Yamaha XJ6 Naked

ja even over die taartschep he.
nou zijn er al best veel vervangende setjes maar meestal met kenteken licht, moet dat? ik dat verplicht? heb je als nog z'n lelijk geval aan je kont hangen.

en @ suus..

cool..... heel cool.....


ben benieuwd! zaterdag de foto's??


ohw ja... als je deze dwarrel ergens ziet proberen ze motor overeind te houden ( lukt best, tot nu toe ;) ) doe dan maar HEEL hard zwaaien met 2 handen ofzo, want grote (kleine O-) ) kans dat ik het ben. :')

see you on the road.
full
 
voor de velgen gebruik ik altijd Balbo pads (die witte sponsjes) of de cheap ass uitvoering van de action.

Heb je alleen warm water nodig, werkt super om het schoon te houden, ik wil niet met die rommel aan mijn motor zitten
 
hier wat foto's van de xj6 die mijn vader gebruikt voor rijles :W

de eerste dag dat we hem hadden *O*
afb042.jpg


val blokken geplaatst :Y
afb076.jpg


afb075.jpg


beetje jammer dat de foto's niet zo heel scherp zijn -O-
 
Laatst bewerkt:
~
ja even over die taartschep he.
nou zijn er al best veel vervangende setjes maar meestal met kenteken licht, moet dat? ik dat verplicht? heb je als nog z'n lelijk geval aan je kont hangen.
Ja het is verplicht om een kentekenverlichting te hebben.
Tenzij je nu al weet dat je NOOIT in het donker gaat rijden :P

Maar opzich kun je toch wel mooie led verlichting krijgen als kentekenverlichting. ;)
 
Ja het is verplicht om een kentekenverlichting te hebben.
Tenzij je nu al weet dat je NOOIT in het donker gaat rijden :P

nee, ook overdag moet het erop zitten, dat is een voorschrift van de rdw... en het moet het nog doen ook, indien het lict is aangeschakeld

maar wat is er mis met die taartschep? ik vind hem wel geinig eigenlijk... :)

@nick,

waarom die crashpads en niet de valbeugels (engine guards van yamaha zelf). zijn een stuk goedkoper en functioneren beter, zeker bij langzaam vallen en dat gebeurt nog al eens bij rijscholen
 
Laatst bewerkt:
ja even over die taartschep he.
nou zijn er al best veel vervangende setjes maar meestal met kenteken licht, moet dat? ik dat verplicht? heb je als nog z'n lelijk geval aan je kont hangen.

en @ suus..

cool..... heel cool.....


ben benieuwd! zaterdag de foto's??


ohw ja... als je deze dwarrel ergens ziet proberen ze motor overeind te houden ( lukt best, tot nu toe ;) ) doe dan maar HEEL hard zwaaien met 2 handen ofzo, want grote (kleine O-) ) kans dat ik het ben. :')

see you on the road.[afbeelding]

Zal naar je zwaaien hoor ik als ik op dat moment mijn handen vrij heb haha!
En tuurlijk komen er zsm foto's *O* Mijn tankpad is ondertussen ook gearriveerd.

Vind die crashpads trouwens wel subtiel en netjes, wil ze er zelf ook op gaan zetten.... Stel dat ik m dan een keertje niet kan houden, is mijn nieuwe lak iig beschermd :Y
 
ik heb de engine guards wel, vind ze eigenlijk erg mooi. Heb ze er op gezet voor mijn eigen geruststelling hahaha
 
heb eigenlijk geen idee waarom we die crashpads hebben gekozen inplaats van die engine guards.

@evolver86
heb je zo een foto van je engine guards van jouw motor
 
Laatst bewerkt:
sorry kan nog geen foto's van mijn eigenste publiceren, maar dit is van yamaha: je zal zelfs even moeten klikken op de foto, want in de verkleinde versie kan je ze niet eens zien. Vanaf voor steken ze wel iets uit, maar ze misstaan helemaal niet vind ik, en het is juist fijn, want bij het stoplicht kan je je niet branden aan het carter, want je been kan er niet tegenaan komen.

ik heb trouwens wel warme benen zeg! wel fijn in de winter, maar het blok komt best wat warmte af, dat was ik van mijn SZR niet gewent!

Ook bij een lange rit kan je je benen er eventjes opleggen, zodat je wat kan ontspannen hahahaha :} *O*

(kofferset heb ik dus ook), komt volgende week erop, gelijk met de 1000 beurt
Nu heb ik geluk dat ik een rode heb, want die buis van het kofferrek die aan de framebuis vast zit is dezelfde kleur als mijn frame (de lava red heeft geen zwart frame maar een apart kleurtje)

2009_xj6-diversion_abs_eur_gallery%20accessoires%20XJ6%20Diversion-01_tcm71-287425.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn motor opgehaald bij de spuiter! *O* Ben heel erg blij met de kleur. Alleen steken de bronzen kapjes nu wel erg af, dus die heb ik in het zwart besteld bij Van Meel, geeft een wat rustiger beeld. Komen volgende week al binnen!
Heb meteen even gekeken wat er allemaal al leverbaar is voor de XJ6. Achterkantje wat de taartschep vervangt met ingebouwde knipperlichtjes ziet er erg mooi uit!
De tankpad die ik erop wilde doen staat er niet mooi bij, dus dat wordt gewoon een blanke of een rode. En mijn wielen hebben een rimstriping gekregen.

xj6.jpg


xj61.jpg


xj62.jpg


xj63.jpg


xj65.jpg
 
sorry kan nog geen foto's van mijn eigenste publiceren, maar dit is van yamaha: je zal zelfs even moeten klikken op de foto, want in de verkleinde versie kan je ze niet eens zien. Vanaf voor steken ze wel iets uit, maar ze misstaan helemaal niet vind ik, en het is juist fijn, want bij het stoplicht kan je je niet branden aan het carter, want je been kan er niet tegenaan komen.

ik heb trouwens wel warme benen zeg! wel fijn in de winter, maar het blok komt best wat warmte af, dat was ik van mijn SZR niet gewent!

Ook bij een lange rit kan je je benen er eventjes opleggen, zodat je wat kan ontspannen hahahaha :} *O*

(kofferset heb ik dus ook), komt volgende week erop, gelijk met de 1000 beurt
Nu heb ik geluk dat ik een rode heb, want die buis van het kofferrek die aan de framebuis vast zit is dezelfde kleur als mijn frame (de lava red heeft geen zwart frame maar een apart kleurtje)

[afbeelding]

Zitten de engine guards ook op de motor op deze foto? Want dan vallen ze namelijk helemaal niet zo op (bij de diversion dan, de naked is natuurlijk veel kaler). En ga je ook nog op vakantie met je motor omdat je koffer hebt gekocht? Of gewoon makkelijk om dingen mee te kunnen nemen?
 
Zitten de engine guards ook op de motor op deze foto? Want dan vallen ze namelijk helemaal niet zo op (bij de diversion dan, de naked is natuurlijk veel kaler). En ga je ook nog op vakantie met je motor omdat je koffer hebt gekocht? Of gewoon makkelijk om dingen mee te kunnen nemen?

ja, op die foto zitten ze erop. ze vallen helemaal niet op, mede omdat ze in dezelfde lak ztten als het blok. de foto komt trouwens van design cafe op de yamaha site.
koffer heb ik gekocht omdat ik (naast vakantie) regelmatig wat mee moet nemen en ik niet met een rugtas wil rijden. Ik heb ook een tanktas, maar een koffer is minder gezeur
 
Vandaag mijn motor opgehaald bij de spuiter! *O* Ben heel erg blij met de kleur. Alleen steken de bronzen kapjes nu wel erg af, dus die heb ik in het zwart besteld bij Van Meel, geeft een wat rustiger beeld. Komen volgende week al binnen!
Heb meteen even gekeken wat er allemaal al leverbaar is voor de XJ6. Achterkantje wat de taartschep vervangt met ingebouwde knipperlichtjes ziet er erg mooi uit!
De tankpad die ik erop wilde doen staat er niet mooi bij, dus dat wordt gewoon een blanke of een rode. En mijn wielen hebben een rimstriping gekregen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]



ziet er netjes uit zeg!!!
en nu.. kilometers vreten!!!
komt de orginele XJ-6 stickert er weer op aan de zijkant van de tank?


van warme benen heb ik persoonlijk totaal geen last.
wel komt er veel warmte omhoog bij het stoplicht als de temp van de motor oploopt over de 100 graden. maar dit lijkt me meer dan normaal.
 
ja, bij 100 graden gaat de fan aan en blaast ie de lucht van voor door het blok naar achteren (dus waar je benen zitten)

het zal wel komen doordat ik van een motor af kwam waar alles zo wegzat gespot dat je geen warmte kon voelen. (en dat ik een supergoede motorbroek heb en het dus niet meer koud heb gehad sinds ik deze heb hahaha, zelfs niet bij 5 graden)

ik moet zeggen die onderkuip in zelfde kleur is echt masterlijk... hoe zou lava red staan ..... :}
 
Laatst bewerkt:
ja, bij 100 graden gaat de fan aan en blaast ie de lucht van voor door het blok naar achteren (dus waar je benen zitten)

het zal wel komen doordat ik van een motor af kwam waar alles zo wegzat gespot dat je geen warmte kon voelen. (en dat ik een supergoede motorbroek heb en het dus niet meer koud heb gehad sinds ik deze heb hahaha, zelfs niet bij 5 graden)

ik moet zeggen die onderkuip in zelfde kleur is echt masterlijk... hoe zou lava red staan ..... :}

Heb nog geen last gehad van oververhitte benen _O-
En thnx, ben ook errug blij met het resultaat! Zat net op de site van Van Meel, bij nieuws stond dat er een speciale website voor XJ6 is, wel leuk om even te kijken: http://www.xj-series.com
 
Ik heb weer een pijpie gevonden op www

ik weet alleen dat ie van IXIL is maar hij staat niet op hun eigen site!! ( lekker handig niet?) wat ie kost en hoe die klinkt weet ik dus niet ( jammer maar helaas)
alleen een foto.

full
 
Ik heb weer een pijpie gevonden op www

ik weet alleen dat ie van IXIL is maar hij staat niet op hun eigen site!! ( lekker handig niet?) wat ie kost en hoe die klinkt weet ik dus niet ( jammer maar helaas)
alleen een foto.

[afbeelding]

Dat ziet er toch niet uit!!!! nou is het net een regenpijp waar de uitstroom opening de verkeerde kant op wijst...

Als je niet oppast loopt de uitlaatpot vol met water...nee das lekker....

Volgens mij is het knap moeilijk om een nette oplossing te krijgen voor de tank onder de brommer....

Gewoon niets doen dus...Hij is nu apart en eigenlijk best geinig.....
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik ben sinds gisteren (op papier) ook in het bezit van een XJ6. De keuze is gevallen op de Diversion-versie, de wind op de snelweg bevalt me slecht (ik heb op beide een proefrit gemaakt, de Div bij Goedhart en de Naked bij Hans van Wijk).
Ik heb er ook een topkoffer op besteld omdat ik vaak woon-werk rijd met de motor (bijna dagelijks Leidschendam-Leiden). Zo gauw de koffer en het rek binnen zijn kan hij afgeleverd worden. Ik had hem trouwens nog voor de oude prijs bij Hans van Wijk in Zoetermeer, echt een gelukje. En in de mooie kleur Graphite. Hier alvast een plaatje, nu nog bij zijn huidige baasje:

full


Ik ben al op zoek geweest naar smoke-knipperlichtglaasjes. Bij WhiteLight iets gevonden, als deze knippers tenminste dezelfde zijn als de FZ1 enz, daar lijkt het wel op (Smoked richtingaanwijzers YAMAHA FAZER600/FZ1/TDM900/R1/R6 WLB-17-S)

Groetjes,

Hans

PS @Opa45, ik ben niet uit 1945, ik ben geen 45 meer, maar wel ook Opa. De XJ6 krijgt zo wel een fraai karakter: lesfiets, opafiets, bedrijfsfiets (Suus1980) en natuurlijk een fiets voor jonge honden. Een zeer gemeleerd gezelschap mag ik wel zeggen.

PS2 Een leuk topic hier, ook voor de nieuwe Divs. Op het oude(re) Diversion-topic vind ik absoluut geen aansluiting, daar gaat het toch (bijna) altijd over de klassieke Diversions.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik ben sinds gisteren (op papier) ook in het bezit van een XJ6. De keuze is gevallen op de Diversion-versie, de wind op de snelweg bevalt me slecht (ik heb op beide een proefrit gemaakt, de Div bij Goedhart en de Naked bij Hans van Wijk).
Ik heb er ook een topkoffer op besteld omdat ik vaak woon-werk rijd met de motor (bijna dagelijks Leidschendam-Leiden). Zo gauw de koffer en het rek binnen zijn kan hij afgeleverd worden. Ik had hem trouwens nog voor de oude prijs bij Hans van Wijk in Zoetermeer, echt een gelukje. En in de mooie kleur Graphite. Hier alvast een plaatje, nu nog bij zijn huidige baasje:

[afbeelding]


Ik ben al op zoek geweest naar smoke-knipperlichtglaasjes. Bij WhiteLight iets gevonden, als deze knippers tenminste dezelfde zijn als de FZ1 enz, daar lijkt het wel op (Smoked richtingaanwijzers YAMAHA FAZER600/FZ1/TDM900/R1/R6 WLB-17-S)

Groetjes,

Hans

PS @Opa45, ik ben niet uit 1945, ik ben geen 45 meer, maar wel ook Opa. De XJ6 krijgt zo wel een fraai karakter: lesfiets, opafiets, bedrijfsfiets (Suus1980) en natuurlijk een fiets voor jonge honden. Een zeer gemeleerd gezelschap mag ik wel zeggen.

PS2 Een leuk topic hier, ook voor de nieuwe Divs. Op het oude(re) Diversion-topic vind ik absoluut geen aansluiting, daar gaat het toch (bijna) altijd over de klassieke Diversions.

Welkom hier!!!

Mooie keuze!

Ik zag hem staan bij van wijk van de week.
Had je aankoop stiekum al gelezen in het zoetermeer topic.
en we willen foto's zien!!!
 
Welkom hier!!!

Mooie keuze!

Ik zag hem staan bij van wijk van de week.
Had je aankoop stiekum al gelezen in het zoetermeer topic.
en we willen foto's zien!!!
Eerst nog even afleveren. Waarschijnlijk volgende week zaterdag. Net op tijd voor een leuke rit met het Zoetermeer-forum op 2e Pinsterdag. Ben je er ook bij?
Wat de foto's betreft zul je dus nog even moeten doen met bovenstaande foto.
 
heerveen,

ik ben het helemaal eens. Het Div topic is jammergenoeg alleen maar voor de oude div's en het enige wat ze daar over de xj6 div zeggen is dat ie er is.. :S

maar nu ben ik niet meer de enige op het forum met een div.. :)

Ik heb de rode, en bevalt me echt goed. Het rek is nu binnen en wordt er morgen op gezet, samen met de 1000km beurt!
 
heerveen,

ik ben het helemaal eens. Het Div topic is jammergenoeg alleen maar voor de oude div's en het enige wat ze daar over de xj6 div zeggen is dat ie er is.. :S

maar nu ben ik niet meer de enige op het forum met een div.. :)

Ik heb de rode, en bevalt me echt goed. Het rek is nu binnen en wordt er morgen op gezet, samen met de 1000km beurt!
Als het aan mij ligt gaat de Div-sticker er ook af en komt er een XJ6-sticker op. Maar ja, als die Div-sticker er niet af wil...
Krijg jij een topkoffer in matzwart of is'ie ook in kleur te koop?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan