Yamaha XJ750 1984 Café Racer Project

Helaas had de vorige eigenaar een stuk van carb #2 afgebroken precies waar de stationair mengsel schroef in zat. Die carburateurs konden dus de prullenbak in.. vervangen voor het zelfde type.
 
Laatst bewerkt:
Toen kwam de volgende uitdaging. Tank is niet origineel en pastte voor geen meter. Eerst nieuwe beugels op het frame gelast en daarna de benzine kraan verplaatst zodat die niet tegen het frame zit.
 
Laatst bewerkt:
ik zou achter wel een binnenspatbord overwegen. op deze manier gooit je achterband alle rommel over je blok en filters.

is daarnaast de aansluiting van zadel op tank niet netter te krijgen?
 
Voorvork ingekort en nieuwe deals gezet. Meteen ook de kroonplaat gevlakt. Ook de kabelboom in de prullenbak gepleurd.
 
Laatst bewerkt:
ik zou achter wel een binnenspatbord overwegen. op deze manier gooit je achterband alle rommel over je blok en filters.

is daarnaast de aansluiting van zadel op tank niet netter te krijgen?

Das een persoonlijke voorkeur. Geen spatborden en ook vind ik het zadel zo mooi zitten. Ff wat anders dan zoals het altijd is.
 
ik zou achter wel een binnenspatbord overwegen. op deze manier gooit je achterband alle rommel over je blok en filters.
Dat maakt niks uit voor een hipster. Die rijden alleen met 23+ graden en een kurkdroog en brandschoon wegdek. :+
 
Dat maakt niks uit voor een hipster. Die rijden nooit

:^

Optiek boven functionaliteit. Alle derrie over je blok en filters is niet goed maar flink in de ankers levert een castratie op ;)

Desalnietemin wil ik niet de zeikerd uithangen, had slechts die puntjes die me opvielen :)
 
Nu het stigmatiseren weer klaar is kunnen we verder. Overigens heb ik niks met , of tegen, hipsters hoor.

M unit geïnstalleerd en begonnen aan de kabelboom. Ook de koplamp, rempomp en overe buttons en koppelinghendel erop gezet.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind hem mooi.
Slechts één puntje van kritiek/ smaak..(een mens moet wat te zeiken hebben..);
die kentekenplaat daar...dat is chopper-esque...zo hoort dat niet op een cafédinges.
Kun je daar geen achterspattert van maken?
Knikje erin..klaar.
Oogt nèt effe lekkerder..

Voor de rest; hulde!
Yamma's zijn heethoofden, dus had ik de koeler laten zitten denk ik, maar ook dat is persoonlijk.
Gaaaan met dat ding
 
Ja grappig dat je erover begint. Ik zat zelf ook over die kenteken plaat te denken. Ik wil sowieso een blauwe plaat en dan ook wat kleiner. Wellicht dat hij dan inderdaad wel eronder past.
 
Blauw??
Terwijl je tank geel is..?!
Een M-nummer mag sowieso niet op blauw, daar wordt in mijn omgeving nog wel eens op bekeurd (€95,-)..
Jouw keuze...
 
Terug
Bovenaan Onderaan