yamaha xj600n 25kw verkopen of houden

schepsol

Die hard MF'er
20 mrt 2006
353
0
Weesp
over 3 maanden mag ik vol vermogen gaan rijden.
is het verstandig deze motor naar vol vermogen te brengen of te verkopen en een andere kopen. rij nu al vanaf september dagelijks woon/werk verkeer (80km per dag) en hij bevalt me wel erg goed.
ik weet ook niet wat die nog waard is.

het gaat om een:
Yamaha XJ600N
bouwjaar 1994
km-stand 52.000
25kw op kenteken

net vervangen:
banden voor en achter
ketting tandwielen
remblokken voor en achter
remzuigers voor
motorolie
voorvork keerringen, stoflippen en voorvorkolie
koppelingskabel

vragen zijn:
- hoeveel is mijn motor waard of wat geeft iemand er voor?
- is het verstandig om hem om te zetten naar vol vermogen?
- verkopen en andere aanschaffen?
full
 
Wat istie waard.. moeilijk met dit soort motoren.. denk 2000 euro wat je als vraagprijs zou kunnen doen. Maar van Diversions heb ik niet veel kaas gegeten.
Ze hebben wel vrij weinig vermogen voor een 600cc 4-cilinder (maar dat maakt even verder niet uit). Als 25kw is hij wel meer waard dan vol vermogen.

Maar hoeveel wil je uitgeven voor een andere motor en waar wil je dan op rijden ?
De motor heeft redelijk wat onderhoud nu gehad dus zou nog lang moeten kunnen rijden zonder enig onderhoud.... als je 'm fijn vind rijden, dan zou ik 'm naar vol vermogen omzetten, de 25kw kit bewaren en dan zien waar het schip strand...
 
ja omdat ik net veel onderhoud aan heb verricht twijfel ik dus of ik hem zal houden.
ik weet nu wat ik hbe en als je wat nieuws gaat kopen moet je nog afwachten wat je tegen komt.
verder nog iemand tips ofzo?
 
Voor onderhoud wil men in elk geval nooit extra betalen 'dat hoort erbij' zeggen ze dan. Een dealer zal er ook niet meer voor geven, maar die knijpt wel in z'n handjes en vraagt meer bij verkoop, omdat ie zo goed in orde is. Zelfde geldt voor accessoires, haal ze eraf voor ze naar de dealer gaan. De dealer zal je niets meer geven, maar vraagt er bij verkoop wel meer om, omdat ie extra's heeft.

Het ligt er ook aan wat je hierna wilt kopen, waar je geld in wilt steken. Stel je krijgt uiteindeiljk 1500 euro voor deze motor (want lager zou ik persoonlijk niet gaan), dan moet je nog altijd zo'n 1500-2000 bijleggen voor een redelijk goede fatsoenlijke motor... want voor 1500 euro koop je meestal niet iets wat nieuw en goed is. Van deze motor weet je dat ie betrouwbaar is en dat hij is bovendien best wel zeldzaam, je ziet meer de XJ600S rijden.. ik vind jouw N een stukje mooier en exclusiever.

Ik kan niet in je portomonee kijken, maar heb je weinig geld te besteden, dan zou ik 'm lekker houden en vol vermogen maken en als je 'm zat bent te verkopen incl. 25kw kitje.

Wat loopt die XJ600N nou op top zo met 25kw ? Ik weet dat ze weinig vermogen hebben (60pk ofzo vol vermogen), dus die blokjes persen er niet zoveel uit, maar ze gaan daardoor wel lang mee.
 
ja ik vind hem naked ook mooier als met kuip.
je ziet er ook niet zo veel zonder kuip.
ze zijn in nederland niet naked verkocht.
deze is ook ingevoert als 25kw uit duitsland.
nu geknepen loopt ie 160-170 dus dat is nog wel netjes.
ook omdat ik vol in de wind zit.
als je plat gaat liggen(wat niet echt lekker rijdt) gaat ie over de 170 heen.
voor 25kw is die nog best snel, vergeleken met 2 vrienden die ook 25kw rijden ben ik iets sneller.
ik praat dan over een suzuki gsx-r 600 uit 2000 cdi begrenst en een kawa er-5.
 
Maar als hij geimporteerd is als 25kW kun je hem niet 'eenvoudig' op vol vermogen laten zetten. Dan zul je hem eerst weer opnieuw moeten invoeren als vol vermogen dus wat dat betreft kun je hem beter verkopen als zijnde 25kW

Edit: hij ziet er wel strak uit ja :9
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan