Yamaha x-max 400

Ja Vox hij is wat zwaar 211 kilo rijklaar dacht ik en 201 kilo lediggewicht
en de Beverly 177 a 180 kilo lediggewicht, rijklaar gewicht??

maar goed , de olie prijs is in 2 maanden tijd 20 dollar gezakt van 117,50 naar 97,50 dollar brent crude , dus gassen maar weer!! O-)

Oh vandaar dat wij 2 ct minder betalen
 
ja die 1,10 euro belasting wil er maar niet af.
Over 2 cent gesproken, ik las in de Telegraaf dat ze in Venezuela 2 dollarcent per liter betalen.
Dat land verliest 17 miljard dollar per jaar om de prijs zo laag te houden.
65 liter voor een euro.

nog even na gekeken of het wel klopt die lage prijs.
maar het was nog erger op 6 maart 2013
de liter kost daar 1 euro cent per liter officiele wisselkoers [0,097 bolivar per liter]
op de zwarte markt , krijg je nog 4 keer zoveel voor je euro, dus 4 liter benzine voor
1 euro cent.

bron
Análisis | La gasolina más barata del mundo
en diesel kost de helft.

kunnen we niet een miljoen liter benzine importeren voor 2500 euro??
 
Laatst bewerkt:
ja die 1,10 euro belasting wil er maar niet af.
Over 2 cent gesproken, ik las in de Telegraaf dat ze in Venezuela 2 dollarcent per liter betalen.
Dat land verliest 17 miljard dollar per jaar om de prijs zo laag te houden.
65 liter voor een euro.

nog even na gekeken of het wel klopt die lage prijs.
maar het was nog erger op 6 maart 2013
de liter kost daar 1 euro cent per liter officiele wisselkoers [0,097 bolivar per liter]
op de zwarte markt , krijg je nog 4 keer zoveel voor je euro, dus 4 liter benzine voor
1 euro cent.

bron
Análisis | La gasolina más barata del mundo
en diesel kost de helft.

kunnen we niet een miljoen liter benzine importeren voor 2500 euro??

Daar moet wel wat uit te halen zijn, wat kost zo'n olietanker 2e hands? :+
 
De X-Max 250 is prima geschikt voor woon-werk over 80 km wegen. Dan heb je echt niet meer cc's nodig. De X-Max 400 is een scooter als je iets meer zoekt dan een woon-werk vervoersmiddel. En als je wat langere stukken wilt rijden heeft Yamaha al gelijk een beter zadel als accessoire staan. Wat zegt dat over het originele zadel dat je standaard krijgt?
 
ik ga ook zeker een keertje proefrijden, maar wacht denk ik wel op de ABS versie voordat ik een beslissing neem...

zit er eigenlijk ook over te denken om een gewone motor te nemen voor woon/werk, maar elke keer kom ik weer terug op het gemak en comfort van een motorscooter, makkelijk rijden, veel opbergruimte, goedkoop in aanschaf, onderhoud en benzine, betere bescherming tegen het weer...
 
ABS is altijd handig voor de veiligheid en de inruil. Voor mij het wachten ook waard.

Ook ik denk wel eens na om mijn scooter in te ruilen voor een schakel. Maar gelukkig blijft het bij nadenken :P
 
SUPERMOOIE X-max !!!

Ik ben er erg blij mee. Een x-max die ook power heeft op de snelweg. Geweldig. Je hebt een prima alternatief voor een T-max, maar deze is wel de helft goedkoper. En deze is natuurlijk veel stoerder dan een Majesty ...
 
SUPERMOOIE X-max !!!

En deze is natuurlijk veel stoerder dan een Majesty ...

Mogelijk sla je daar de spijker op z'n kop.

Alleen wie koopt er een scooter om stoer te zijn? Mijn idee is dat de meeste scooterrijders die leeftijd al achter zich hebben (ik iig wel) en de jeugd (hier dan he) rijdt liever op schakel all-road.

Kortom, ik begrijp er nog steeds niets van, en dat weet ik dan wel weer zeker. :)
 
De majesty is meer een toer/reis scooter met veel bagage ruimte waar je een beetje onderuit gezakt zit zo als op een shopper maar dan zonder dat je veel wind vangt, een heel mooi ding zeker die voor 6500 euro met 100km er op werden aan geboden. een wereld deal. ook ideaal voor langer woonwerk verkeer.
Maar als je alleen een korte afstand wil rijden en ook vaak in de stad je door het verkeer heen moet worstelen, is de x-max misschien wat korter met een wat activeren zit houding weer handiger.
ze zijn beiden mooi, ik snap ook niet dat yamaha de majesty eruit doet.
Maar als je in 3 jaar 56000 km rijdt in weer en wind, lijkt me de majesty 400 een van de beste scooters die er is.
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk sla je daar de spijker op z'n kop.

Alleen wie koopt er een scooter om stoer te zijn? Mijn idee is dat de meeste scooterrijders die leeftijd al achter zich hebben (ik iig wel) en de jeugd (hier dan he) rijdt liever op schakel all-road.

Kortom, ik begrijp er nog steeds niets van, en dat weet ik dan wel weer zeker. :)

Oneens,
Zijn nog pak ex motorrijders, zoals ikzelf, die een stoere scoot zoeken hoor. En zoals eerder vermeld, niet de prijs van een motor willen spenderen, zoals een t-max. Ikzelf rij nu met x-max 250, mr met polini vario omdat hij wat traag was , ik vind de 400 wel TOP,
Heb vorige week nog tripje gedaan van ong 290km, en met momenten wil je toch wat meer pk',s onderin of koppel. Zegt een ex ducatirijder dan :-)
 
Zojuist op youtube gevonden:

www.youtube.com/watch?v=KJOrSxmpAG0&feature=youtube_gdata_player
 
Als je wat langere stukken wilt rijden heeft Yamaha al gelijk een beter zadel als accessoire staan. Wat zegt dat over het originele zadel dat je standaard krijgt?

Dat die perfect zit, we hebben die ochtend bijna 200 kilometer gereden en ik was super tevreden over het standaard zadel. Er waren helaas geen modellen aanwezig met het touring zadel dus kan niet over oordelen.
 
Lekker verslag, komt erg betrouwbaar over. -O-

"In die klasse had Yamaha altijd de sjieke Majesty 400 en de sportieve T-Max 400. Die laatste is vorig jaar echter opgewaardeerd naar 530cc, waarmee hij tot de categorie van de maxiscooters is gaan behoren."

Voorzover ik weet is de T-max vanaf 2002 500cc en toonaangevend in de wereld van motorscooters.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat ik steeds enthousiaster aan t worden ben...
Offerte is inmiddels aangevraagd. :)
 
Is deze nieuwe X-max al ergens gesignaleerd bij een dealer?
 
Mmmmmmm volgens de ANWB een top van 172 km.....

Dat ga ik echt niet geloven; mijn standaard Downtown kreeg laatst 150 op de teller


Edit : dus iets van 150 km gps, en dat geloof ik wel.
 
Laatst bewerkt:
En bij vd Kuinder
full
 
Mmmmmmm volgens de ANWB een top van 172 km.....

Dat ga ik echt niet geloven; mijn standaard Downtown kreeg laatst 150 op de teller

En waarom niet. Deze blok haalde op de majesty al 175km op de teller.
154 gps op de xmax is het geheel ook nog eens veel lichter dan bij de majesty.
Jouw downtown is 100cc minder.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan