Yamaha XJ600 Diversion 1993

RMB24

MF'er
9 okt 2010
117
17
NL, Bovenkarspel
Na een vrij lang winterseizoen, heb ik mijn Yamaha weer eens tot leven gewekt, en dat ging niet helemaal lekker.
Blijkt geen vermogen te ontwikkelen en op 3 cilinders te lopen.
De linker uitlaatbocht (gezien vanaf zitpositie) wordt niet warm, dus doet niet mee.
Zou dit op te lossen zijn, door een flesje Forte-1 toe te voegen, voordat ik de hele carburatie eraf schroef?
Ik krijg de schroef van het linker carburateurdeksel niet los, omdat er een framebuis in de weg zit, anders had ik kunnen zien of sproeiers etc. verstopt zitten.
Tank is leeg en schoon, geen roest en andere narigheid.
Wie heeft in dit geval een goed advies.

Alvast dank,
Ron
 
Kans heel groot dat je carburateurs vervuild zijn. Zeker als je ook voorheen altijd die rotzooi van Euro 95/E10 hebt getankt. Je kan proberen met Forte, maar ik geef dat weinig kans. De verstopping zit er en dan komt er simpelweg niks langs. Kans groot dat sproeiers verstopt zitten of de vlotternaald vastzit. Er zal niks anders opzitten dan de carburateurs open te maken en te reinigen. Zorg voordat je begint eerst voor nieuwe pakkingen, rubbertjes en eventueel vlotternaaldjes. Vaak zijn er revisie setjes te koop. Ik heb het met mijn vorige Diversion 900 ook gehad. Reinigen was de enigste oplossing. En voortaan altijd Euro 98/E5 tanken.
 
OK, daar was ik al bang voor, maar ga het eerst ff proberen.
Volgens de dealer zou een Yamaha het prima kunnen doen op e10, maar ik ga nu toch maar over op e5 (98) want een tankje met een restantje e10 liet zien dat er een plastic achtig laagje achterblijft, wat je liever niet in je mikuni's ziet achterblijven.
Ik laat wel ff weten hoe het afloopt.
Gr,
Ron
 
Terug
Bovenaan Onderaan