Afgelopen week gekocht als project van een mede-forummer, had al een tijd stilgestaan. Ik vond het leuk om wat te klussen en het idee was dat een vriendin er op zou gaan rijden. Niet rijdend gekocht dus het was een beetje een gokje. Nu zij erop gereden heeft vind ze het toch een iets te gedateerde motor naar haar zin. Ik ben nog wat oudere motoren gewend voor dagelijks vervoer en vind het een comfortabele machine.
Dus bij deze weer in de verkoop.
Heb hem aangeschaft voor €150,-- en er best wat werk in zitten.
Wat is er zoal gebeurd de afgelopen dagen:
Elektrische storing in het startcircuit verholpen.
Nieuw knipperlicht relais geplaatst.
Twee nieuwe voor-knipperlichten geplaatst (nog niet op de foto).
Nieuwe accu geplaatst.
Nieuwe benzineleiding en ontluchtingsleidingen.
Voorvork keerringen vervangen. En dus ook de olie daarin.
Carburateurs lekvrij gemaakt.
Koppeling afgesteld.
Wat diverse bouten/moeren/dopjes vervangen.
Wat er goed aan is:
Remschijven, remblokken, progressieve veren, 2 goede bridgestone banden. Nette ketting en tandwielen. Blok loopt erg mooi, trekt goed door, loopt netjes stationair. Ziet er nog strak uit voor zijn leeftijd. Een volle tank verse benzine.
Wat er niet zo goed aan is:
Zit een klein beetje een dood punt in met sturen maar heb het idee dat het steeds beter aan het worden is nu er wat mee gereden word.
Zweet wat olie bij de klepdekselpakking.
Wat wel/niet goed is afhankelijk van je eigen smaak:
Onderkuip is verwijderd (was gescheurd).
Sebring uitlaat
Dus bij deze weer in de verkoop.
Heb hem aangeschaft voor €150,-- en er best wat werk in zitten.
Wat is er zoal gebeurd de afgelopen dagen:
Elektrische storing in het startcircuit verholpen.
Nieuw knipperlicht relais geplaatst.
Twee nieuwe voor-knipperlichten geplaatst (nog niet op de foto).
Nieuwe accu geplaatst.
Nieuwe benzineleiding en ontluchtingsleidingen.
Voorvork keerringen vervangen. En dus ook de olie daarin.
Carburateurs lekvrij gemaakt.
Koppeling afgesteld.
Wat diverse bouten/moeren/dopjes vervangen.
Wat er goed aan is:
Remschijven, remblokken, progressieve veren, 2 goede bridgestone banden. Nette ketting en tandwielen. Blok loopt erg mooi, trekt goed door, loopt netjes stationair. Ziet er nog strak uit voor zijn leeftijd. Een volle tank verse benzine.
Wat er niet zo goed aan is:
Zit een klein beetje een dood punt in met sturen maar heb het idee dat het steeds beter aan het worden is nu er wat mee gereden word.
Zweet wat olie bij de klepdekselpakking.
Wat wel/niet goed is afhankelijk van je eigen smaak:
Onderkuip is verwijderd (was gescheurd).
Sebring uitlaat
Bijlagen
-
IMG_20190420_171143353_HDR.jpg462,4 KB · Weergaven: 15
-
IMG_20190420_171124757_HDR.jpg410,3 KB · Weergaven: 9
-
IMG_20190420_171131352_HDR.jpg397 KB · Weergaven: 9
-
IMG_20190420_171150585_HDR.jpg472,9 KB · Weergaven: 10
-
IMG_20190420_171236723_HDR.jpg370,4 KB · Weergaven: 10
-
IMG_20190420_171252770_HDR.jpg282,6 KB · Weergaven: 9
-
IMG_20190420_171303565.jpg161,8 KB · Weergaven: 8
-
IMG_20190420_171307270_HDR.jpg228,6 KB · Weergaven: 6
-
IMG_20190420_171311619_HDR.jpg249,6 KB · Weergaven: 5
-
IMG_20190420_171316514_HDR.jpg253,3 KB · Weergaven: 4
-
IMG_20190420_171323439_HDR.jpg164,3 KB · Weergaven: 6
-
IMG_20190420_171331201_HDR.jpg193,1 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt: