Yamaha X-Max 400, ervaringen!!!!

Laat voor dat prijsverschil die extra pk's niet liggen, zou ik zeggen. Die ga je anders beslist missen in de toekomst en je sleutelt ze er niet zomaar bij 😉
Zoals eerder al aangegeven,verschil tussen de 300 en de 400 is minimaal.
Met de 300 heb je een veel moderner blok en stukken zuiniger.
 
Wat is het verschil tussen het model 2020 en 2021 bij de Xmax 300? Er zijn nl nog dealers die het 2020 model hebben staan voor €7299…
 
Zoals eerder al aangegeven,verschil tussen de 300 en de 400 is minimaal.
Met de 300 heb je een veel moderner blok en stukken zuiniger.
20,6kw bij 7250tpm vs. 24,5kw bij 7000tpm is toch echt ruim 20% verschil in vermogen.. Da's niet helemaal minimaal. Maar, de 300 is idd ong 25% zuiniger. Zelf heb ik liever iets meer vermogen.
 
Laatst bewerkt:
20,6kw bij 7250tpm vs. 24,5kw bij 7000tpm is toch echt ruim 20% verschil in vermogen.. Da's niet helemaal minimaal. Maar, de 300 is idd ong 25% zuiniger. Zelf heb ik liever iets meer vermogen.
Maar de 400 is dan ook wel een stuk zwaarder als de 300, dat heft het verschil in vermogen wel weer redelijk op
 
Maar de 400 is dan ook wel een stuk zwaarder als de 300, dat heft het verschil in vermogen wel weer redelijk op
Klopt, 30kg verschil tussen de 300 en 400
Eigenlijk kun je beter voor een Beverly 350 kiezen.. Dan krijg je het vermogen van de x-max 400 met minder gewicht dan de x-max 300
 
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Roy en ikzelf rijd een yamaha xmax 400 2020 tech camo.
Ik heb de gesprekken hier eens terug gelezen en daar wou ik toch eens op reageren. Wat betreft de 300 vs 400 het is inderdaad waar dat het een nieuw ontworpen bluecore motorblok is maar dat de verschillen niet groot zijn is toch zeker niet waar! Waar je bij de 300 op de snelweg achter een auto blijft plakken met hoge toeren, haal je met de 400 diezelfde auto met gemak in.. en je staat ook weer een stuk sneller stil met die dubbele schijven aan de voorkant. en wat betreft het rauwer lopen van het motorblok dit is te verwijten aan de originele vario! Er is een ding wat iedereen gelijk zou moeten doen bij de 1e 1000km beurt, en dat is.. een J costa variateur monteren. Jouw xmax 400 wordt dan een totaal andere scooter en trekt en rijd als een malle met minder benzine verbruik en geen geratel van ouderwetse rolletjes.

@hlouwen Mocht je nog geen keus gemaakt hebben en wil je net dat beetje extra power hebben (wel nodig in Nederland) zou ik zeker voor de 400 gaan i.c.m. een J costa variateur (nieuwste model)

Groet allemaal!
 
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Roy en ikzelf rijd een yamaha xmax 400 2020 tech camo.
Ik heb de gesprekken hier eens terug gelezen en daar wou ik toch eens op reageren. Wat betreft de 300 vs 400 het is inderdaad waar dat het een nieuw ontworpen bluecore motorblok is maar dat de verschillen niet groot zijn is toch zeker niet waar! Waar je bij de 300 op de snelweg achter een auto blijft plakken met hoge toeren, haal je met de 400 diezelfde auto met gemak in.. en je staat ook weer een stuk sneller stil met die dubbele schijven aan de voorkant. en wat betreft het rauwer lopen van het motorblok dit is te verwijten aan de originele vario! Er is een ding wat iedereen gelijk zou moeten doen bij de 1e 1000km beurt, en dat is.. een J costa variateur monteren. Jouw xmax 400 wordt dan een totaal andere scooter en trekt en rijd als een malle met minder benzine verbruik en geen geratel van ouderwetse rolletjes.

@hlouwen Mocht je nog geen keus gemaakt hebben en wil je net dat beetje extra power hebben (wel nodig in Nederland) zou ik zeker voor de 400 gaan i.c.m. een J costa variateur (nieuwste model)

Groet allemaal!
bedankt, maar ik rij weinig tot geen snelweg (meer in de stad en 80km wegen) dus denk dat de 300 voor mij voldoende is
 
Lijkt me een goede keuze.
Zelf rij ik met een Beverly 300, nagenoeg nooit op autowegen, voornamelijk op de gewone wegen en daar is de 300 uitstekend geschikt voor. Nooit heb ik het idee dat ik vermogen tekort kom en aan elk roodlicht ben ik als eerste weg. Terwijl die bestuurder van de wagen naast je nog aan het zoeken is waar zijn eerste versnelling ook weer ligt ben je met de scooter al bijna achter de horizon verdwenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan