arbaces
Die hard MF'er
- 30 sep 2006
- 552
- 0
Opnieuw te koop: jaren 80 Yamaha, leuk als pekelaar, project , whatever.
Deze motor is te goed om het een opknapper te noemen, maar hij heeft wel wat onderhoud nodig aan de bedrading/electra:
Pluspunten:
1) Motorisch goed
2) pas 23.000 km gelopen
3) heeft nagenoeg nieuwe BT45 achterband (nog geen 1000 km)
4) nieuwe bougies
5) nieuw luchtfilter
6) nieuwe olie en olie filter (Castrol, nog geen 900 km)
7) Continental voorband is goed, kan minimaal nog jaar mee of 2
8) 50 PK 36 Kw
9) keurige Marshall 4 in 1 uitlaat met jaren 80 geluid
10) ketting en tandwielen zien er nog prima uit
11) loopt in alle versnellingen goed door, pittig in zijn 2 en krachtig in zijn 3
12) nieuwe voorwiellagers
13) motor verbruikt weinig tot geen olie
14) met losse handen rijdt de motor keurig rechtuit
15) topsnelheid 185 op de teller, bij 150 -160 ligt de motor goed vast op de weg
16) belastingvrij
17) nette verkoper
Minpunten aan de motor:
1) accu's zijn na drie maanden al opgebruikt (huidige accu is leeg) dus er moets iets aan gebeuren
2) Na een flinke regenbui start ie maar slecht
3) vermoeden dat ook de carbs niet superschoon zijn, stationair loopt ie niet lekker.
4) 1 voorknipperlicht is los (krijg je erbij), barstje in ruitje benzinemeter (zie foto)
5) hier en daar wat spatten met roest maar nergens ernstig (zie foto's)
Motor staat inmiddels weer 6 maanden stil (binnen). 2 maanden geleden nog gestart, mbv van auto en kabels. (accu is leeg/dood). Sloeg gelijk aan, mee gereden, maar sloeg af als je geen gas gaf. Hij trok nog gewoon ouderwets. Ik denk dat ie met een nieuwe accu gewoon naar zijn nieuwe baasje gereden kan worden. Toch is het wellicht veiliger met een motor die 6 maanden heeft stil gestaan om geen grote afstanden er mee te gaan rijden.
Vraagprijs is slechts 265,- euro. Wie het eerst komt wie het eerst maalt, of doe een bod.
Voor dat bedrag krijg je een werkplaatshandboek, ca 1 liter Castrol Olie, een O-ring voor oliefilter, een voorwielslot, een windruitje en reserve lagers voor achterwiel en tandwiel, er gratis bij.
Deze motor is te goed om het een opknapper te noemen, maar hij heeft wel wat onderhoud nodig aan de bedrading/electra:
Pluspunten:
1) Motorisch goed
2) pas 23.000 km gelopen
3) heeft nagenoeg nieuwe BT45 achterband (nog geen 1000 km)
4) nieuwe bougies
5) nieuw luchtfilter
6) nieuwe olie en olie filter (Castrol, nog geen 900 km)
7) Continental voorband is goed, kan minimaal nog jaar mee of 2
8) 50 PK 36 Kw
9) keurige Marshall 4 in 1 uitlaat met jaren 80 geluid
10) ketting en tandwielen zien er nog prima uit
11) loopt in alle versnellingen goed door, pittig in zijn 2 en krachtig in zijn 3
12) nieuwe voorwiellagers
13) motor verbruikt weinig tot geen olie
14) met losse handen rijdt de motor keurig rechtuit
15) topsnelheid 185 op de teller, bij 150 -160 ligt de motor goed vast op de weg
16) belastingvrij
17) nette verkoper
Minpunten aan de motor:
1) accu's zijn na drie maanden al opgebruikt (huidige accu is leeg) dus er moets iets aan gebeuren
2) Na een flinke regenbui start ie maar slecht
3) vermoeden dat ook de carbs niet superschoon zijn, stationair loopt ie niet lekker.
4) 1 voorknipperlicht is los (krijg je erbij), barstje in ruitje benzinemeter (zie foto)
5) hier en daar wat spatten met roest maar nergens ernstig (zie foto's)
Motor staat inmiddels weer 6 maanden stil (binnen). 2 maanden geleden nog gestart, mbv van auto en kabels. (accu is leeg/dood). Sloeg gelijk aan, mee gereden, maar sloeg af als je geen gas gaf. Hij trok nog gewoon ouderwets. Ik denk dat ie met een nieuwe accu gewoon naar zijn nieuwe baasje gereden kan worden. Toch is het wellicht veiliger met een motor die 6 maanden heeft stil gestaan om geen grote afstanden er mee te gaan rijden.
Vraagprijs is slechts 265,- euro. Wie het eerst komt wie het eerst maalt, of doe een bod.
Voor dat bedrag krijg je een werkplaatshandboek, ca 1 liter Castrol Olie, een O-ring voor oliefilter, een voorwielslot, een windruitje en reserve lagers voor achterwiel en tandwiel, er gratis bij.
Laatst bewerkt: