 3 gaan duren ben ik bang. 'tis niet anders. Via hun connecties hebben ze al diverse sloperijen ge contact, maar ook niets.

Dan maar wat eerder uit bed, en met de brommer O-) O-) O-)
 
He' s back and alive!!!
Vanmiddag de scoot weer opgehaald, en hij rijdt weer top als een nieuwe *O* *O* *O* *O*

Op mijn verzoek hebben ze riem en rollers mee vervangen, weet niet wat de olie met de riem kan hebben gedaan, maar binnen kort weer staan, heb ik geen behoefte aan, en hij lag nu toch open.

(riem zat er al 30K op, dus ook geen drama)
 
Riem al 30K erop?
Zou goed moeten gaan, maar mag volgens boekje om de 20K worden vervangen.
De mijne laat ik er tussen de 20 en 25K opzitten.
Dan gaat ie eraf, want kans op breuk tijdens een ritje wil ik liever niet oplopen.
Fijn dat je scoot weer rijdt, kan je weer lekker rondknorren.
Vr gr
 
hier weer eens een berichtje van mij inmiddels al 5000 km verder en in Oktober mijn langste afstand op een dag gereden 620 km in een dagje heen en weer naar het Teutoburgerwald
en ik ben blij dat het nu eindelijk beter en warmer weer gaat worden
er is eigenlijk niet veel gebeurt heb de onderste variokap (kunstof)gerepareerd want zat een gat en scheur in en mijn voorganger had dit met siliconen dicht gepropt en dan maar gelijk een ander kleurtje gegeven want vind zwart toch persoonlijk een stuk mooier dat dat grijs zilver
zie hier het resultaat

iedereen een geweldig tourseizoen toegewenst
 
zoals je ziet zit er toch iets roest op de veren wat kan ik het beste doen ze even demonteren en weer zwartspuiten of heeft iemand een andere tip
 
Hey Wout,
eerdere jaartallen hadden daar vaker last van bij yamaha.
Zwart spuiten is maar een tijdelijke oplap beurt.
De veer wordt soms tegen elkaar gedrukt waardoor de verf er weer af gaat, daar helpt niet tegen, komt gewoon weer terug naar verloop van tijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan