Yamaha X-max

hallo
weet er iemand of je een x-max 250cc iets kan verlagen? ik ben 1,75 meter groot en kan mijn voeten niet plat op de grond zetten
philip

Beste Philipl,

Ik ben 1,85 m en kan mijn voeten ook niet plat zetten. Das dus gewoon er aan wennen als je op 1 voet schuin staat dan kan het weer wel :) Beide kanten sta ik op mijn tenen (vering staat bij mij dan op de hoogste stand) ;)

Volgens mij kun je het verlagen via de dealer bespreken, maar eerlijk het bevorderd niet de rijeigenschappen van de X-Max (je levert rijcomfort in).
 
Laatst bewerkt:
hallo moyas

bedankt voor de reactie,ja met 1 voet is er geen probleem,wat bedoel je met de vering in de hoogste stand,verhoogt of verlaag je daarmee de scooter
 
hallo moyas

bedankt voor de reactie,ja met 1 voet is er geen probleem,wat bedoel je met de vering in de hoogste stand,verhoogt of verlaag je daarmee de scooter

Klopt de achtervering heeft 3 verstelbare standen. Stand 1 is laag, 2 is middel en 3 is dus hoog. Meestal staat deze bij de showroom op stand 1 of 2. Ik weet niet of de nieuwe 2010 dat verstelbare ook heeft, maar de 2008/2009 model in ieder geval wel.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een 2009 model,staat de scooter op stand 1 dan op zijn laagste stand

Klopt 1 is zijn laagst stand. Je moet even kijken. Je kunt namelijk de standen tellen. Hij kan ook op zijn hoogste stand staan, afhankelijk van wat je dealer gedaan heeft en of je m nieuw of 2e hands hebt gekocht. Je kunt deze verstellen door de speciale tool die meegeleverd wordt in een gereedschapsetje (klein tasje) van Yamaha. Deze vind je onder je buddysit die vast zit aan een elastisch klemmetje.
 
Laatst bewerkt:
hoeveel rijden jullie gemiddeld op een tank?

Ik heb de afgelopen dagen (sportief) gereden, en heb 226km kunnen doen op een tank, is dat een beetje ok?
 
ik weet het nog niet,ik heb de scooter van woensdag en heb hem volgetankt,ik ga het maar weten als hij leeg is,de meter stond bijna op het laagste steepje en er kon maar een 7 tal liter in? grote reserve?
 
ik heb toen het lampje ging branden nog 10km gereden en toen 10 liter getankt.

Dus 236km sportief rijden op 10 liter --> 1 op 23, is best ok toch?
 
Dat is dan afgerond 1 op 24 en dat kan op zich wel. Dan heb je zeker veel sprintjes gepakt of niet?

Maar hoeveel km heb je erop staan?
Er wordt namelijk gezegd dat als deze nog net nieuw (binnen de 1000 km) is dat deze ook iets meer als standaard opgegeven verbruikt, ook op het gebied van olie :?
 
Laatst bewerkt:
Ja ik rij erg sportief hahhaha! misschien moet ik ff mijn ss gedrag afleren....

Ik heb er nu 3000km op staan, dus hij is ingereden lijkt mij.
 
Rustig hier jongens....

Heeft er iemand al een nagedacht over andere spiegels? Ik kom bijna mijn poort niet door, en vind ze niet zo mooi.

Denk je dat van die streetfighter spiegels van rizomo ofzo passen op de originele aan sluiting?
 
Rustig hier jongens....

Heeft er iemand al een nagedacht over andere spiegels? Ik kom bijna mijn poort niet door, en vind ze niet zo mooi.

Denk je dat van die streetfighter spiegels van rizomo ofzo passen op de originele aan sluiting?

Kijk anders eens op motozoom. Die hebben aardig wat keuze in spiegels en vaak ook te draaien waardoor je makkelijk door een poort of dergelijks kan komen. American Oval bijvoorbeeld past ook wel goed bij de scoot en is 1 van de meest gebruikte spiegels bij scooters (verchroomd).
 
Je verbruik gaat dadelijk wel dalen. ik rij 1:27.xx Optrekken maakt niet veel uit voor je verbruik. Ik heb wel eens ene hele tank super zacht opgetrokken maar je merkt er echt niets van! Remmen is natuurlijk energie vernietiging! Dus wil je zuinig rijden laat hem lang uitlopen. De mensen die veel lange 80 wegen rijden zijn natuurlijk het beste uit maar ach die moeten vaak ook weer verder rijden. Als je de verschillen bij 2000km op jaarbasis uitrekent maakt het vaak amper uit qua geld.


Ik zou trouwens wel een steuntje in mn rug willen op de xmax 2009. Ik merk dat ik snel met een bolle rug zit. weet iemand iets?
 
Ik zou trouwens wel een steuntje in mn rug willen op de xmax 2009. Ik merk dat ik snel met een bolle rug zit. weet iemand iets?
Je zult het vast wel eens eerder hebben gehoord, een goede niergordel helpt erg goed(als alternatief voor een rugsteun, bijvoorbeeld). Ook heb je dan s'winters meer bescherming tegen de kou, vooral de wind die vanachter tegen je slaat.
 
Laatst bewerkt:
Je verbruik gaat dadelijk wel dalen. ik rij 1:27.xx Optrekken maakt niet veel uit voor je verbruik. Ik heb wel eens ene hele tank super zacht opgetrokken maar je merkt er echt niets van! Remmen is natuurlijk energie vernietiging! Dus wil je zuinig rijden laat hem lang uitlopen. De mensen die veel lange 80 wegen rijden zijn natuurlijk het beste uit maar ach die moeten vaak ook weer verder rijden. Als je de verschillen bij 2000km op jaarbasis uitrekent maakt het vaak amper uit qua geld.


Ik zou trouwens wel een steuntje in mn rug willen op de xmax 2009. Ik merk dat ik snel met een bolle rug zit. weet iemand iets?

Sjoerd kijk even naar dit bedrijf:

http://www.tijgerleathers.nl/

Zij kunnen werkelijk alle kanten op met zadels en kunnen wellicht een verhoging in je zadel bouwen.

Probeer ze eens te contacteren met de vraag of het mogelijk is.
 
Laatst bewerkt:
~
hoeveel rijden jullie gemiddeld op een tank?

Hoi, ik rijd er elke dag zo'n 70 KM mee over de A9 in de spits. Dus stukjes file en max 110 km/u. Dan haal ik gemakkelijk 300 kilometer op één tank. Zelf iets meer.

Dus ja, 1:30 is heel goed mogelijk!

Veel plezier!
 
Ja natuurlijk! bedankt nog!

Had ook al gekeken, maar vind van die verchroomde niet zo mooi....

Ik zou wel van die zwarte fighter spiegels erop willen, niet te gek natuurlijk. weet alleen niet of dat past.
 
Ik zou wel spiegels willen hebben die ik kan inklappen. Lekker makkelijk langs de busjes. Er is een hoop hip spul te krijgen allemaal maar ik vind de veiligheid toch echt prio1! (ik ga overigens naar de scooter meeting)
 
Terug
Bovenaan Onderaan