ouwehand12
Rookie
- 12 jun 2013
- 16
- 0
Wat omslachtig, waarom niet een vlotterbakje aftappen en kijken of daar benzine in zit?Je hebt dan één van de eerste diversions en deze dingen hebben een vacuüm bediende brandstofpomp. Werkt prima, zolang alles maar vol met benzine zit. Als hij lang stil staat is mijn ervaring dat hij de brandstof niet meer naar de carburateurs gepompt krijgt.
Eerste wat ik zou proberen is een extern tankje direct op de carburateurs aansluiten, dus zonder brandstofpomp.
Of je tank een stuk hoger leggen dan de carburateurs en aansluiten. Als hij vervolgens start weet je in ieder geval zeker dat je carburateurs open zijn.
Als hij zo start kun je alles terug aansluiten zoals het zat. Doordat de carburateurs vol zitten met benzine zal de motor starten. De motor zal lang genoeg lopen om de pomp te zijn werk te laten doen. Een volle tank helpt daar ook nog eens bij.
Zo heb ik het in ieder geval destijds bij de diversion van mijn vrouw gedaan en die had wel een stukje langer als twee jaar stil gestaan.
Gratis tip: elektrische pomp van een later type past ook.
Wat omslachtig, waarom niet een vlotterbakje aftappen en kijken of daar benzine in zit?
Na 2 jaar stilstaan is het probleem eerder dat de sproeiers verstopt zitten en er dus geen brandstof richting cilinders gaat, dan dat de brandstof je carburateur (vlotterbakjes) niet bereikt.Oftewel: schoonmaken die zooi!
Van de week heb ik carbs schoongemaakt die ZO vies waren dat de vlotternaaldjes vastzaten in de zitting, in zo'n geval gaat jouw ''elektrische pomp theorie'' ook niet op?
En het probleem/de oplossing was ?motor loopt weer! bedankt allemaal