Yamaha XJ6 Naked

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zo! Dat werkt beter dan een rugzak!

Inmiddels de kofferbeugel zwart laten spuiten en de seatcover in de rode kleur.


avnfd5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik ga morgen op deze motor testrijden. Is een gebruikte uit 2009 met 18K op de teller. Zijn er bepaalde aandachtspunten waar ik op moet letten? Zwakke puntjes van deze motor?

Ik ben vooraan begonnen in dit topic met lezen en zit nu op pagina 28 echter gaat het tot nu toch alleen maar over cosmetische upgrades of inrijden.
Graag hoor ik van jullie ervaringen met deze motor nu hij een paar jaar oud is.

Alvast bedankt.

Paul
 
Echte "dingen" heeft een xj6 niet, anders dan waar je met alle andere motoren op moet letten. (schade, kilometerstand correct, slijtage delen ok, onderhoud gehad etc). Op de diversion willen de kuipdelen nog wel eens een rammel hebben, maar dat is zo gefixt.
Ik ben eerste eigenaar en de mijne heeft in 36000 km nooit een steek verkeerd gedaan. Enige onkosten die ik gehad heb zijn normaal onderhoud met 2 sets banden, achterremblokjes en een kettingset. Geen dag spijt van gehad.
 
Laatst bewerkt:
Kan ik ergens het onderhoudsschema van de xj6 terug vinden?
Met wat er op welk punt (km stand) allemaal vervangen of vernieuwd moet worden.
Ga kijken naar een model bij een particulier en wil me toch goed voorbereiden
 
Bedankt voor de handleiding. Staat nu 18K op de teller dus zou rekening moeten houden met een grote beurt die er aan zit te komen. Dit zal rond de €300 zijn?
Wilde als ik het niet helemaal zitten ook Erik van Lent inschakelen voor een keuring.
 
Hoi,

Ik ga morgen op deze motor testrijden. Is een gebruikte uit 2009 met 18K op de teller. Zijn er bepaalde aandachtspunten waar ik op moet letten? Zwakke puntjes van deze motor?

Ik ben vooraan begonnen in dit topic met lezen en zit nu op pagina 28 echter gaat het tot nu toch alleen maar over cosmetische upgrades of inrijden.
Graag hoor ik van jullie ervaringen met deze motor nu hij een paar jaar oud is.

Alvast bedankt.

Paul

Goedenavond Paul,
Ik rijd er sinds okt 2013 op, toen 9000 km op de teller. Inmiddels 30.000 en net de tweede verse achterband erop en toe aan een kleine beurt. In deze tijd geen enkel probleem gehad. Altijd direct starten, ook in de winter, geen olie bijgevuld, alleen een keer een beetje koelvloeistof. Ben er nog steeds erg blij mee!
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw heeft haar xj6 onlangs verkocht. Met 15000 km, nieuw gekocht in 2011. Enig defect: een remlichtschakelaar van 12 euro.
 
wat heb jij nu aan de kuipruit? Toch niet je navi?

Waarom heb je die niet met een ram-mount op je stuur gemaakt? Daar zit ie prima en niet in de weg.
 
Hallo,
Ik rij met een xj6 diversion f van 2013
Ik heb een vraagje de originele banden liggen er nog op namelijk bt021 maar ben daar eerlijk gezegd niet tevreden van ik ben namelijk een redelijk sportieve rijder welke banden zouden jullie erop leggen
 
Hallo,
Welke banden zouden jullie erop leggen?

Heel subjectief…

Vond de originele Bridgestones ook 'niet super', maar diens opvolgers (BT023 en T30) dan weer wel goed. Rij altijd en overal, en nog nooit problemen of moeite gehad.

Maar ik herhaal, is heel subjectief.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de BT021 gehad (niet zo best), daarna de Michelin MPR3 (goede band) en nu de Dunlop Roadsmart 3 en dat is serieus een hele goede band. Grip in regen is heel goed en hij is heel stabiel in bochten op hoge snelheid.
De XJ6 is er best van opgeknapt kan ik wel zeggen.

Wat is jouw definitie van sportief? Als je echt sportief (wil) rijden dan zou ik zeker ook aan de vering denken. De huidige generatie sport toer banden (Roadsmart 3, Angel GT, MPR4, T30) hebben allemaal meer capaciteiten dan de XJ6 op ze botviert.
 
Laatst bewerkt:
Welke vering zou er aangepast moeten worden en sportief dat ik toch de randen van mijn banden probeer op te zoeken ma ook geen overbodige risico 's neem
 
Hoeveel km doe je per jaar, hoe vaak rijd je en in welke omstandigheden? Want als je na 3 jaar nog de eerste set hebt, doe je -volgens mij- geen 15.000 km per jaar.
 
Ikzelf heb er overlaatst een weekend me opzitten van meer dan 1000 km de vriendschapsrit in koblenz en dit weekend ga ik naar de 1000 bochten in luxemburg ik ben van zuid west vlaanderen normaal vertrek ik niet voor een plaatselijke toertocht als het regent maar een uitstap zoals dit weekend vertrek ik sowieso
 
Als je niet veel in de regen rijdt, lijkt die Pilot Road me een rare keuze (is immers een regenband).

Maar zoals Evolver86 al zei, de banden kunnen meer aan dan de motor (en de rijder).

Voor en achtervering. Sowieso achtervering harder zetten. En als je strak door de bochten wil mag de voorvering ook wat harder (is zeer vergevingsgezind).
 
Welke vering zou er aangepast moeten worden en sportief dat ik toch de randen van mijn banden probeer op te zoeken ma ook geen overbodige risico 's neem
Zowel de voor als achtervering is te zacht. De schokdemper is ook zacht maar vaak is met een betere veer wel het grootste euvel wel opgelost.

Maar dat is alleen maar als je écht sportief rijdt. De grote meerderheid van mensen die een xj6 uitkiezen rijden niet sportiever dan de xj6 aan kan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan