yamaha xj600 diversion (1995)

Jasper2takt

MF'er
22 feb 2020
204
52
beste lezers
ik heb onlangs een yamaha xj600 diversion motorblok gekocht. deze heeft nog heel wat nodig om te lopen. het gene waarvoor ik dit topic aanmaak is voor de carburateurs. ik wil op iedere cilinder 1 zette (heeft er 4) en zou graag weten hoeveel mm gepast is hiervoor. voor de originele kijk ik niet want deze zijn te prijzig. hopelijk kunnen jullie mij dit vertellen hoeveel mm gepast zou zijn. alvast bedankt. het is de bedoeling om zo veel mogelijk kracht te hebben in het midden toeren gebied.
 
beste lezers
ik heb onlangs een yamaha xj600 diversion motorblok gekocht. deze heeft nog heel wat nodig om te lopen. het gene waarvoor ik dit topic aanmaak is voor de carburateurs. ik wil op iedere cilinder 1 zette (heeft er 4) en zou graag weten hoeveel mm gepast is hiervoor. voor de originele kijk ik niet want deze zijn te prijzig. hopelijk kunnen jullie mij dit vertellen hoeveel mm gepast zou zijn. alvast bedankt. het is de bedoeling om zo veel mogelijk kracht te hebben in het midden toeren gebied.
Je verhaal is wat vaag, beetje uitleg wat je precies gaat doen en misschien ook wie je bent helpt enorm.

Nieuwe carburateurs zijn niet te betalen. Tweedehands wel.

Gereviseerd en wel:
Niet gereviseerd:

Verschil in waarde tussen deze twee is behoorlijk, maar bedenk, reinigen is zo'n 60 euro, en een revisiekitje 20 per carburateur. Dus niet eens zo'n slechte deal.
 
Je verhaal is wat vaag, beetje uitleg wat je precies gaat doen en misschien ook wie je bent helpt enorm.

Nieuwe carburateurs zijn niet te betalen. Tweedehands wel.

Gereviseerd en wel:
Niet gereviseerd:

Verschil in waarde tussen deze twee is behoorlijk, maar bedenk, reinigen is zo'n 60 euro, en een revisiekitje 20 per carburateur. Dus niet eens zo'n slechte deal.
beste
eerst wat ik zou willen doen. ik wil met dit blok een buggy bouwen. wil er niet zeer veel geld in stoppen(ali carburateurs werken tot nu toe zeer goed bij mij) ik ben 15 en hou van fun hebben(rij bijna nooit op vol gas daarom middengebied). inlaatspruitstukken zal ik zelf lassen zodat het past. 180 euro is wel een goede prijs voor 4 carburateurs maar het is meer dan de helft dan wat ik heb betaald voor het blok en daarom liever niet. hopelijk kunt u hiermee vertellen hoeveel mm gepast zou zijn ik dacht eerst aan 26mm maar misschien denken jullie anders.
alvast bedankt
 
beste
eerst wat ik zou willen doen. ik wil met dit blok een buggy bouwen. wil er niet zeer veel geld in stoppen(ali carburateurs werken tot nu toe zeer goed bij mij) ik ben 15 en hou van fun hebben(rij bijna nooit op vol gas daarom middengebied). inlaatspruitstukken zal ik zelf lassen zodat het past. 180 euro is wel een goede prijs voor 4 carburateurs maar het is meer dan de helft dan wat ik heb betaald voor het blok en daarom liever niet. hopelijk kunt u hiermee vertellen hoeveel mm gepast zou zijn ik dacht eerst aan 26mm maar misschien denken jullie anders.
alvast bedankt
Volgens wikipedia zit er standaard 36mm op.

En om even vast de rest van het gezeik van het motor forum erbij te pakken: je weet wat er gebeurd als je gepakt wordt of een ongeluk maakt als 15 jarige met een zelfgeknutseld voertuig?
 
ik kan me geen reden bedenken waarom je niet de standaard carburateurs zou gebruiken.
weinig motoren die zo goedkoop aangeboden worden dus een set carburateurs moet toch wel een keer langs komen.
en dan die van de 600, niet de 900.

en met je opmerking van ali carburateur ga ik uit dat je die op een 1 cilinder hebt gebruikt ?
 
4 lossen ali carbu's kosten ook al wat.
die 4 aan de praat krijgen zodat ze een juist mengsel geven kost ook wat aan sproeiers
die 4 carburatoren tegelijk bedienen kost ook wat aan gaskabels en splitters

kortom : setje originele carbu's is duizend keer interessanter dan wat jij denkt dat goedkoper en even goed zou zijn.
 
Volgens wikipedia zit er standaard 36mm op.

En om even vast de rest van het gezeik van het motor forum erbij te pakken: je weet wat er gebeurd als je gepakt wordt of een ongeluk maakt als 15 jarige met een zelfgeknutseld voertuig?
beste
het is niet de bedoeling om op de openbare weg te rijden als u het hier over hebt. ik woon op een boerderij en wil hem gebruiken om op mijn land te rijden natuurlijk.
 
ik kan me geen reden bedenken waarom je niet de standaard carburateurs zou gebruiken.
weinig motoren die zo goedkoop aangeboden worden dus een set carburateurs moet toch wel een keer langs komen.
en dan die van de 600, niet de 900.

en met je opmerking van ali carburateur ga ik uit dat je die op een 1 cilinder hebt gebruikt ?
beste
klopt volledig maar als ik 4 carburateurs bestel is het bijna het zelfde als een 1 cilinder enkel wat gezeik met de gaskabel maar dat moet wel lukken.
 
4 lossen ali carbu's kosten ook al wat.
die 4 aan de praat krijgen zodat ze een juist mengsel geven kost ook wat aan sproeiers
die 4 carburatoren tegelijk bedienen kost ook wat aan gaskabels en splitters

kortom : setje originele carbu's is duizend keer interessanter dan wat jij denkt dat goedkoper en even goed zou zijn.

mijn gevoel zegt dat hij 1 keer een carburateur van ali heeft gekocht en dat dat een gasschuif type is en niet een CV met vacuum schuif.

hoewel ik na even gekeken te hebben zie dat ze die ook hebben : US $49.06 39% OFF|PD30J 30 Mm Elektrische Carburateur Voor Cfmoto CF250 GY6 250cc Motor|Vergassers| - AliExpress

nou kon ik op mn 15e niet veel meer dan een gat in mijn uitlaat boren, laat staan lassen, maar toch voorzie ik net iets te veel problemen voor zelfs de gemiddelde sleutelaar , om op te lossen.
 
mijn gevoel zegt dat hij 1 keer een carburateur van ali heeft gekocht en dat dat een gasschuif type is en niet een CV met vacuum schuif.

hoewel ik na even gekeken te hebben zie dat ze die ook hebben : US $49.06 39% OFF|PD30J 30 Mm Elektrische Carburateur Voor Cfmoto CF250 GY6 250cc Motor|Vergassers| - AliExpress

nou kon ik op mn 15e niet veel meer dan een gat in mijn uitlaat boren, laat staan lassen, maar toch voorzie ik net iets te veel problemen voor zelfs de gemiddelde sleutelaar , om op te lossen.
Beste
1 keer klopt niet maar het gasschuif gedoe klopt wel. Ik heb al 3 keer ali carbs besteld met gasschuif en ben van plan om de 26mm dat ik al heb gekocht en zeer tevreden van ben opnieuw te kopen. Met vacuüm carburateurs heb ik totaal niets van ervaring mee maar een vriend van mij had zo een vacuüm carburateur op een 125cc scooter en was er niet tevreden mee.hij heeft er nu een 26 met gasschuif en vind dat hij veel beter optrekt. Dus daarom dat ik liever de gene met gasschuif wil blijven gebruiken. Het is voor nu misschien zal ik het later wel terug origineel doen maar nu wil ik het eerst een met gaschuif carbs doen.
 
op marktplaats, of het voor een diversion is staat er niet bij, vanaf 1992 zijn het meestal diversions, maar er kan een keer een oud xj600 later op kenteken gezet zijn.

Ziet er interessant uit en een prijs dat ik zou willen betalen maar ik woon in België en die persoon woonde wel zeer ver weg van mij om er achter te gaan.
 
vergeet maar dat je met een simpele gasschuif carbu een goede gasrespons gaat hebben. of je moet er kopen met een acceleratiepomp.
maar ik snap dit topic niet : je weet al wat je gaat doen, waarom dan nog vragen :?
 
vergeet maar dat je met een simpele gasschuif carbu een goede gasrespons gaat hebben. of je moet er kopen met een acceleratiepomp.
maar ik snap dit topic niet : je weet al wat je gaat doen, waarom dan nog vragen :?
Het topic is eigenlijk alleen maar; hoeveel mm moet ie hebben?

Daar heeft ie antwoord op. De rest is goedbedoeld advies.
 
Terug
Bovenaan Onderaan