Yamaha XJ600N Diversion (1994), wat zou jou bod zijn?

menner

Die hard MF'er
12 jan 2008
306
1
Ik heb een potentiele motoradvertentie op het oog (particulier) van een Yamaha XJ600N Diversion uit 1994. Hij ziet er nog erg goed uit (op foto's), heeft ongeveer 46000km gereden, zonder schade, met zijkoffers, afdekhoes, banden/ketting op ongeveer 70% verbruikt.

* al deze gegevens komen uit de advertentie, heb hem nog niet in het echt gezien, alleen op foto's


Nou zou ik jullie (als kenners) willen vragen wat een schappelijke prijs is om voor zo'n motor te betalen als deze inderdaad in goede staat is? Ik heb namelijk nog weinig verstand van de 2ehands prijzenmarkt van motoren...
 
Niemand ideeen of suggesties? 2000,-? 1500,-? 1000,-? Iets ertussen in? Of is het een te specifieke vraag en nogal model afhankelijk?
 
De vraag is niet te specifiek, maar is niet te beantwoorden omdat er te weinig gegevens zijn.
Jij hebt hem niet gezien, wij hebben zelfs geen plaatje gezien, laat staan de motor zelf bekeken.

Mijn tip is: kijk goed rond op marktplaats en motoroccasion en speurders en autotrader/motor en kijk dan wat er gevraagd wordt voor een divje '94.
Neem dan iemand mee die verstand heeft van motoren en kijk of je hem goed genoeg vindt.
Hiervandaan is er geen zinnig woord van te zeggen.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Mijn vader heeft afgelopen maart bij de dealer €1250 betaald voor een XJ600N uit '94.
Zowel qua lak, roest en technisch helemaal in orde.

Dus als hij gewoon goed is en het is particulier dan moet je toch zeker niet boven die €1250 uitkomen, want dat betaal je ook bij een dealer met bijbehorende garanties ;)
 
Ik zou ook maximum 1000 euro geven. IK heb voor een XJ600N uit 1998 met 29.000 km en in topconditie (uitlaatcollectoren vervangen, ketting nog dik in orde, banden idem dito) 1750 euro betaald.

De div's van na 1998 zijn een stuk beter, dubbele schijrem, stijvere voorvorken.
Dus voor een 94 met dat aantal km's... echt max 1000 biedt misschien 700-750.
 
Laatst bewerkt:
Ok... Hij staat voor 1500 als vraagprijs aangeboden namelijk....
 
Terug
Bovenaan Onderaan