yamaha xj600 \'86

peter stouten

Rookie
19 feb 2002
16
0
leiden
Beste lezer / kenner,

Ik ben van plan een YAMAHA XJ600 aan te schaffen.
Nu kost de motor weinig ( 600 euro of mijn XL 500 s \'82 )
Ik heb wat het uiterlijk betreft weinig te verlangen.
Ik wil echter wel veilig door het verkeer met mijn dochter achterop.
Nu weet ik dat de motor start problemen heeft.
De accu krijgt de motor wel rond maar er blijft te weinig stroom over voor de ontbrandingsvonk.
De motor is volgens de verkoper wel eenvoudig aan te duwen.
Een paar meter en lopen.
Nu heb ik gehoord dat de uitlaten schreewend duur zijn en dat de distributie lawaai kan maken.
Iets dat door de een als \" bij de motor horende \" betiteld wordt en de ander als \" slecht \" omschrijft.
Wellicht zijn er kenners die mij een aantal tips mee willen meegeven zodat ik een potentieel gezonde motor kan aanschaffen.
Er zullen ongetwijfeld nog een aantal kosten bijkomen al is het alleen maar een service beurt.

Groet, Peter
 
Laatst bewerkt:
Peter welkom, ik kan je helaas niet helpen met het technische gedeelte..
Maar misschien wil je even de volgende lezers en plezier doen en even een paar keer op enter drukken om het geheel wat leesbaarder te maken...
(je kunt je bericht aanpassen met door op het kleine knopje rechtsboven je bericht te rammen)
 
Op dinsdag 19 februari 2002 15:58 schreef peter stouten het volgende:
Beste lezer / kenner,

Ik ben van plan een YAMAHA XJ600 aan te schaffen. Nu kost de motor weinig ( 600 euro of mijn XL 500 s \'82 )dus heb ik wat het uiterlijk betreft weinig te verlangen.
Ik wil echter wel veilig door het verkeer, met mijn dochter achterop.
Nu weet ik dat de motor start problemen heeft.
De accu krijgt de motor wel rond maar er blijft te weinig stroom over voor de ontbrandingsvonk. De motor is volgens de verkoper wel eenvoudig aan te duwen.
Een paar meter en lopen.
Nu heb ik gehoord dat de uitlaten schreewend duur zijn en dat de distributie lawaai kan maken.
Iets dat door de een als \" bij de motor horende \" betiteld wordt en de ander als \" slecht \" omschrijft. Wellicht zijn er kenners die mij een aantal tips mee willen mee geven zodat ik een potentieel gezonde motor kan aanschaffen.
Er zullen ongetwijfeld nog een aantal kosten bijkomen al is het alleen maar een service beurt.

Groet, Peter
 
Voor 600 euro kan je natuurlijk niet veel verwachten. Ook al zou je voor 450 euro een nieuwe uitlaat kopen, dan nog is de motor niet duur. (zolang er verder niets mis is)

Meet als de motor loopt de spanning over de akku om te kijken of de spanningsregelaar/dynamo het nog doen. Als daar wat mis is, is het misschien beter een andere te kopen.
 
Bedankt voor de tips,
De verkoper heeft een nieuwe accu gemonteerd en inderdaad het probleem was opgelost. Het probleem van een spanningsregelaar of dynamo was dus niet aan de orde. Ondertussen heb ik zo'n 100 kilometer op de motor gereden en de motor bevalt prima. Alle electra werkt, hij start 's ochtends direct, stuurt en remt prima en rijdt ook nog lekker.
Nu is er wel een tikkend geluid te horen bij de uitlaatflenzen. Wellicht brengen nieuwe bochten uitkomst.

Groet, Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan