Yamaha XJ 600

Tensive

MF veteraan
14 okt 2001
5.754
0
Arnhem
Okeeeee.. ik heb nu dus een leuke aanbieding gevonden van een Yamaha XJ 600 voor 1500 euro bij één of ander persoontje in het hoge noorden.

Het is een fiets uit 1989. Is er iemand hier die mij wat over deze fiets kan vertellen (ervaringen, problemen, tips) :?
 
KOOP EEN SPORT

Wellicht nadat ik die XJ heb gehad :?

Kheb nog maar een studentenbeursje (voor een maandje of drie/vier). Daarna wil ik wel wat centen verdienen en een jaartje doorwerken voor een betere fiets.
Intussen wil ik wel redelijk snel mobiel blijven voor een zeer gunstige prijs. Lijkt me deze XJ op zich wel een geschikte kandidaat voor deze tijd, niet?

Alleen ik weet niet of er ongemakken mee bekend zijn. Zo hoorde ik dat de XJ900-series vaak problemen hebben met krukassen.
Vandaar dat ik wel es wil weten wat andere mensen vinden :)
 
Prima motortje, zag er ook best wel leuk uit (niet te soft). Erg betrouwbaar en voldoende vermogen voor toeren (ook in de bergen) dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Er zullen altijd wel problemen zijn, ik heb ook gehoord van een xj900 die zonder problemen 150000 reed in 3 jaar, dus je kan het altijd treffen.
 
Koop de laatste Moto73....staan veel modellen in met wat aankooptips, per motor en de + en - en.
 
Ik heb er zelf ook een gekocht: \'92 en 32k gelopen.
Pluspunten:
-Zeer goeie fiets om mee te beginnen
-Niet duur, bij inruil _momenteel_ de fiets die het minst in waarde daalt (bron: www.motorport.nl )
-Stabiel (zie forum)
Minpunten zijn er wel (zie forum), maar voor mij nog niet echt (nog geen echte ervaring met andere fietsen)
Ik zou zeggen: vooral om mee te beginnen een lekker motortje
 
Ik heb er zelf ook een gekocht: \'92 en 32k gelopen.
Pluspunten:
-Zeer goeie fiets om mee te beginnen
-Niet duur, bij inruil _momenteel_ de fiets die het minst in waarde daalt (bron: www.motorport.nl )
-Stabiel (zie forum)
Minpunten zijn er wel (zie forum), maar voor mij nog niet echt (nog geen echte ervaring met andere fietsen)
Ik zou zeggen: vooral om mee te beginnen een lekker motortje

:^

Ik heb er 3 jaar lang een FJ600 (Am broertje) gereden. Heb op die fiets wel leren rijden. In de bochten moest je het tekort aan vermogen goedmaken. Was net een zwabber in snellere bochten, maar door dat gezwabber ben ik nu minder snel van m\'n ZX-6R onder de indruk als die een keer begint te schudden.

Nooit echt technische problemen gehad. Verbruikte wel aardig wat olie, moest dus wat vaker bijvullen.
 
Heb ook net een gele XJ600S gekocht, uit \'95 en met 43000 kilometer op de teller. Als het goed is krijg ik hem vandaag of morgen. Maakt me nu toch niks meer uit, met dit kloteweer.
 
Heb ook net een gele XJ600S gekocht, uit \'95 en met 43000 kilometer op de teller. Als het goed is krijg ik hem vandaag of morgen. Maakt me nu toch niks meer uit, met dit kloteweer.

Jouw banaan }) is een Diversion, Tensive heeft de voorloper daarvan op het oog.
 
Jouw banaan }) is een Diversion

Eeeehh, zo noemde ik mijn gele divje ook altijd :)

[edit]
Word er ineens sentimenteel van. \'k pink ff een traantje weg \ '(

monams-brug.jpg


[edit]
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, dan moet ik die naam banaan er maar inhouden. Dan is me auto wel een tomaat *D ........kan zo onderhand wel een fruitkraam beginnen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan