Yamaha X-Max 400, ervaringen!!!!

keesopc

Rookie
15 mrt 2019
8
0
Vraagje:

Welke afstand zou je aan een stuk kunnen rijden met een Yamaha X-max 400 van 2018?

zowel snelweg kilometers als binnendoor wegen.

actieradius is +/-200km.


Zijn er mensen die met een motorscooter lange afstanden rijden?

Yamaha_X-MAX_400_2013_02.jpg
 
Bedoel je hoe lang je het vol kan houden op de X-MAX 400? Dat zal per persoon verschillend zijn. Ik zou mijn hand er niet voor omdraaien om er een paar honderd kilometer op een dag mee te rijden.
 
Zoals monomuis zegt, helemaal afhankelijk van persoon tot persoon , ik rij een maxsym 600 en men dagrecord ligt bij 600 km , lichamelijk was er nog geen probleem , maar het werd laat in de avond
Ik zou zeggen , zelf uittesten op een mooie zonnige dag , dat doet er ook veel aan 😎
 
Zorgen voor goede oor bescherming turbulentie kan je oren goed beschadigen.( Flip scherm /oordoppen)
Ik reed op een 400 majesty ook maar zo 600 km op een dag geen probleem.
 
Bedoel je hoe lang je het vol kan houden op de X-MAX 400? Dat zal per persoon verschillend zijn. Ik zou mijn hand er niet voor omdraaien om er een paar honderd kilometer op een dag mee te rijden.
maar zijn deze dingen motorisch daarvoor gemaakt, ik denk namelijk aan een trip naar zuid-spanje
 
Zorgen voor goede oor bescherming turbulentie kan je oren goed beschadigen.( Flip scherm /oordoppen)
Ik reed op een 400 majesty ook maar zo 600 km op een dag geen probleem.
maar zijn deze dingen motorisch daarvoor gemaakt, ik denk namelijk aan een trip naar zuid-spanje
 
Zo een trip naar het zuiden (frankrijk en bovenkant spanje )zou volgens mij geen problemen mogen geven , normaal doe je die toch in 2 of 3 ettapes ( zelfs meerdere dagen indien je vanaf dag 1 wil genieten zonder stress ).ik denk persoonlijk dat ge eerder tegen lichamelijke klachten gaat lopen dan mechanische. Met een 400 cc zit je toch al in het boven segment van de maxiscooters .
Ik zeg niet dat je gans de afstand tegen 140-150 moet afleggen , maar de normale snelheden van 100-120 gaan volgens mij geen problemen geven , of nog betere en mooier ,plan via de nationale routes zonder tolwegen , mooie wegen en snelheid tussen 70 a 100 km per u.wil je tot zuid Spanje gaan spreek je wel over zo'n 4000 a 5000 km enkel hé wel te verstaan,maw hier ga je wel redelijk lang over doen als je het mij vraagt , 400 km per dag geeft 20 a 25 dagen rijden ( wel op en af ), dit is wel veel , zeker lichamelijk (misschien denken om wagen met aanhanger tot ginder en daar dan rondtoeren met scooter , zo doen wij het meestal )
 
Zo een trip naar het zuiden (frankrijk en bovenkant spanje )zou volgens mij geen problemen mogen geven , normaal doe je die toch in 2 of 3 ettapes ( zelfs meerdere dagen indien je vanaf dag 1 wil genieten zonder stress ).ik denk persoonlijk dat ge eerder tegen lichamelijke klachten gaat lopen dan mechanische. Met een 400 cc zit je toch al in het boven segment van de maxiscooters .
Ik zeg niet dat je gans de afstand tegen 140-150 moet afleggen , maar de normale snelheden van 100-120 gaan volgens mij geen problemen geven , of nog betere en mooier ,plan via de nationale routes zonder tolwegen , mooie wegen en snelheid tussen 70 a 100 km per u.wil je tot zuid Spanje gaan spreek je wel over zo'n 4000 a 5000 km enkel hé wel te verstaan,maw hier ga je wel redelijk lang over doen als je het mij vraagt , 400 km per dag geeft 20 a 25 dagen rijden ( wel op en af ), dit is wel veel , zeker lichamelijk (misschien denken om wagen met aanhanger tot ginder en daar dan rondtoeren met scooter , zo doen wij het meestal )
2400km, indd wel in een aantal dagen en bij vermoeidheid oid aan de kant. nationale wegen zijn wel een optie. ik maak mij meer zorgen of de motorblok het uithoud als ik bv 1000km op een dag rijd
 
Die motor is wel een yamaha die geeft geen krimp mits olie op peil
Na je vakantie kun je de eerste tijd wel een moeilijke stoelgang verwachten. Zadelpijn & Paella..... (grapje)
Natuurlijk even een Reis verslag maken voor ons .
 
Die motor is wel een yamaha die geeft geen krimp mits olie op peil
Na je vakantie kun je de eerste tijd wel een moeilijke stoelgang verwachten. Zadelpijn & Paella..... (grapje)
Natuurlijk even een Reis verslag maken voor ons .
HAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHHAA, dat kan voorkomen worden door frequent laxeermiddelen te nemen. een stop langs de berm is zo gedaan*D
 
Bij normale snelheden en niet de hele dag topsnelheid, moet het blok dat echt wel aankunnen. Anders stond er wel in het boekje 'maximaal 150km per dag rijden'. :+

Zou wel even elke 500-1000km je olie peilen voor de zekerheid. Zou nagenoeg niets mogen verbruiken, maar belangrijkste is dat de boel wel gesmeerd blijft.
 
maar zijn deze dingen motorisch daarvoor gemaakt, ik denk namelijk aan een trip naar zuid-spanje
Volgens mij is er geen enkele technische reden die het aantal km op een dag zou beperken.
Na enkele km is de motor stabiel op temperatuur qua koeling en olie en een motor heeft in feite niets liever dan continu in die mode te draaien. Zolang je niet zonder brandstof valt of zonder olie (ik weet niet of jouw scooter olie verbruikt) en zolang je de motor niet forceert blijft die gewoon onverstoorbaar lopen.
 
Zo is dat. Ik heb al meer dan 40000 km met een Honda PCX gereden en tussendoor ook gestart haha. Mits motor goed onderhouden heb jij eerder last van je lijf dan de motor van jou, zeker als je cruise snelheid rijdt.
 
Ik ga dit jaar met een aprilia sr max 300 10 dagen door oostenrijk, zwitserland en italie bergpassen rijden, moet geen probleem zijn volgens mij, rij vaak genoeg door de eifel 5 of 6 uurtjes dat is ook geen probleem
 
De limiet ligt eerder bij jou dan bij de scooter. Ik zou me daarover geen zorgen maken.
Het dagrecord van mijn Silverwing ligt op een kleine 600 km (voornamelijk snelweg). Heb er ruim 8 uur over gedaan, met name omdat je elke 2 a 3 uur moet tanken (en even uitrusten). Ik rij meestal 110 a 120 en bij inhalen wat meer, maar blijf altijd onder 7000 tpm (rood begint bij 9250).
Oliepeilen doe ik trouwens zelden, de kleur en het niveau zijn toch altijd hetzelfde.
 
Zo is dat. Ik heb al meer dan 40000 km met een Honda PCX gereden en tussendoor ook gestart haha. Mits motor goed onderhouden heb jij eerder last van je lijf dan de motor van jou, zeker als je cruise snelheid rijdt.

Dat is mooi, ook geen onderdelen die kapot zijn gegaan tijdens die 40.000km. Welke olie zit er in je eindredutie.
 
hallo, ik heb een yamaha x-max 400 iron aangeschaft, mijn burgman 400 er op ingeruild. hij wordt eind mei geleverd. Nu heb ik een vraag wie heeft er ervaring met de originele handvat verwarming van yamaha ? de dealer zegt dat oxford beter is ? Ik vind persoonlijk die van yamaha zelf mooier, omdat het allemaal geïntegreerd is.
 
Van mijn kant ook gefeliciteerd met je nieuwe X max 400, en veel rijplezier gewenst. Hoe komt het eigenlijk dat ie pas eind mei komt.
 
hallo, ik heb een yamaha x-max 400 iron aangeschaft, mijn burgman 400 er op ingeruild. hij wordt eind mei geleverd. Nu heb ik een vraag wie heeft er ervaring met de originele handvat verwarming van yamaha ? de dealer zegt dat oxford beter is ? Ik vind persoonlijk die van yamaha zelf mooier, omdat het allemaal geïntegreerd is.

Korte vraag: wat waren voor jou de belangrijkste redenen om over te stappen van Burgman naar X max? Toevallig staan die als nummer 1 (Burgman) en 2 (xmax) op mijn boodschappenlijst. Thx alvast
 
Korte vraag: wat waren voor jou de belangrijkste redenen om over te stappen van Burgman naar X max? Toevallig staan die als nummer 1 (Burgman) en 2 (xmax) op mijn boodschappenlijst. Thx alvast
Ik heb in 2016 een nieuwe Burgman gekocht, omdat ik deze wilde gebruiken voor woonwerk verkeer. De inhoud van de bagagebak onder de buddy is bij deze Burgman zeer riant. Dit was voor mij een pre zodat ik al mijn spullen mee kan nemen zonder gebruik van een topkoffer. De Burgman is nu jaar 3 oud en dan mag er een nieuwe komen. Uiteraard eerst bij de Burgman gekeken, maar de inhoud van de bagagebak is gehalveerd. En qua snufjes als traction controle, modern dashboard hebben naar mijn mening de plank misgeslagen.
De X-Max heeft dit allemaal wel. De zithouding is De X-Max rijd strakker, sportiever. Je zit ook hoger dan op de Burgman. Dit is even wennen. Maar ik heb hem op 1 Mei gekregen, en dit zijn mijn eerste bevindingen.
 
Ik heb in 2016 een nieuwe Burgman gekocht, omdat ik deze wilde gebruiken voor woonwerk verkeer. De inhoud van de bagagebak onder de buddy is bij deze Burgman zeer riant. Dit was voor mij een pre zodat ik al mijn spullen mee kan nemen zonder gebruik van een topkoffer. De Burgman is nu jaar 3 oud en dan mag er een nieuwe komen. Uiteraard eerst bij de Burgman gekeken, maar de inhoud van de bagagebak is gehalveerd. En qua snufjes als traction controle, modern dashboard hebben naar mijn mening de plank misgeslagen.
De X-Max heeft dit allemaal wel. De zithouding is De X-Max rijd strakker, sportiever. Je zit ook hoger dan op de Burgman. Dit is even wennen. Maar ik heb hem op 1 Mei gekregen, en dit zijn mijn eerste bevindingen.
Thx! Mag ik vragen wat je met je Burgman hebt hedaan? Staat ie bij een dealer te koop?
 
Terug
Bovenaan Onderaan