Yamaha x Max 400 toeren

R.D.T

Rookie
30 jun 2021
1
0
Ik heb recent een Yamaha x max 400 aangeschaft. Bij de vorige eigenaar heeft de motor lang stil gestaan. De motor heb ik een beurt gegeven waarbij allen vloeistoffen en filters zijn vervangen.

Echter heb ik het gevoel dat de motor te veel toeren maakt. Als de motor warm is en stationair stil staat maakt deze ongeveer 1400 toeren. Is dit normaal?
Ik ben gewend dat bij stationair de toerental meestal net onder de 1000 zit. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
1400 t/min als stationair toerental is bij moderne motoren met injectie helemaal niet raar, en zeker niet voor 1 of 2 cilinders. Mijn KTM draait stationair om en nabij 1500 t/min, de BMW iets minder, maar minder dan 1000 t/min ken ik eigenlijk alleen uit de tijd dat er nog carburateurs op motoren zaten (hele grote Amerikaanse cruisers mss daargelaten, Idem 4 of meer cilinders, en auto’s natuurlijk). Ik kan zo snel even niet vinden wat Yamaha zelf voorschrijft voor jouw scooter, maar dat zou gewoon in het handboekje moeten staan, en anders even navragen bij de dealer.
 
Ik heb recent een Yamaha x max 400 aangeschaft. Bij de vorige eigenaar heeft de motor lang stil gestaan. De motor heb ik een beurt gegeven waarbij allen vloeistoffen en filters zijn vervangen.

Echter heb ik het gevoel dat de motor te veel toeren maakt. Als de motor warm is en stationair stil staat maakt deze ongeveer 1400 toeren. Is dit normaal?
Ik ben gewend dat bij stationair de toerental meestal net onder de 1000 zit. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja ,stationair toerental moet tussen de 1450 en 1550 liggen.
 
1400 is perfect.
In de scooter-sectie op dit forum is veel te vinden over motorscooters in het algemeen en ook de Xmax heeft eigen topics.
Doe er je voordeel mee.
Je vraag had al beantwoord geweest voordat je 'm had kunnen stellen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan