Yamaha XJ 650 Maxim 1982

fotocarmen

MF'er
7 jun 2009
237
0
Zwolle (Overijssel)
Hoi Allemaal, wie van jullie heeft ervaringen met deze motor. Ik ben momenteel aan het lessen en kan deze motor overnemen van een kennis. Is het een geschikte motor voor een beginner of is het een motor die zwaar stuurt? Op het internet heb ik een foto van een soortgelijke motor gevonden, dit is m dus niet.

Ik heb er nog niet op gereden en dacht laat ik hier eens wat informatie inwinnen. Weet iemand of ze vaak mankementen hebben of juist niet? Het is met een cardanaandrijving, ik begreep dat dat een voordeel is. Zelf ben ik niet echt technisch, maar de motor en de prijs spraken me erg aan. Ook vond ik de motor niet groot en dat wil ik ook niet, aangezien ik maar een kleintje ben.

Een oude motor spreekt me wel weer aan, maarja zoals ik al zei, ik ben niet echt technisch, mn broertje wel, maar die zal niet blij zijn als ik elke keer met mankementen aan kom zetten.

Wie heeft hier ervaringen mee?

full
 
Het is een eeuwigheid geleden dat ik zelf ooit op zo'n ding heb gereden maar ik vond hem toen wel lekker rijden. Beetje de neiging om in de bocht naar binnen te "vallen" maar ik heb het nu over één ritje, meer dan 10 jaar terug dus deze informatie kan een beetje onbetrouwbaar zijn ;)

Een collega van me heeft er één en die is erg enthousiast.
Een cardan is lekker onderhoudsvrij en de XJ blokjes staan er om bekend dat ze onverwoestbaar zijn.
Al het ding nu goed loopt (dat zul je van de huidige eigenaar moeten aannemen) is de kans groot dat hij dat nog heel lang zal blijven doen.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf 2 550's en heb op een 700 gereden en ik vind ze best gemakkelijk rijden
 
Thanks voor jullie reactie. De motor heeft volgens mij ongeveer 2 jaar stilgestaan, maar heeft altijd goed gelopen. Volgende week ga ik er met mn broertje naar toe, die heeft gelukkig wel verstand van tecniek en motoren :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan