Yamaha X-City

Status
Niet open voor verdere reacties.

pine-apple

MF'er
22 jun 2008
240
0
Mooie yamaha motorscooter te koop.
In de mooiste kleurstelling die niet meer gemaakt wordt: blauw met bruin zadel.

Hij is uit 2008 en heeft nu ongeveer 10.700 km gelopen, dit loopt langzaam nog iets op aangezien ik hem nog gewoon gebruik.
Ik ben de eerste eigenaar en hij is altijd bij de dealer waar ik hem gekocht heb in onderhoud geweest.

Bij 10.650 km heeft de xcity de 10.000 km-beurt gehad, daarbij heeft hij een nieuw olie- en beltfilter gekregen, en uiteraard nieuwe olie.

De X-City heeft hetzelfde blok als de X-Max, een soepel 250cc 1 cilinder. Met een topsnelheid van 140 km/u (op de teller) kan je in het Nederlandse verkeer prima meekomen. 120 km/u op de snelweg is geen enkel probleem.

Ondanks het 'felle' motorblok is de scooter ook erg zuinig, ik haal gemiddeld (met snel optrekken en doorrijden) 1 op 28. Wanneer ik rustig rij zelfs boven de 1 op 30!

Deze motorscooter is bij uitstek geschikt voor in en rond de stad, hij is erg licht maar toch snel, dus je komt overal makkelijk tussendoor en staat steeds vooraan bij het stoplicht.

Hij heeft een uitgebreid display met onder andere buitentemperatuur meter (met waarschuwing als het glad kan zijn), dubbele tripmeter en een tripmeter die aangaat wanneer de benzine over gaat op reserve.
De tripmeters houden naast de gereden afstand ook de gereden tijd en gemiddelde snelheid bij.

Dankzij de grote wielen blijft de motorscooter ook op hogere snelheid heel stabiel en heb je in snellere / langere bochten een heel neutraal gedrag.

De minpuntjes:

De motor is één keer omgevallen (uit stilstand) en er zitten aan de rechterkant kleine krasjes op de uitlaat en op een kap, als je het niet weet zie je het niet.

De achterband is binnenkort aan vervanging toe, maar scooterbandjes zijn niet duur.

Net na het aangrijpingspunt kan je de koppeling horen. Nu nog geen punt, maar dit geeft aan dat de koppeling op termijn schoongemaakt moet worden. Dit schijnt goed zelf te doen te zijn, ik ben echter a-technisch dus ik begin er niet aan. Veel motorscooters hebben dit 'probleem'. Dit bleek toch de lagers in de eindoverbrenging te zijn. Is verholpen!

Al dit moois is te koop voor € 2750,-
full
full

full

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Dat verhaal van dat aangrijpingspunt van de koppeling stelt weinig voor. Is bij mijn scooter ook gedaan bij +-21.000km. Kan je inderdaad zelf doen, maar anders kan de dealer dat bij de eerstvolgende beurt ook doen voor de spreekwoordelijke knaak & bounty.
 
Heb jij het toen zelf gedaan of laten doen? Wat was je daarvoor kwijt? Voor de toekomstige koper ;)
Ik ben (hier op het forum) er wel gewoon eerlijk over, dat als er iemand langskomt weet waar die aan toe is. Je kan het namelijk horen, als je het weet. Ik weet het omdat het geluid er eerst niet was. Als ik zelf een motor zou kopen zou het me echt niet opvallen :)
 
Heb jij het toen zelf gedaan of laten doen? Wat was je daarvoor kwijt? Voor de toekomstige koper ;)
Ik ben (hier op het forum) er wel gewoon eerlijk over, dat als er iemand langskomt weet waar die aan toe is. Je kan het namelijk horen, als je het weet. Ik weet het omdat het geluid er eerst niet was. Als ik zelf een motor zou kopen zou het me echt niet opvallen :)

Ik heb het bij een lokale bromscooterzaak zelf gedaan met behulp van zijn luchtgereedschap. Kostte niets.

Als je zelf luchtgereedschap hebt is het helemaal makkelijk. Aantal boutjes vd carterkap losdraaien, carterkap eraf, moer vd koppeling losdraaien, koppelingshuis eraf, koppeling eruit, schoonmaken (ik had gelijk de schoentjes lichtjes opgeschuurd, schoongemaakt, ontvet en sterkere trekveertjes in de koppeling gezet). En weer terug. Half uur werk en dan hoef je je niet te haasten.
 
Mooie en fijne scoot ! Deze had ik ook maar is toch ingeruild. Voor de koper een tip ik heb nog een origineel kofferrek en een bijna nieuwe uitlaat liggen kan je ook voor fijn prijsje overnemen. Ik wens pine-apple succes met de verkoop van volgens mij de mooiste motorscoter op dit moment.
 
Mooie en fijne scoot ! Deze had ik ook maar is toch ingeruild. Voor de koper een tip ik heb nog een origineel kofferrek en een bijna nieuwe uitlaat liggen kan je ook voor fijn prijsje overnemen. Ik wens pine-apple succes met de verkoop van volgens mij de mooiste motorscoter op dit moment.
Bedankt! Toch weer even je onderdelen aan de man brengen? ;)
Mijn uitlaat is nog prima, dus ik betwijfel of je die via mij gaat slijten :P
 
houden, verkopen, houden, verkopen....volgende week weer houden ? ;)

wat bij mij wel een vraagje oproept is waarom je bij die beurt van 50 km geleden niet even gelijk de koppeling hebt laten schoonmaken.
 
houden, verkopen, houden, verkopen....volgende week weer houden ? ;)

wat bij mij wel een vraagje oproept is waarom je bij die beurt van 50 km geleden niet even gelijk de koppeling hebt laten schoonmaken.

Iemand in de familie zou hem overnemen maar dat gaat nu toch niet door, dus dan maar weer hier aanbieden :)
Bij de beurt hebben ze gezegd dat het om lagers zou gaan, maar dit was dus niet correct.
Ik heb er toen niet naar laten kijken omdat ik het allemaal een vaag verhaal vond...
Nu heb ik het een en ander uitgezocht, en blijkt het dus een kwestie van de koppeling schoonmaken te zijn. Dit heb ik inmiddels aangekaart bij de dealer, even afwachten wat hij zegt....

Vandaar :)
 
ik zou dan toch ff die koppeling schoon (laten) maken om alle ruis van de lijn te halen als ik jou was.
Ik heb je overigens al eens een bod gedaan maar daar is het volgens mij bij gebleven was in mijn ogen een heel redelijk bod.
 
ik zou dan toch ff die koppeling schoon (laten) maken om alle ruis van de lijn te halen als ik jou was.
Ik heb je overigens al eens een bod gedaan maar daar is het volgens mij bij gebleven was in mijn ogen een heel redelijk bod.

Ja, weet ik, maar ik mik toch iets hoger. Voor dat bedrag kan ik hem ook gewoon inruilen...
Als ik geen reëel bedrag ervoor kan krijgen blijf ik er gewoon zelf nog wat langer op rijden :)
 
Mhah, zo heel veel lager was mijn bod niet.
Maar dat is natuurlijk je eigen keuze. Maar voor dat bedrag heb ik hem zonder inruil bij de dealer zonder schade en met garantie. Je bent hem niet voor niks nog niet kwijt.
Maar goed, succes ermee verder.
 
ik vond al dat hij me bekend voor kwam :)

het is dus de zelfde ad, bijna dan he

ben wel schieuwierig geworden naar dat gedoe met die prijzen eigenlijk
maar dat betekend niet dat deze het niet waard is natuurlijk. of helemaal het zelfde
en garantie? geef ik niet zo veel om, tenzij het fabrieksgarantie is...

succes, nog maals :P
 
Boeiende discussie over de prijs ? Ik heb mijne maar ingeruild was 1,5 jaar oud zou nog wel een beurt moeten krijgen en leek ook mij 2.750,= een redelijke prijs immers nieuw betaald 4500 + afleverkosten bijna 4.800,= . Inruil leverde 2.500,= op. Bij de motorzaak ging die op de site met een vraagprijs van 2990,= + afleverkosten.
 
mijn verhaal
iemand begint over de prijs, dat ie te hoog is vanwege reden
ik vind dat interesant
maar zeg vervolgens dat het mischien wel niet een vergelijkbaar model is waar die gene het over heeft en dat vergelijken van prijs dan ook niet opgaat :)

oftewel, ik dnek dat de scoot het geld wel waard is, net als scoby zegt dus :)

nog maar een zacht trapje :P
 
Ik heb gewoon op marktplaats gekeken wat mensen ervoor vragen, en daar ben ik iets onder gaan zitten. Op marktplaats staat hij trouwens voor 3000
 
Haha, ik reageer net in jouw verkoop topic :)
Mensen! Koop die xcity! Maak je een hoop motorrijders blij ;)
 
Als jij hem koopt ben jij blij, ik blij want dan koop ik de motor van eelcoo, waardoor hij ook weer een nieuwe motor kan kopen :) en zo gaat het misschien nog wel verder ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
14
Weergaven
2K
A
Reacties
5
Weergaven
2K
Anoniempje621
A
Terug
Bovenaan Onderaan