Yamaha X-max

Heeft hier iemand een originele Yamaha rear carrier voor een topkoffer? Sjoerd heeft er een van Givi zie ik waar je gaten moet boren, ik heb er eentje gekocht van Yamaha zelf. Maar de wordt geleverd zonder rubber dopjes en zonder bevestigingshaak om de koffer in vast te klikken.

Nu heb ik een Givi topkoffer (45 liter) en de dealer had nog wel een bevestigingshaak liggen die sterk op die van mijn Givi kofferplaat lijkt, maar het spul klikt er allemaal prima in, maar eraf halen vind ik te moeilijk vergeleken met de originele Givi-kofferplaat. Deze kofferplaat is overbodig, omdat het rek dit meteen geintegreerd heeft. Nu is de koffer plastic en het rack+haak volledig van metaal of aluminium, dus dat is ook al anders dan plastic op plastic.

Hoe levert Yamaha standaard die koffers dan? Zit daar dan zo'n haak bij en rubber dopjes?
De rear carrier in de catalogus ziet er ook anders uit dan de 360 graden view van bijv. X-City op de Yamaha site. Ik lijk dus het 2009 carrierrack te hebben, misschien moest op het 2008-model nog wel eerst een kofferplaat?

Kan het ook zijn dat die Yamaha koffers eigenlijk Givi koffers zijn?
Ik gooi deze vraag die eigenlijk over mijn X-City gaat, even bij de X-Maxers neer, omdat de X-Max topics breder bevolkt zijn. :+ En zal binnenkort ook nog even bij de dealer vragen... op dit moment dus niet geheel tevreden, omdat de koffer er op dit moment lastig af gaat. De afwerking van zo'n Yamaha rack is wel perfect. Maar dat mag ook voor die prijs.
 
De Xmax achterdrager is gewoon een stalen rekje. Niet te vergelijken met die van de Xcity waar bij de achterdrager de bevestigingsplaat in verwerkt zit. Bij de Xmax moet de bevestigingsplaat apart besteld worden. De kit met haakje en rubbers worden bij de koffer van yamaha bijgeleverd.
 
Ik heb een 2008 X-City, misschien had ik dat erbij moeten vermelden.
Maar nu ik inderdaad bij de X-Max accessoires kijk, is dat idd een lullig rekje.

OK, dus eigenlijk puur geluk dat een Givi koffer past op de haak die de dealer toevallig nog had liggen in een of andere lade. Nouja, anders maar accepteren en anders de Givi koffer + plaat verkopen en een Yamaha koffer bestellen als ik me er echt aan stoor.
 
Hi de spuitbus is van Berner. Heb hem bij Hans van Wijk te Zoetermeer gehaald. ik ben benieuwd of het goed gaat. Als het er na de zomer nog netjes op zit vind ik het goed. evt doe ik hem volgend voorjaar weer.

Update
Op zich zeer goede verf alleen wordt de uitlaat veel heter dan 600C de verf brokkelt af, probeer verf tot hogere temperaturen
De DupliColor 800C zwart lijkt het tot nu toe zeer goed te houden. ook in de regent. Als je het p je handen krijgt lijkt het ook een soort spuitpoeder. Let op wel een hele bus leegspuiten en extra dik op de lasnaden. (24H laten drogen dan pas opwarmen ivb koken als nog vloeibaar)


10004961_970_L.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hi de spuitbus is van Berner. Heb hem bij Hans van Wijk te Zoetermeer gehaald. ik ben benieuwd of het goed gaat. Als het er na de zomer nog netjes op zit vind ik het goed. evt doe ik hem volgend voorjaar weer.

[afbeelding]

Sjoerd heb jij ergens een voorbeeld filmpje of foto's van een site of misschien zelf hoe je dat windschermpje van de X Max eraf kan halen? Wil namelijk een hoger schermpje opzetten.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Sjoerd.

Ik moet nog eens kijken wat ik ga doen over een tijd, nu is het nog iets te vroeg daarvoor. In ieder geval kan ik het hier dan terugvinden.
 
Sjoerd heb jij ergens een voorbeeld filmpje of foto's van een site of misschien zelf hoe je dat windschermpje van de X Max eraf kan halen? Wil namelijk een hoger schermpje opzetten.


Is heel eenvoudig. 4x schroefje klein los bij de handkappen (binnenkant) vervolgens de 2 standaard schroeven aan de onderkant (zeg maar voor, onder je stuur). vervolgens klap je hem omhoog. Hierbij komen een aantal klikkers los.

Het scherm zit gewoon met schroeven vast. De moeren zitten in rubber. pas op dat je deze niet stuk draait bij het vast zetten. Mocht je ze toch stuk draaien dan kan je met wat gepiel het busje nog wel gebruiken.

Je ziet het wel is niet heel moeilijk.

Foto: Rood zijn de schroeven (vanaf buiten) geel is de klik. Goed op letten bij het vastzetten! Eerst vastklikken dan pas schroeven, als hij eigenlijk al helemaal zit.

full
 
Dag Sjoerd. Helemaal top kerel! Bedankt voor de uitleg Sjoerd

Ik was vandaag 1 van de hoofdzekeringen aan het vervangen en dat was ook een fluitje van een cent. Voorkap ging er erg gemakkelijk af.

Ik ben benieuwd of dit gemakkelijk gaat. Ik denk het wel ziet er niet moeilijk uit.

Jij hebt zo te zien een hoger scherm. Heb je deze bij easyparts besteld of ergens anders en hoe bevalt deze jou. Ik wil deze namelijk ook aanschaffen. Enig idee hoe hoog jouw scherm is, omdat mijn scooter onder een plank staat.

Bedoel je het werkplaatsboekje? Uiteraard, hoe wil je dat versturen per mail of kan ik dat via een server binnen halen?
 
Laatst bewerkt:
Het Scherm had ik toen de tijd besteld bij Piet Hordijk te Rotterdam. Ik voelde me overigens zelf gevangen met het hoge scherm. Met regen zag ik nog minder want mn vizier moest nog steeds dicht. (2x druppels). Ook stootte ik mijn neus wel eens bij het van de standaard afduwen. Doordat hij smal was bleef er ook wind in mn ogen komen

Met het sportscherm ving ik veel te veel wind. op de snelweg vond ik dit maar niets. Conclusie: de standaard is de beste.

Ik denk trouwens dat als je hem bij Piet besteld hij hem er ook gelijk op kan zetten. Goede service hoor. Ik ben alleen altijd van het zelf doen. Soms gaat het goed, soms heb ik een leermoment. Maar ik vind het dan ook leuk en heb de tijd. (student)

Bij de scooter meeting kunnen we nog wel even bijkletsen. je herkent me aan mn rode roos (of gespoten uitlaat) :P

Bij de sportcity zijn denk ik alleen de kappen anders. http://www.blijdatikmotorscooterrij.nl/geb_xmax.html (Hier kun je hem dowloaden mechanisch en elektrisch)
 
Laatst bewerkt:
Het Scherm had ik toen de tijd besteld bij Piet Hordijk te Rotterdam. Ik voelde me overigens zelf gevangen met het hoge scherm. Met regen zag ik nog minder want mn vizier moest nog steeds dicht. (2x druppels). Ook stootte ik mijn neus wel eens bij het van de standaard afduwen. Doordat hij smal was bleef er ook wind in mn ogen komen

Met het sportscherm ving ik veel te veel wind. op de snelweg vond ik dit maar niets. Conclusie: de standaard is de beste.

Ik denk trouwens dat als je hem bij Piet besteld hij hem er ook gelijk op kan zetten. Goede service hoor. Ik ben alleen altijd van het zelf doen. Soms gaat het goed, soms heb ik een leermoment. Maar ik vind het dan ook leuk en heb de tijd. (student)

Bij de scooter meeting kunnen we nog wel even bijkletsen. je herkent me aan mn rode roos (of gespoten uitlaat) :P

Bij de sportcity zijn denk ik alleen de kappen anders. http://www.blijdatikmotorscooterrij.nl/geb_xmax.html (Hier kun je hem dowloaden mechanisch en elektrisch)

Dag Sjoerd. Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik dat hoge scherm niet aan ga schaffen. Gewoon puurweg vanwege jouw ervaringen.

We zullen het 18 april wel even bespreken.

Super ik heb deze PDF even gedownload en doorgenomen :]
 
Laatst bewerkt:
Nee, nog niet. Ik ben tijdens de sneeuwperiode ook bijna niet meer actief geweest hier.
Helaas kan ik 18 april niet. ;-(
 
Nee, nog niet. Ik ben tijdens de sneeuwperiode ook bijna niet meer actief geweest hier.
Helaas kan ik 18 april niet. ;-(

Jammer er komt naar mij idde best veel volk en je kon dan ook even naar een aantal mooie scoots kijken. Volgens mij wordt er ook nog een stukkie gereden, maar dat durf ik je niet te vertellen (fourstroker weer wel).

Ach volgend jaar weer een scootermeeting waar hopelijk wel bij kan zijn :)
 
Laatst bewerkt:
Helaas heeft de uitlaat verf het niet lang volgehouden. Middels motorforum kwam ik op kachelpoets uit. Ik weet iet hoe corrosie werend het is maar hij wordt wel zwart! + het is zo aangebracht met een doek. Ik ben benieuwd hoe het bevalt. Het was iig een stuk goedkoper. €3,80 voor een tube en je gebruikt er amper wat van.


fotos%20webwinkel%20003.jpg


Te koop bij o.a. Engering, Rubensplein, Schiedam
 
Laatst bewerkt:
Jammer Sjoerd,

Er is in het verleden al eens een topic over geweest en daar kwamen ook niet echte oplossing uit voort.

Zelf gebruik ik die kachelpoets ook zo nu en dan(ongeveer een jaar). Wel raad ik je aan om wegwerphandschoenen te gebruiken anders is je vriendin een paar dagen met een mijnwerker op stap. Helaas, tegen roest helpt het helemaal niets...het is puur optisch. Het stinkt als de nete af en toe!
 
Laatst bewerkt:
dat je er vieze handen van kreeg had ik al ondervonden. Ik houd hem lekker zo nu en dan bij. Als hij gaat roesten smeer ik weer opnieuw. Het is makkelijker dan heel je uitlaat los en spuiten. Jammer dat Mr Yamaha niet meer kappen om de uitlaat heeft gedaan. Dan zie je het iig niet.
 
Hallo mf'ers

Ik ga waarschijnlijk deze week een Xmax 250 aanschaffen, heb hiervoor een Kawasaki ninja gehad, leuk speelgoed maar te onpraktisch in dagelijks gebruik.

Heb al een proefritje gemaakt, en was onder de indruk. Zijn jullie een beetje tevreden over deze scooter?
 
Hallo mf'ers

Ik ga waarschijnlijk deze week een Xmax 250 aanschaffen, heb hiervoor een Kawasaki ninja gehad, leuk speelgoed maar te onpraktisch in dagelijks gebruik.

Heb al een proefritje gemaakt, en was onder de indruk. Zijn jullie een beetje tevreden over deze scooter?

Ga je voor een nieuwe van model 2010? dan kun je hier namelijk ook kijken voor ervaringen: Yamaha X-MAX 2010
Gr.
 
X-Max is een fijne motorscooter, met z'n 2en kan 120 op de snelweg ook prima.
Ik zou zelf wel een 2010 model kopen, die hebben ze flink geupdate qua uiterlijk. Motorisch wel gelijk aan het oude model.
 
Met zijn 2en op de scooter wordt de sensatie wel een stuk minder. Met mijn vriendin wegen we totaal zo'n 150kg. Niet eens zo gek veel. twee maal de omvang van monomuis en er kan een blauw plaatje op. sterk overdreven natuurlijk we zijn er samen mee naar berlijn gereden maar het stoute gaat er wel af. Maar ach hoe vaak zit je er met twee op? ik amper. en ik heb er wel een compactere scooter voor, waar ik toch wat in kwijt kan, en het koste weer minder...

Hier de uitlaat weer strak in het kachelzwart / kachelpoets. Ben benieuwd hoe het er volgende week uit ziet.
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan