yamaha xj 600 x diversion ''95 project

El_diabl0

MF'er
24 feb 2010
128
12
Rotterdam
goedenacht,

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die een naked hebben gemaakt van hun xj 600 s diversion "95? ik zit namelijk met 2 vragen(nog steeds het aan sluiten van de toerenteller, wat echt niet lukt)

na het werkend krijgen van de toerenteller is de motor zo goed als klaar

En standaard zit er een 130 achterbandje op, ik zou graag naar 150 breedte willen gaan voor mijn project, en las ergens dat je dan de velg moet swappen van een FZR 600 3HE, iemand hier ervaring mee en weet iemand het bouwjaar van de FZR velg waarmee deze verwisseld moet worden.

Vooral de toerenteller is een probleem omdat deze niet aan te sluiten is op de normale draadjes van de oude toerenteller. na diverse forums etc te hebben gelezen en vooral veel geprobeerd nog steeds de toerenteller niet werken gekregen, het schijnt dat het "motorsigaal" direct op een punt moet worden aan gesloten in je kabelboom waar de voltage hoger ligt.

alvast bedankt
 
Gedaan zojuist... geen succes helaas nog niks te zien op de toerenteller
 

Bijlagen

  • 3FAA660F-D41E-4511-ACA3-C240228C1CCE.jpeg
    3FAA660F-D41E-4511-ACA3-C240228C1CCE.jpeg
    964,5 KB · Weergaven: 18
  • 72DD9548-44C6-4CB6-A7FF-6F151A198F70.jpeg
    72DD9548-44C6-4CB6-A7FF-6F151A198F70.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 13
  • BE9F4AE7-C48F-44FE-8204-910EBEFE6A01.jpeg
    BE9F4AE7-C48F-44FE-8204-910EBEFE6A01.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 14
Ik dacht even dat je de zwartgele geknipt had. Maar zo zou het wel aangestuurd moeten worden. Weet jecwel zeker dat je duidelijk plus en min heb? Geef eens aan welkectoerenteller je precies hebt. Uit decstartpost blijkt alleen devtoerenteller die je wilt hebben.
 

Bijlagen

  • B363964E-8FF2-466F-AC52-CE39B0A4FA1B.jpeg
    B363964E-8FF2-466F-AC52-CE39B0A4FA1B.jpeg
    43,8 KB · Weergaven: 13
Waar heb je de groene en zwarte draad op aangesloten? Ik zou die, als je dat nog niet gedaan hebt natuurlijk, aansluiten op de zwarte en bruine kabel die op de stekker zitten.
de groene op de -(aarde) de zwarte + op de bruine aangesloten. En zoals te zien via de wikkelmethode deed hij wel wat maar lijkt me niet de juiste manier. Ik ga iedergeval de toerenteller maar monteren aan de beugel en de verlichting solderen alvast :)
Er zijn volgens div fora veel problemen met deze motor om een universele toerenteller aan te sluiten en nergens ook een echte oplossing te vinden helaas. Iedergeval bedankt voor het meedenken allen en nog meer tips zijn meer dan welkom
 
Heb je de oude standaard teller unit nog? Als je die weer aansluit, doet de toerenteller het dan wel?
Als die het ook niet (meer) doet zit er waarschijnlijk in je kabelboom iets mis. Draadbreuk bij demonteren of zo. Je weet het niet ;-)
 
nee, en dit circuitje is zo laagspannig als een microfoon. Misschien hebben de andere circuits wel een veel te hoge spanning. @v.d.v. heb jij daar een verklaring voor?
De pulsen die je meet hebben ook nog es een code voor welke bobine moet ontsteken. je hebt het over dat er een kwart van wat echt is aangegeven werd toen je op een bougieslang meette, dat was al een schop in de richting naar de opnemer... maar echt... nooit verwacht. Wel een goeie om te onthouden, een niet opgedane ervaring rijker...
 
Ja inderdaad en vergeten te vermelden, heb m ook aan de rood witte vanaf de cdi af aangesloten en toen gaf tie 4 keer teveel aan... iedergeval bedankt voor t meedenken allemaal nu t volgende project
 
Terug
Bovenaan Onderaan