yamaha x-max/ x-city

coen12345

Rookie
19 jun 2007
4
0
Voorlopig ben ik nog niet toe aan mijn motorrijbewijs, maar ben me vast aan het oriënteren. Maar mijn vraag was, weet iemand de topsnelheid van de yamaha x-max/ x-city, want misschien moet ik wel eens een keertje de snelweg op.

En is de Honda SH300i ook wat?
Heb wel gelezen dat die weinig bagageruimte heeft.
 
X-Max 250 kreeg ik op 135km/u met iemand achterop. Ik denk dat ie 140km/u kan als je er in je eentje op zit.
 
De X-Max haalt 130 echte km/h. De X-City (ongeveer net zo snel) is de eerste YAMAHA met grote wielen, daardoor is de ruimte onder het zadel weer een stuk kleiner dan onder dat van de X-Max, die één van de grootste in zijn klasse is!

De Honda SH300i valt in de 250cc klasse maar speelt "vals" met zijn 280cc en veel grotere vermogen t.o.v. "andere" 250'ers, en is daarom op alle fronten sneller en daarbij ook nog eens zeer wendbaar, daar het eigenlijk een opgeblazen SH150i (bedoeld als compliment) is. Weinig ruimte binnenin, vergelijkbaar met de X-City, maar de topkoffer compenseert veel en bovendien is ABS leverbaar.

Kijk voor een snelle 250 ook eens naar de Beverly 250 van Piaggio, voor een ruime 250 naar de X8 van Piaggio (allemaal Italianen maar dat is de SH300i ook) of de Burgman 200 van Suzuki!
 
Laatst bewerkt:
Hi! Naast de looks en (volgens mij?) de grootte van de wielen, weten jullie misschien wat de verschillen zijn tussen X-Max en City-Max? De X-Max lijkt mij iets groter, of lijkt dat maar zo? Lijkt me wel zo relaxed op de snelweg..

Cheers 8-)
 
Laatst bewerkt:
Beverly 250 is ook best mooi. En de burgman 200 van suzuki lijkt mij best ruim, en 18,36 pk lijkt mij meer als voldoende voor korte snelweg ritjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan