Yamaha X-MAX

Gisteren mijn nieuwe X-Max opgehaald bij roadrunner motoren.
Maandag besteld en vrijdag al geleverd.
Hij heeft er nog twee staan waarvan een voor een testrit.
Roadrunner is echt een super zaak met super personeel, wordt er al jaren heel goed behandeld en krijg er altijd top service.
 
Welkom bij de Xmaxplosie!
Ik rij er zelf nu 2 maanden op met erg veel plezier. Als het 's morgens eens een keer erg regent vind ik heel jammer om in de auto te kruipen. En als het 's middags dan weer een beetje opgeklaard is vind ik het dubbel jammer dat ik mijn X-max niet bij me heb.
Een tijdje terug had ik op een mooi recht stuk weg 150 km/u op de teller staan. Hard genoeg, want ik gebruik hem voornamelijk voor woon-werk verkeer. Optrekken van 80 naar 120 om even in te halen gaat ook prima.

Ga jij hem ook gebruiken voor naar je werk?
 
Ik gebruik de X-Max overal voor want ik heb geen auto en rij ik al 7 jaar motor.
Verleden jaar door een ongeval genoodzaakt om een cygnus te kopen en nu dan die fantastische X-Max.
 
Hey, wat gaaf om te lezen. Ik heb vrijdag bij roadrunner een proefrit gemaakt - en dat beviel uitstekend! er werd mij ook verteld dat die middag een xmax afgeleverd zou worden, welnu, ik lees hier al wie dat is! Maarreh, de prijs van de xmax is 4999 en niet 4450 ex afleverkosten, toch?
 
De totaalprijs was 5396 euro.
Dit is dus inclusief 350 euro afleverkosten 47,25 euro voor het kenteken.

Maar bij roadrunner krijg je bij de aanschaf van een nieuwe motor 20% korting op nieuwe kleding en een nieuwe helm.
 
Hoe bevallen eigenlijk de iets langere afstanden, zo rond de 40/45km?

Ik vond tijdens de proefrit het nogal lawaairerig rondom de helm en oren- kan verschillende oorzaken hebben, maar hoe ervaren jullie het windgeruis in het algemeen?
 
De zithouding op de x-max vind ik perfect maar sommige mensen klagen over lage rugpijn. Peroonlijk heb ik geen moeite met de langere afstanden, ik heb hiervoor een jaar op een cygnus gereden dus voor mij is de X-Max een verademing.

Het lawaai wat je ervaren hebt komt door de hoogte van het windscherm waardoor voor bepaalde mensen er een vervelende turbulentie om je hoofd komt.(Is natuurlijk afhankelijk van hoe lang je bent.)
Er zijn verschillende oplossingen voor dit probleem: Je kunt net als Gerrit2 een schermpje bovenop het bestaande scherm plaatsen of je koopt een zgn sportscreen die iets lager is.
Ik ga morgen een sportscreen bestellen omdat ik deze oplossing ook nog mooier vind, de X-Max krijgt hierdoor een sportiever uiterlijk. Zie Sportscreen X-Max
 
Ik ben 179 lang - en merkte veel turbulentie (het is moeilijk te vergelijken, maar toch anders/meer dan op een naked bike). Ter indicatie, hoe lang ben jij? Ik kan me goed voorstellen als je meer ineenzakt dat je last van de rug gaat krijgen..
 
Ik ben 178 cm en daarom ook zo'n last van dat gebulder om m'n kop.
Ga zo een sportscreen bestellen dan ben ik er vanaf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan