Yamaha XJ700X

xj700s

Rookie
3 aug 2006
6
0
Zoetermeer
hallo

Na allerlei fuel-clean acties met Forte'en Xeramic om de vervuiling in de carbarateurs op te lossen is er een nieuwe probleem

al een paar dagen gedroeg de motor zich vreemd, spontaan verhoging toerental op het moment dat hij stationair zou moeten lopen en een extreem brandstof gebruik , slecht stationair lopen ook nog eens

tot ik er vandaag achter kwam dat er een een flinke plas benzine onder de motor lag na een korte stilstand ..
ik heb het nog eens bekeken, maar er loopt dus bij draaiende motor een straal benzine uit een soort overloopnippel tussen carb #3 en carb #4 ...
ik ga er dyus vanuit dat van 1 van deze 2 carburateurs een probleem heeft met de vlotter c.q. vlotter naald

gezien de historie vermoed ik dus een vervuilings probleem
ik kan wellicht nog met kloppen met een stuk hout iets proberen, maar als dit niet lukt dan moeten de carbarateurs er dus even af

mijn vraag
wat is de handigste manier om de carb's er af te halen, doe je dit per stuk. of laat je de 4 carb's in het frame sitten, dus hou je ze bij elkaar ?

en is het den eerst het luchtfilter loshalen/wegschuiven ?
is het een lastige klus, of is het wel te doen ?
wie heeft er ervaring met deze XJ700X carburatuers ??

Alex
 
Luchtfilterbak los halen, kabels en benzineslang eraf, slangklemmen van de spruitstukken losdraaien en de gehele carburateurs eraf halen.

Je houd ze dus gewoon bij elkaar, het is ook nog redelijk goed te doen, wel zul je je luchtfilterbak los moeten draaien om zo wat meer ruimte te maken.

De aanzuigkelken kunnen een probleem geven als je ze weel vast wilt zetten, de luchtfilterbak zal waarschijnlijk telkens weer los willen springen, ik leg die dingen daarom altijd in heet water voordat ik ze monteer, daar worden ze weer lekker soepel van.

Succes!

:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan