Yamaha XJ6 Naked

Ik vind deze wel mooi eigenlijk, omdat je dan het idee van geen demper behoudt zoals het origineel ook is.

Uitlaat Leovince Underbody Volledig systeem 4/2/1 RVS / Inox met e-keur - Yamaha XJ6/DIVERSION i.e. 2009-2015

7471312-2.jpg


7471312-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn motor laten omvallen in de schuur (heel dom)... Gelukkig alleen een afgebroken spiegel.

Zal origineel wel nog een redelijk duur grapje zijn. Iemand toevallig nog een rechter spiegel liggen die ik kan overnemen? Of misschien iemand mooie goede aftermarket erop zitten?
 
Disclaimer vooraf: ik ben slechts enthousiast over de door mij aangeschafte uitlaat, en heb geenzins connecties met de leverancier. Laat ik het maar de moderne 'mond-op-mond' reclame noemen. *D

De full-system uitlaten voor de XJ6 vond ik eigenlijk ook altijd erg prijzig en enkel het overzet kapje vervangen met een demper vond ik sowieso geen optie.

Recentelijk besloot ik toch om nog maar eens een keer te kijken wat ik kwijt zou zijn voor een full-system uitlaat. Tijdens de digitale zoektocht kwam ik daarbij uit op het voor mij onbekende merk Black Widow Exhausts en zij hebben eigenlijk heel veel verschillende uitlaten voor de XJ6 tegen wat ik redelijke prijzen vind. (Al vanaf 390 euro voor een full system uitlaat!) Daarop toch maar de kogel door de kerk gejaagd, en een ovale koolstof uitlaat aangeschaft welke ook nog samen gaat met de middenbok. Kortom, ik ben er tevreden mee. :Y *O*

Linkje: XJ6

En als ik aan denk zal ik ook nog wel eens een fototje plaatsen van mijn recentste aanwinst voor de XJ6F. :]

Groetjes!

Boris

PS. Overigens geen E-keur, maar ik moet de eerste nog tegenkomen bij wie dit serieuze problemen heeft opgeleverd... :$
 
Laatst bewerkt:
Hoi, Even een vraagje.

Mijn vriendin heeft een XJ6 N uit 2010 gekocht, nu ben ik op zoek naar een leuke uitlaat voor d'r.

Ik zat te denken aan een Akrapovic, echter kan ik hier erg weinig over vinden. Ik zie wel wat plaatjes op internet.

Heeft iemand hier meer informatie over? Je hoort d'r nu helemaal niet aankomen..

Iemand ervaring met de Black Widow full systems? Qua sound / kwaliteit?

Dankje,

Alex
 
Hoi Alex,

Zoals je in mijn post boven die van jou kunt lezen heb ik een Black Widow uitlaat aangeschaft. Voor het geld dat je er neer voor moet leggen vind ik dat je betaalbare kwaliteit krijgt. De uitlaat heb ik zelf op mijn motor gezet, en hoewel het eventjes puzzelen is met de losse pijpdelen, was ik met 4 uurtjes klaar. (Demontage oude uitlaat, en installeren nieuwe uitlaat)

Met de DB-killer er in is het mooi diep geluid en dus een hele verbetering ten opzichte van de oude uitlaat. De uitlaat 'pruttelt' wel wat als je vanuit hoge toeren het gas los laat, maar echte klappers zijn er niet. Zonder DB-killer heb ik niet gereden omdat ik 4x per week met de motor naar het werk ga en de buren graag te vriend houdt. :-)

Zoals gezegd heeft de uitlaat geen E-keur dus als oom agent in het buitenland moeilijk wil doen dan kan hij op zijn strepen gaan staan. Ik rijdt doorgaans niet dusdanig dat ik dat verwacht en anders hoop ik er met een waarschuwing of boete vanaf te komen. Een weloverwogen risico dus om hem toch te kopen.

En oh ja, hij smoelt ook goed! :9~ (Zie bijgevoegde foto... )
 

Bijlagen

  • IMG_4333.JPG
    IMG_4333.JPG
    1.009 KB · Weergaven: 35
  • IMG_4334.JPG
    IMG_4334.JPG
    830,6 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Goedendag allemaal!

Ik ben sinds een paar maanden inmiddels de trotse eigenaar van een mooie XJ6 diversion F.

Nou heb ik laatst een middenbok gekocht via marktplaats. Maar nu kom ik er achter dat ik nog een onderdeeltje mis.
Ik hoop dat op de foto's te zien is wel onderdeel ik bedoel.

Heeft iemand dit toevallig liggen? of weet iemand van jullie of het bij de dealer te krijgen is?

Groetjes,

Hidde
image1.jpeg
image4.jpeg
 
Goedendag allemaal!

Ik ben sinds een paar maanden inmiddels de trotse eigenaar van een mooie XJ6 diversion F.

Nou heb ik laatst een middenbok gekocht via marktplaats. Maar nu kom ik er achter dat ik nog een onderdeeltje mis.
Ik hoop dat op de foto's te zien is wel onderdeel ik bedoel.

Heeft iemand dit toevallig liggen? of weet iemand van jullie of het bij de dealer te krijgen is?

Groetjes,

Hidde

Bekijk bijlage 1437104Bekijk bijlage 1437105
Nr10,ook gewoon bij de dealer te bestellen,scheelt je weer verzendkosten.
 
Laatst bewerkt:
OK, even kort door de bocht, ik zoek OF een kofferset, of zadeltassen met een tailbag/rol voor de XJ6 van mw. Dirk, ik heb van alles bekeken, maar ik kan maar niet beslissen, er is veel keus, maar over de praktische feiten kom ik maar weinig te weten. We gaan ermee naar Duitsland en Denemarken, en we denken aan zo'n 1500-3000 km aankomend jaar.

Koffersets zijn stevig, makkelijk afneembaar maar duur, zadeltassen / tailbag / rolltops zijn goedkoop, maar lijken slap, vooral de sidebags.

Eigenlijk willen we niet meer uitgeven dan 150-200 eu, wie kan praktische tips / adviezen geven? Misschien met eigen voorbeeld foto's?
 
Hey allemaal.
Zijn er nog mensen die een uitlaat hebben liggen die ligt te verstoffen? Voor een XJ6 Ben opzoek naar een niet orginele. Bijv een Leovince of iets dergelijks
 
Hey allemaal.
Zijn er nog mensen die een uitlaat hebben liggen die ligt te verstoffen? Voor een XJ6 Ben opzoek naar een niet orginele. Bijv een Leovince of iets dergelijks
Kijk hier eens ,nieuwe uitlaten er zitten ook goedkopere tussen,
En nog meer uitlaten,
 
Laatst bewerkt:
Kijk hier eens ,nieuwe uitlaten er zitten ook goedkopere tussen,
En nog meer uitlaten,

Bedankt 👌🏻
 
Koffersets zijn stevig, makkelijk afneembaar maar duur, zadeltassen / tailbag / rolltops zijn goedkoop, maar lijken slap, vooral de sidebags.

Eigenlijk willen we niet meer uitgeven dan 150-200 eu, wie kan praktische tips / adviezen geven? Misschien met eigen voorbeeld foto's?

Is je vraag nog relevant?
Voor je budget kan je eigenlijk geen koffers kopen en eerlijk gezegd, de beter zijtassen vallen dan ook al af. Hoeveel wil je meenemen?
Ik zou persoonlijk voor zijtassen gaan, of als je niet zo veel mee hoeft te nemen een bagagerol met een elastiek net. Dat past altijd en is goedkoop en goed waterdicht.

SW motech heeft een tailpack die breed is en over je zadel valt. Dat is ook een mooi ding en met 50 liter al serieus wat ruimte
bc_hta_00_306_10001_1_xl.3505.jpg


Als het mooi moet zijn heb je zachte zijkoffers zoals de givi 3d600, maar dan ga je al fors over je budget heen en heb je bovendien een rek nodig.

Ik heb zelf gereisd met een topkoffer, zijtassen met een afstandhouder (zie link), tanktas en bagagerol, in wisselende samenstelling en daarbij nooit last gehad van dat de tassen slap zouden zijn.
full



By the way, mijn Diversion is te koop.
 
Laatst bewerkt:
Is je vraag nog relevant?
Voor je budget kan je eigenlijk geen koffers kopen en eerlijk gezegd, de beter zijtassen vallen dan ook al af. Hoeveel wil je meenemen?
Ik zou persoonlijk voor zijtassen gaan, of als je niet zo veel mee hoeft te nemen een bagagerol met een elastiek net. Dat past altijd en is goedkoop en goed waterdicht.

Uiteindelijk maar gegaan voor de SHAD's.....

IMG_20200123_144805447.jpg

IMG_20200123_144907720.jpg


Kan evt nog een keer de topkoffer bij, maar voorlopig kunnen we toch niet weg..... 😢
 
ziet er prima uit. Qua gebruiksgemak kan er niet veel boven koffers. eventueel met binnentassen wordt het helemaal makkelijk, dan schuif je de tas er zo in, meteen goed.
Hopelijk kan je ze toch snel gebruiken.
 
ziet er prima uit. Qua gebruiksgemak kan er niet veel boven koffers. eventueel met binnentassen wordt het helemaal makkelijk, dan schuif je de tas er zo in, meteen goed.
Hopelijk kan je ze toch snel gebruiken.

Inclusief binnen tassen gekocht bij MLM (Nr1).

Misschien juli..... als de toestand het toelaat....
 
Hoi Allemaal,

Hier even mijn verhaal: ik ben "al" ruim 2 jaar in het bezit van een zwarte XJ6N (2009) en ik vind het een heerlijke fiets qua rijden. Echter ben/was ik opzoek naar wat uniekers (lees; Scrambler). Daarom mijn XJ6 te koop gezet maar eigenlijk weinig interesse. Wel wat biedingen onder mijn vraagprijs maar ik wil er voor dat geld eigenlijk niet vanaf: vind het namelijk een prima fiets.

Tevens ben ik gaan twijfelen over de vervanging van een fiets uit 2009 voor een oudere scrambler (bijvoorbeeld uit jaar 1990), omdat nieuwe "nagemaakte" scramblers buiten mijn budget vallen.

Daarom besloten om mijn XJ6 dan maar uniek te gaan maken en inmiddels ben ik weer helemaal enthousiast.

Ik wil voorzichtigaan beginnen en zal elke maand wat nieuwe spullen bestellen om hem wat verder aan te passen naar mijn smaak.

Op dit moment is hij nog origineel:
IMG_2340.jpg

Heb nu als eerste een Leovince slip-on uitlaatje besteld. Dit omdat ik het geluid prima vind, maar net een wat doffere klank wil. Tevens vind ik deze mooi (ieder zijn/haar smaak).

Wat ik verder nog van plan ben:
- LED Knippelichten (looplicht: net als van die nieuwere audi's)
- Korte kentekenplaathouder
- LED Smoke achterlicht
- Bar-end spiegels erop
- Koplamp vervangen voor een ronde LED lamp (even kijken of dit staat)

Verder ga ik binnenkort ook de uitlaatbochten onderhanden nemen om deze weer mooi glimmend te krijgen.

Heeft iemand verder nog ervaring met leuke aanpassingen voor de XJ6? Heb bijna dit hele topic doorgelezen dus het liefst hoor ik iets nieuwe;)

Groeten, Rik
 
Goedemiddag allen!

Ik heb even een vraagje. Ik wil graag mijn knipperlichten vervangen voor led. Maar hier bij moet je het relais vervangen toch? Weet iemand hier toevallig welke ik moet hebben en waar deze zit?
Groetjes!
 
Hoi Allemaal,

Hier even mijn verhaal: ik ben "al" ruim 2 jaar in het bezit van een zwarte XJ6N (2009) en ik vind het een heerlijke fiets qua rijden. Echter ben/was ik opzoek naar wat uniekers (lees; Scrambler). Daarom mijn XJ6 te koop gezet maar eigenlijk weinig interesse. Wel wat biedingen onder mijn vraagprijs maar ik wil er voor dat geld eigenlijk niet vanaf: vind het namelijk een prima fiets.

Tevens ben ik gaan twijfelen over de vervanging van een fiets uit 2009 voor een oudere scrambler (bijvoorbeeld uit jaar 1990), omdat nieuwe "nagemaakte" scramblers buiten mijn budget vallen.

Daarom besloten om mijn XJ6 dan maar uniek te gaan maken en inmiddels ben ik weer helemaal enthousiast.

Ik wil voorzichtigaan beginnen en zal elke maand wat nieuwe spullen bestellen om hem wat verder aan te passen naar mijn smaak.

Op dit moment is hij nog origineel:
Bekijk bijlage 1482854

Heb nu als eerste een Leovince slip-on uitlaatje besteld. Dit omdat ik het geluid prima vind, maar net een wat doffere klank wil. Tevens vind ik deze mooi (ieder zijn/haar smaak).

Wat ik verder nog van plan ben:
- LED Knippelichten (looplicht: net als van die nieuwere audi's)
- Korte kentekenplaathouder
- LED Smoke achterlicht
- Bar-end spiegels erop
- Koplamp vervangen voor een ronde LED lamp (even kijken of dit staat)

Verder ga ik binnenkort ook de uitlaatbochten onderhanden nemen om deze weer mooi glimmend te krijgen.

Heeft iemand verder nog ervaring met leuke aanpassingen voor de XJ6? Heb bijna dit hele topic doorgelezen dus het liefst hoor ik iets nieuwe;)

Groeten, Rik
Kan je een filmpje of geluidsopname maken als je de slip on er op hebt zitten? Ben wel benieuwd naar het resultaat!
 
... Heeft iemand verder nog ervaring met leuke aanpassingen voor de XJ6? Heb bijna dit hele topic doorgelezen dus het liefst hoor ik iets nieuwe;)..

Ik heb zelf de koplamp vervangen door een ronde Xenon lamp van Retrofitlab. Deze zit nu wel in de orginele yamaha behuizing want ik heb een XJ6F en de behuizing sluit dus naadloos aan met de kuip. Alle zilveren delen van de oorspronkelijke koplamp heb ik zwart gespoten om reflecties te voorkomen. Vond het een leuk project omdat ik nog geen Xenon bij andere XJ6'jes heb gezien, en het toch echt wel scheelt qua lichtopbrengst!
 
Hoi, ik heb de Leovince Slip-on er op zitten en een vergelijking gemaakt.

Zie het YouTube filmpje:
.

Zoals je kan horen zit er duidelijk verschil in geluid. Ik merk het ook als ik rij: laatst had ik het idee dat ik nog omhoog moest schakelen omdat ie meer geluid maakte, maar ik zat al in de hoogste versnelling😜.

Toch moet je geen wonderen verwachten: wil je ECHT een ander geluid dan moet je verder kijken. Wil je een dieper "volwassener" geluid voor weinig knaken, dan is de Leovince zeker een aanrader.

En wees eerlijk: die Leovince ziet er ook nog is beter uit dan de originele.
 
Terug
Bovenaan Onderaan