yamaha XJ700 X

mike1244

Rookie
12 feb 2023
6
1
goedendag
ik ben in het bezit van een yamaha maxim xj700 x uit 1985
bij deze motor moet ik de carburateurs synchroniseren
in de WPH heb ik gelezen dat alvorens het afstellen van de carburateurs het verstandig is om de kleppen te stellen
kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen bij deze motor gezien deze motor met zogenoemde klepstelplaatjes werkt
welke stappen moet ik doorlopen ? alvast bedankt allemaal
 
Meten meten en meten, kijken welke plaatjes je nog op n andere plaats kunt gebruiken en die je dus niet hebt voor veel geld aanschaffen..

Heb je t ooit wel eens gedaan, ??.
En je hebt er een speciaal tooltje voor nodig.
En is t een 16 of 20 klepper..??
 
Meten meten en meten, kijken welke plaatjes je nog op n andere plaats kunt gebruiken en die je dus niet hebt voor veel geld aanschaffen..

Heb je t ooit wel eens gedaan, ??.
En je hebt er een speciaal tooltje voor nodig.
En is t een 16 of 20 klepper..??
Het is helaas een 20 klepper 🙈
Ik heb nog nooit kleppen gesteld
Ik had idd ook al gelezen Dat er een speciaal stukje gereedschap voor nodig is maar waar kan ik deze kopen?
Op de website van cms kun je de plaatjes kopen zag ik voor gemiddeld 12 euro pp
Erg veel geld als je na gaan dat het een 20 klepper is is er via deze site een duidelijke uitleg hoe.ik dit het beste kan aanpakken? Alvast bedankt
 
Kijk of er iemand in je buurt zit waar je dit kunt laten doen en dan
Dat het een nauwkeurig klusje is vind ik niet erg het is een motor om te hobbyen ik rijd normaal gesproken op een harley davidson dus ik heb totaal geen haast met deze motor 😃 als.iemand mij ea kan uitleggen hoe te beginnen dam komt dat vast wel goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan