Yamaha X-max

Andere vraag is of mensen ook trillingen horen in het 2e spatbordje wat boven het achterwiel zit. Als de motor koud is dan hoor je deze trillen. Nou heb ik daar zo mijn oplossing voor gevonden maar dit is naar mijn idee ook niet acceptabel als je garantie hebt. Scooter moet gewoon goed zijn!


Ik had met mijn Xmax toen ook last van trillingen van het spatbord wat om het achterwiel zit.
Dat komt omdat de linkerkant daarvan op de naaf van het wiel rust. Je kunt er een stuk rubber of zoiets tussen klemmen. Dat helpt in ieder geval wat.

Ik had ook het idee dat de trillingen uit de aandrijving kwamen omdat het vooral optrad tijdens optrekken als het motorblok nog koud was.
 
Ik had met mijn Xmax toen ook last van trillingen van het spatbord wat om het achterwiel zit.
Dat komt omdat de linkerkant daarvan op de naaf van het wiel rust. Je kunt er een stuk rubber of zoiets tussen klemmen. Dat helpt in ieder geval wat.

Ik had ook het idee dat de trillingen uit de aandrijving kwamen omdat het vooral optrad tijdens optrekken als het motorblok nog koud was.

Ik heb een dikke anti resonantie kussentje tussen het ijzeren gedeelte en het spatbordje geplaatst waardoor je geen trillingen meer hoort :)
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd naar het resultaat. Het interesseert me ook om dit te doen maar ik heb mijn twijfels nog bij de duurzaamheid.
 
tjah duurzaamheid. heb je al eens het duitse xmax forum doorgebladerd? Mooie scooter die XMAX maar technisch gewoon slecht.


Oplossing voor resonantie gevonden! lees verder op in dit topic!
 
Laatst bewerkt:
tjah duurzaamheid. heb je al eens het duitse xmax forum doorgebladerd? Mooie scooter die XMAX maar technisch gewoon slecht.


Sjoerd. Ik vind je een beetje negatief gaan worden,komt dat omdat je het gevoel hebt een maandagmorgen machine te bezitten?
Misschien moet je hem dan inruilen voor bv een woensdagmodel in plaats van al die onderdelen te vervangen door onderdelen waar al een forum lid aan de kwaliteit twijfelt.

Ik ben zeer tevreden,maar ook mijn x max trilt wat bij koude start,komt ook doordat de motor op een wat rijker mengsel draait, de resonantie bij hogere snelheid komt 80% van het binnen spatbord,verwijder het maar eens (4 boutjes) en maak een proefritje.
Op het Duitse en ook op het Spaanse forum lees je allerlei varianten van problemen maar in Spanje is het een van meest verkochte motorscooters,dus krijg je veel reacties.
 
Ook in Frankrijk is de Xmax één van de meest verkochte scooters. Bij heel veel franse vergelijkingstesten komt hij er als de beste uit. Vooral op betrouwbaarheid van de motor. Dit was dan ook de reden dat ik een Xmax heb gekocht. Mijn vorige scooter, een Vespa S125, was echt een probleemscooter.
 
Ik heb mijn X-MAX nog maar een paar weken, dus kan nog niet echt meepraten over de kwaliteit. Maar toe nu toe ben ik nog steeds erg tevreden, en heb geen problemen met trillingen en bijgeluiden. Wat dat betreft kan ik mij bij de vorige 2 schrijvers aansluiten!
 
Kijk 100 punten voor het model, looks opbergruimte. maarja... tis geen honda en das een beetje wennen.

Nog één: accu na 8 mnd verrot. zal allemaal wel door mn xenon komen. maar toevallig sprak ik iemand reallife met een originele x-max waarbij hij ook na een half jaar een andere accu moest.
De YAMAHA XMAX is een geweldige scooter. Maar mijn volgende wordt een HONDA XMAX.
 
Kijk 100 punten voor het model, looks opbergruimte. maarja... tis geen honda en das een beetje wennen.

Nog één: accu na 8 mnd verrot. zal allemaal wel door mn xenon komen. maar toevallig sprak ik iemand reallife met een originele x-max waarbij hij ook na een half jaar een andere accu moest.
De YAMAHA XMAX is een geweldige scooter. Maar mijn volgende wordt een HONDA XMAX.

Wat voor Honda :?

Anyway, de transmissie vervangen voor Malossi spullen is wel leuk. Zoals je zelf al zegt, bovenal voor het verhoogde rijgenot. Ben benieuwd naar het verschil.

Overigens zou ik de Ventilvar halfpoulie er ook bijnemen voor die 42 euro. Of je veel verschil zal merken betwijfel ik, maar het hóórt een beetje bij die vario.

Gr. Karl
 
Kijk dat is natuurlijk ook gewoon zo. een beetje meer felheid is zeker mooi. Ben ook benieuwd anders is het ene hoop centjes door de plee
 
Kijk dat is natuurlijk ook gewoon zo. een beetje meer felheid is zeker mooi. Ben ook benieuwd anders is het ene hoop centjes door de plee

Zeker waar, hoewel ik denk dat de Malossi spullen goedkoper zijn dan originele onderdelen.

En als je naast het iets fellere dat bittersweet XMAXgevoel kan omzetten naar een XMAXgevoel is het de centen toch waard geweest :)
 
Heerlijke scooter verders maar ik moet even naar het spatbord kijken. Daarnaast heb ik het idee dat ik hem even langs ga brengen om te kijken naar de balans van de scooter. Vind het achterwiel bij een wat grotere snelheid wat onrustig. Ik weet niet of dat normaal is dat je al zo snel een achterwiel moet balanceren?

Stel dat ik malossi spullen er onder zet he, veroorzaakt dit dan geen extra slijtage aan de motor? Zijn dit soort producten wel goed voor je scooter?

Wat ik ook wel eens hoor is dat een andere uitlaat en spullen vaak ook nog eens voor een brandstof besparing kunnen zorgen (niet dat het echt bij een XMAX nodig is, altijd mooi meegenomen). Is dat bij een goede afstelling bij een X MAX mogelijk?
 
Laatst bewerkt:
Met een andere uitlaat bespaar je geen brandstof. het spatbord kan je iets fixen met een stukje schuimrubber tussen je luchtfilter en achterspatbord. ook kan je een stukje slang tussen je karter en je spatbord, waar hij er recht op staat.

En eventueel wil ik nog wel helpen met het er inzetten. Heb het juiste gereedschap zoals een momentsleutel, onderhoudshandboek vario tegenhouder e.d. + ervaring :)
vraag natuurlijk wel een kleine studentenbijdrage. (je wil niet weten wat een momentsleutel kost)
 
Zullen we binnenkort niet eens een XMAX meeting (+ tour) doen? Ergens rond Utrecht? Kom zelf uit Rotterdam maar Utrecht ligt lekker centraal.



iemand?
 
Zullen we binnenkort niet eens een XMAX meeting (+ tour) doen? Ergens rond Utrecht? Kom zelf uit Rotterdam maar Utrecht ligt lekker centraal.



iemand?

Lijkt me leuk! Maar dan moeten we niet te lang wachten, want het weer wordt steeds slechter natuurlijk.
 
De zaterdag 17e. Wat dachten jullie er van ergens in een stad. Daar hoort de scooter immers thuis. Eerder had ik het over Utrecht maar misschien is bij de Erasmusbrug een idee aan de kant van het centrum waar de Spido opstapplaats is. Daar is een groot plein. Met heel veel motorscooters door de stad is ook wel een stunt.
 
Laatst bewerkt:
http://www.yamaha-motor.ie/community/lifestyle/genuine/s-line-apron.jsp (Een YAMAHA XMAX SCUD)

x-max-image-05_tcm45-314235.jpg
 
Laatst bewerkt:
http://www.yamaha-motor.ie/community/lifestyle/genuine/s-line-apron.jsp (Een YAMAHA XMAX SCUD)

[http://www.yamaha-motor.ie/Images/x-max-image-05_tcm45-314235.jpg (afbeelding)]

Wauw, die is ook mooi zeg! Zit er superstrak op. Laat iemand die deze gaat aanschaffen zijn ervaring met ons delen! Ik ben erg benieuwd!
 
De zaterdag 17e. Wat dachten jullie er van ergens in een stad. Daar hoort de scooter immers thuis. Eerder had ik het over Utrecht maar misschien is bij de Erasmusbrug een idee aan de kant van het centrum waar de Spido opstapplaats is. Daar is een groot plein. Met heel veel motorscooters door de stad is ook wel een stunt.

Wellicht is het handig om hiervoor even een nieuw topic te openen?
Ik ga mn best doen om erbij te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan