Yamaha XJ6 Naked

~
opa:

ik heb deze motor gekocht vanwege dat ik er mee op vakantie wil, maar dan moet je het een en ander kunnen meenemen. Ik ben daarom dus driftig op zoek en informeer me in de opties bagage mee te nemen op de xj6

De motor was helemaal afgetankt en ik heb er misschien minder in gedaan als de motorzaak, misschien dat ik daarom redelijk netjes uitkom.

Wat betreft dat je bent stil gevallen, er zit toch een F-trip functie op? Als de motor op reserve gaat, komt automatisch Ftrip in beeld, die begint op te tellen vanaf het moment dat de reserve ingeschakeld wordt. Dan heb je nog 3.2 liter. in het ergste scenario kan je ervanuit gaan dat je zeker 1:15 rijd en 3 liter hebt, dus kan je op de Ftrip nog 15*3 = 45 km rijden. Hier in nederland moet je dan toch wel een tankstation kunnen vinden nietwaar? als je onder de 5000 toeren rijd moet je zeker 1:20 kunnen halen mijn inziens, dus 60 km..?

ik ben met je eens dat de benzine meter lichtelijk onregelmatig terugloopt.

ik ben blijd at ik in ieder geval een digitale versie van het boekje heb gehad, ik ben benieuwd wanneer de gedrukte versie komt hahaha~



Ik heb het boekje er in het spaans, itiliaan, portugees, roemeens russisch, scandinavisch, duits, frans, engels, grieks, tjechiesch, turks en ja gelukkig ook in het nederlands ( gelukkig ) maar die heb ik netjes bij de aankoop mee gekregen, jij niet??
Ik heb trouwens op internet wel mooiere ruitjes gezien. ik zal nog even zoeken of ik ze nog vinden kan.
 
@putlucht
Ik heb dus wel een gedrukte versie van de handleiding, deze doorgelezen, en idd uitgegaan van de tripmeter. Deze heeft niet goed gefunctioneerd. Ik heb tripmeter A; B en 0.
Een waarschuwinslampje heb ik waarschilijk gemist. Ik doe natuurlijk na 23 jaar veel nieuwe indrukken op. Die tunnels, in Antwerpen en in Zeeland zijn totaal anders als in de auto.
Dit gaat me dus niet meer gebeuren.

groet.... en geniet
Het was voor het eerst in 200k km's
 
Ik rij ook al ff rond op een xj6. Met enige regelmaat bekijk ik dit forum... Ik moet toch weten wat anderen er van vinden en welke gadgets & goodies allemaal te koop zijn voor deze heerlijk sturende fiets. Ik kwam op een Amerikaanse site de gekuipte versie tegen.

full

full



Ook leuk??

Maar naked is beter })
 
Laatst bewerkt:
Hoi @more2ride;

Welkom van harte.
Op dit deel van het forum wordt niet gescholden, maar in grote diversiteit van alles uitgewisseld.
Er was zelfs een belgische z750 rijder, die mogelijk nog wel eens iets van zich laat horen.
Smaken verschillen, en... er is noeg wat ons bindt.
Ikzelf, oud en alleenwonend met een hond, rij slechts bij mooi weer zo'n 1,5 uur om de wereld opnieuw na 23 jaar te ontdekken. Bij langere trips gaat het beestje naar de oppas.
Ik heb nooit van plamuurbakrijden gehouden, maar ze zijn noodzakelijk
Voor mij geen roadbuster met halfkuip, met topcase achter, maar ik kan het zeer wel waarderen.
Mijn vaststelling: de XJ6-typen zijn de alleskunners, in de famille van scheurijzers die 600cc 4-pitters ooit waren. Wat je zegt: zeer fijnsturend op ook goede, smalle dijkweggetjes en polderwegen tot 80 km/hr., met maximum comfort.

Veel plezierige km's en ........blijf voorzichtig
 
Ik heb het boekje er in het spaans, itiliaan, portugees, roemeens russisch, scandinavisch, duits, frans, engels, grieks, tjechiesch, turks en ja gelukkig ook in het nederlands ( gelukkig ) maar die heb ik netjes bij de aankoop mee gekregen, jij niet??
Ik heb trouwens op internet wel mooiere ruitjes gezien. ik zal nog even zoeken of ik ze nog vinden kan.

hoe dik is dat pakwerk dan wat er bij zit? de PDF die ik heb is alleen NL en die is 90 pagina's (5mb.) Als je dat in tig talen hebt.... dat is nogal sjouwen nietwaar?
 
hoe dik is dat pakwerk dan wat er bij zit? de PDF die ik heb is alleen NL en die is 90 pagina's (5mb.) Als je dat in tig talen hebt.... dat is nogal sjouwen nietwaar?


Haha, ja ik kreeg er een boekje of 6a7 bij. Allemaal verschillende talen.
was even sjouwen ja.

maare, hoe bevalt ie?! al een beetje kilometers kunnen maken??
 
Haha, ja ik kreeg er een boekje of 6a7 bij. Allemaal verschillende talen.
was even sjouwen ja.

maare, hoe bevalt ie?! al een beetje kilometers kunnen maken??

ja echt super.
Zit nu op 450 ofzo. Heb pas 35 km snelweg gedaan. Zo zie je nog eens iets van nederland.

Als je trouwens op zoek bent naar motorroutes. Je kan gratis (goede) kaarten downloaden van de UEM (eu motor federatie)
http://www.uem-moto.eu/Tourism/OnlineUEMmaps/tabid/55/Default.aspx (Klik hier)
http://www.uem-online.net/em/index-map.php (Of klik hier voor een fancy e-map met hotellijst)
Vergeet niet ook de achterkant te downloaden (sommige hebben 2 kanten)
kaart van LUX ardennen en eifel is aan te raden!!
Die van oostenrijk ook (jaufenpass en vipitino, erg mooie route)
 
Laatst bewerkt:
Heb er vandaag ook 1 gekocht!

Een zwarte, dealer had nog een staan voor 7199!! *D

Ga nu van mijn oude zx6r uit 1995 naar een stoere naked.

Kan niet wachten tot het donderdag is :P
 
Heb er vandaag ook 1 gekocht!

Een zwarte, dealer had nog een staan voor 7199!! *D

Ga nu van mijn oude zx6r uit 1995 naar een stoere naked.

Kan niet wachten tot het donderdag is :P


Kikke!! gefeliciteerd!!

ik zeg, goed gedaan!


gelijk wat tips ( voor alle eigenaren natuurlijk )

het aansluitpunt van zadel tegen de tank word erg snel kaal! ( zo erg is het ook weer niet hoor, maar je ziet het goed en het voelt wat ruw aan )
dus gelijk even folie ( of iets dergelijks ) plakken of je buddy lekker laten zitten. veel fietsen van verschillende merken hebben hier last van maar denk meld het maar even.

verder eigelijk nix aan te merken. maar ja, wat wil je met z'n geweldige fiets!! *O* :}


verder: voor al blijfen posten op MF

Peut erin stoppen, rijden en genieten!!! ( beetje veilig natuurlijk ;)
 
Laatst bewerkt:
Kikke!! gefeliciteerd!!

ik zeg, goed gedaan!


gelijk wat tips ( voor alle eigenaren natuurlijk )

het aansluitpunt van zadel tegen de tank word erg snel kaal! ( zo erg is het ook weer niet hoor, maar je ziet het goed en het voelt wat ruw aan )
dus gelijk even folie ( of iets dergelijks ) plakken of je buddy lekker laten zitten. veel fietsen van verschillende merken hebben hier last van maar denk meld het maar even.

verder eigelijk nix aan te merken. maar ja, wat wil je met z'n geweldige fiets!! *O* :}


verder: voor al blijfen posten op MF

Peut erin stoppen, rijden en genieten!!! ( beetje veilig natuurlijk ;)

@ putlucht: Bedoel je dat het zadel zelf slijt of de lak van de tank? Bij mij is de lak al best wel gekrast van mijn jas/broek. Maar morgen gaat ie naar de spuiter en wordt de tank, kapje onder/voor en kapje achter gespoten. Het wordt dezelfde kleur als de FZ1 uit 2008 (helder wit is dat). Heb ook al een tank pad besteld, vind m zelf wel stoer voor een dame 8-)

33666769.jpg


En rode rimstriping. Dan nog aan beide kanten kleine rode stickers met reclame van ons bedrijf en dan wordt het hopelijk wat :?

Leuk steeds meer XJ6 rijders! Al moeten het er niet TE veel gaan worden natuurlijk haha!
 
Laatst bewerkt:
Kijk dit is 1 van de scherpjes die ik had gezien.
deze vind ik mooier als die van givi.[afbeelding]

@putlucht,

Kun je ons vertellen van wie dat schermpje komt?

Ik ben al een week in de slag met www.louis.de en www.mra-klement.de wanneer voor de XJ6N een varioscreen geleverd kan gaan worden.
De communicatie gaat erg moeizaam; ik moet maar het scherm voor de XJ600N bestellen, vinden ze!!!!!
Op m'n reactie dat de XJ6 geen ronde koplamp heeft en boven de koplamp ook nog een separaat en hoekig stadlicht heeft wat in het exemplaar voor de XJ600N uitgesneden moet worden, heb ik nog geen reactie gekregen.
Ik heb ook gevraagd om toch echt eens naar het nieuwe Yamaha product te kijken.

Je hoort nog van het vervolg.

groet, opa45
 
Laatst bewerkt:
Gisteren mijn bikeje naar de spuiter gebracht. Ben alleen nog aan het twijfelen welke kleur wit ik erop zal laten zetten.... BMW alpine wit lijkt me mooi, maar misschien steekt het wel te veel af, omdat dat echt wit wit is, zonder metalic of parelmoer. Skyline wit (QM1-white) lijkt me ook wel mooi, is iets minder spierwit. Of zal ik toch maar gaan voor een witte metallic lak gaan? Is misschien iets chiquer, maar zonder metallic is wel wat meer racy/sportief vind ik. Moeilijk dit, zucht.... :?
 
@ putlucht: Bedoel je dat het zadel zelf slijt of de lak van de tank? Bij mij is de lak al best wel gekrast van mijn jas/broek. Maar morgen gaat ie naar de spuiter en wordt de tank, kapje onder/voor en kapje achter gespoten. Het wordt dezelfde kleur als de FZ1 uit 2008 (helder wit is dat). Heb ook al een tank pad besteld, vind m zelf wel stoer voor een dame 8-)

[afbeelding]

En rode rimstriping. Dan nog aan beide kanten kleine rode stickers met reclame van ons bedrijf en dan wordt het hopelijk wat :?

Leuk steeds meer XJ6 rijders! Al moeten het er niet TE veel gaan worden natuurlijk haha!


Ik bedoel idd de plek OP de tank waar het zadel aansluit ja.
Die tankpad is echt reete gaaf!! zal goed staan!

ja en die witte kleur......

persoonlijk vond ik de orginele kleur van de xj6 er mooi omdat deze iets klassiek doet overkomen. als je ( moderner ) strakker wit mooier vind dan zou ik persoonlijk NIET gaan voor een kleur die lijkt op de nieuwe er-6 . op een plaatje ziet ie er gaaf uit maar in het eggie is het echt vreselijk!

wat ik wel mooi ( helder ) wit vind is het wit dat is gebruikt op de 2009 DL-650 V-strom
en wat ik altijd een mooie vertoning vind is het wit dat op de nieuwe SEAT LEON zit ( Dit is een voertuig dat gebruikt word voor practische redenen, waar weinig emotie bij te pas komt en zeer geschikt is voor het hele gezin. Dit word ook wel een Koekblik genoemd )
maar spierwit lijkt me een beetje saai.

Iemand trouwens een tip waarmee ik m'n velgen goed schoon/ontvetten kan??
die site van dat ruitje ga ik nog achter aan, ga nu snel blokkie om want tis weer droog *O*
 
@putlucht,

Kun je ons vertellen van wie dat schermpje komt?

Ik ben al een week in de slag met www.louis.de en www.mra-klement.de wanneer voor de XJ6N een varioscreen geleverd kan gaan worden.
De communicatie gaat erg moeizaam; ik moet maar het scherm voor de XJ600N bestellen, vinden ze!!!!!
Op m'n reactie dat de XJ6 geen ronde koplamp heeft en boven de koplamp ook nog een separaat en hoekig stadlicht heeft wat in het exemplaar voor de XJ600N uitgesneden moet worden, heb ik nog geen reactie gekregen.
Ik heb ook gevraagd om toch echt eens naar het nieuwe Yamaha product te kijken.

Je hoort nog van het vervolg.

groet, opa45


Van wie het schermpje is weet ik niet maar vond hem op www.motoparts.hu
daar moet je meer kunnen vinden, succes!


Heb er vandaag ook 1 gekocht!

Een zwarte, dealer had nog een staan voor 7199!! *D

Ga nu van mijn oude zx6r uit 1995 naar een stoere naked.

Kan niet wachten tot het donderdag is :P


En speedjucky, heb je hem al??
 
mijn vader gebruikt hem voor rijlessen voor de zware catogerie.

heeft er al weer aantal kilometers op staan, en we hebben er vrijdag valblokken op gezet :P

voor de lichte catogerie (21kw) heeft hij een ouder type yamaha diversion.

zal binnenkort even een foto plaatsen van de xj6 :9~

is nog niet veel voor te krijgen maar vind het een super motor, zonder twijfel beste naked 2009 *O* :}
 
Laatst bewerkt:
mijn vader gebruikt hem voor rijlessen voor de zware catogerie.

heeft er al weer aantal kilometers op staan, en we hebben er vrijdag valblokken op gezet :P

voor de lichte catogerie (21kw) heeft hij een ouder type yamaha diversion.

zal binnenkort even een foto plaatsen van de xj6 :9~

is nog niet veel voor te krijgen maar vind het een super motor, zonder twijfel beste naked 2009 *O* :}

om te lessen? ja goeie keus maar jammer van het imago ( lesfietsje '( )

er zijn inmiddels al wat dingetjes te koop.
ik ben van veschillende merken valdoppen tegen gekomen, van subtiel tot hele beugels.
ruitjes een stuk of 3. ben ook de eerste undertail tegen gekomen! seatcover en een hugger. dus de spulletjes beginnen te komen.

enkele site:

www.bike-disign.com
www.rizoma.com
www.evotech-rc.it
www.customspirit.com
 
Bedankt voo rjullie site's waar het een en ander te vinden is voor de XJ6! Die taartschep moet er bij mij ook zo snel mogelijk af hoor.... Staat nu bij de spuiter en de kleur wit is parelmoer van de Infinity G35. Aanstaande zaterdag issie al klaar! En dan snel dus iets anders voor die taartschep en wil er ook graag nog van die valdoppen op ja.
Een kuipje vind ik dan weer een beetje zonde van het 'naked' idee.... Al moet ik zeggen dat je boven de 200 km/h bijna niet meer kan blijven zitten door de wind :? Niet te vaak doen dus haha!
Wat betreft velgen schoonmaken: pak gewoon velgenreiniger. Heel veel verschillende poetsmerken hebben een velgenreiniger in het assortiment. Onvet goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan