Yamaha XJ 600 S Diversion

trohan

Rookie
30 mei 2008
5
0
evergem
hallo,

Ik rij momenteel met een vespa 125 CC, ideaal voor woon-werk in gent, maar wil al enkele jaren toch iets zwaarder.
Ik zag recent een motor te koop staan, een Yamaha XJ 600 S Diversion, met volgende gegevens: 7900 km, aangekocht in oktober 1992. Accu is vervangen op 24/5/08, in goede staat, ongevalvrij. Motorvest (rood/zwart), helm (rood/zwart), tweede windscherm en tanktas mag je er gratis bijhebben. en dit allemaal voor 1000 €. De motorvest en helm zijn niet echt van belang.

ik geef toe, ik ken niet veel (weinig) van motoren, maar op het eerste zicht lijkt me dit een koopje en ideaal om over te schakelen.
Ik zocht wat meer info rond dit type, en blijkbaar is het wel een degelijk model. Ook de 2e handsprijzen liggen vrij laag voor dit type.

Zijn er zaken waar ik op kan letten bij de testrit en op het zicht?

alvast bedankt!
 
hallo,

Ik rij momenteel met een vespa 125 CC, ideaal voor woon-werk in gent, maar wil al enkele jaren toch iets zwaarder.
Ik zag recent een motor te koop staan, een Yamaha XJ 600 S Diversion, met volgende gegevens: 7900 km, aangekocht in oktober 1992. Accu is vervangen op 24/5/08, in goede staat, ongevalvrij. Motorvest (rood/zwart), helm (rood/zwart), tweede windscherm en tanktas mag je er gratis bijhebben. en dit allemaal voor 1000 €. De motorvest en helm zijn niet echt van belang.

ik geef toe, ik ken niet veel (weinig) van motoren, maar op het eerste zicht lijkt me dit een koopje en ideaal om over te schakelen.
Ik zocht wat meer info rond dit type, en blijkbaar is het wel een degelijk model. Ook de 2e handsprijzen liggen vrij laag voor dit type.

Zijn er zaken waar ik op kan letten bij de testrit en op het zicht?

alvast bedankt!

De Diversion is een probleemloze motor.
Let wel even op de staat van de uitlaten, met name de collector (daar waar de vier pijpen over gaan in de twee dempers)
En kijk even of het blok droog is.
Ik neem trouwesns aan dat de km stand een typfout is? (7900 -> 79000)
Verder uiteraard letten op de standaard zaken: staat van banden en ketting

Lees verder hier eens: Het grote Yamaha Diversion Topic (Deel 3)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Trohan,
Ik heb een goede zwarte Diversion 600 te koop (In Bredene aan de kust)
4 jaar oud, en 4200 ECHTE km
Kijk hier maar eens:

Yamaha XJ600S Diversion, 2003, 4000Km


ps. die 7900 uit je openingspost zal wel fout zijn: is waarschijnlijk 79000.

full
 
En ik heb op 2dehands.be een hoog RAD schempje staan voor dit model.
Zit je lekker uit de wind.
Groetjes Tony
 
Terug
Bovenaan Onderaan