Goedemiddag,
Ik kijk al een tijdje regelmatig op het forum dus heb ook maar een account aangemaakt! Ik heb een tijdje geleden een yamaha xj600 uit 1989 die verbouwd is naar cafe racer gekocht en helaas na de eerste zorgeloze 40km niets dan problemen.....
Ten eerste had de spanningsregelaar het begeven en zat er geen zekering achter.... spanningsregelaar, aantal lampen, accu, cdi vervangen en carbs professioneel laten checken en afstellen + nieuwe filters.
Helaas bleek het niet aan de niet volledig juist afgestelde carbs te liggen, de motor start nog steeds erg slecht (bijna niet) TENZIJ je hem aanduwt en valt uit bij hoge toeren. Je kunt hem daarna wel gewoon weer starten.
kleppen, zuigers, stator staan goed tenopzichte van elkaar (gecheckt, maar anders zou aanduwen ook een lastig verhaal worden).
startmotor doet het ook, killswitch staat goed. Lichten en tellers doen het, aarde ok.
de cdi die er origineel op zat was een TID14-78 A 3KM-01 en is vervangen door een TID14-79 A 3LT-01 afkomstig van een yamaha xj600 radian en volgens de winkelmedewerker zou dit geen probleem zijn, een van jullie hier toevallig ervaring mee? (gedachtengang: dat er wellicht een minescuul verschil in timing inzit waar hij met lage toeren mee door kan gaan maar bij hoge toeren het 'verschil' te groot wordt?)
Ik hoop dat er nog iemand is die hier de 'gouden tip' voor weet!
Groeten Jurjen
Ik kijk al een tijdje regelmatig op het forum dus heb ook maar een account aangemaakt! Ik heb een tijdje geleden een yamaha xj600 uit 1989 die verbouwd is naar cafe racer gekocht en helaas na de eerste zorgeloze 40km niets dan problemen.....
Ten eerste had de spanningsregelaar het begeven en zat er geen zekering achter.... spanningsregelaar, aantal lampen, accu, cdi vervangen en carbs professioneel laten checken en afstellen + nieuwe filters.
Helaas bleek het niet aan de niet volledig juist afgestelde carbs te liggen, de motor start nog steeds erg slecht (bijna niet) TENZIJ je hem aanduwt en valt uit bij hoge toeren. Je kunt hem daarna wel gewoon weer starten.
kleppen, zuigers, stator staan goed tenopzichte van elkaar (gecheckt, maar anders zou aanduwen ook een lastig verhaal worden).
startmotor doet het ook, killswitch staat goed. Lichten en tellers doen het, aarde ok.
de cdi die er origineel op zat was een TID14-78 A 3KM-01 en is vervangen door een TID14-79 A 3LT-01 afkomstig van een yamaha xj600 radian en volgens de winkelmedewerker zou dit geen probleem zijn, een van jullie hier toevallig ervaring mee? (gedachtengang: dat er wellicht een minescuul verschil in timing inzit waar hij met lage toeren mee door kan gaan maar bij hoge toeren het 'verschil' te groot wordt?)
Ik hoop dat er nog iemand is die hier de 'gouden tip' voor weet!
Groeten Jurjen
Laatst bewerkt: