Yamaha XJ700 X kan starten zonder contact ?!

Vmax-Idioot

MF veteraan
20 apr 2007
4.354
10
Kerkrade
Mijn Maxim X kan opeens starten zonder dat ik het contactslot op aan zet.
Zo gauw de accuklem erop gaat, gaat de koplamp aan (de rest niet) en kan ik de motor starten. Alle stekkers zijn al nagelopen, schoongemaakt en ingespoten met contactspray.

Ik heb wel de draden van de kill-switch met elkaar doorverbonden omdat de switch uit elkaar viel. Zou het daaraan kunnen liggen?

HELP!
 
Die contactsloten willen best slijten, van mijn xj's kan ik in elke stand de sleutel eruit halen ........
Right! Had laats onderweg m`n sleutel al rijdend verloren, moest dus motor aanhouden. Na enig zoekwerk bleek ie gelukkig tussen koplampzooi te zijn blijven hangen. Gelijk reservesleutel altijd bij me.
 
klopt je framenummer wel met je kenteken?
ja hoor....als dat ding een kenteken had.... :X
Ik heb die motor 5 jaar geleden van een amerikaanse militair in Rammstein gekocht. De originele US-Reur papieren zijn er bij, als ook het originele financieringscontract van de eerste eigenaar (in 1986).
Het betreft hier een zogenaamde "matching numbers" klassieker uit 1986. De enige chopper ter wereld met origineel het blok van een racer erop (1e versie Yamaha Genesis 20 klepper).


Door omstandigheden heeft hij 5 jaar geconserveerd gestaan, voordat ik zin en tijd had om er aan te beginnen.
 
Probeer eens een ander compleet handvat met killswitch te monteren, misschien dat je toch ergens een foutje hebt. Ws past bijna elk ander yamaha ding uit die tijd er wel op
 
ligt er toch net aan wat het contactslot doet?

als hij de onsteking door schakeld of em gelijk aan de massa legt.
legt ie em via contactslot op OFF aan de massa doet ie het toch gewoon zonder contactslot of mis ik nu iets? :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan