Yamaha xj750: 2 kabels stuurschakelaar

Gwiedo

Rookie
3 feb 2020
5
0
Weet iemand waarvoor het kleine elektrische kabeltje dient dat vertrekt aan de linker stuurschakelaar?! Bedankt voor de reactie.
 
Het gaat over het dunne kabeltje onderaan. Er zit een breukje in en kan de gevolgen niet inschatten.
 

Bijlagen

  • 20200204_074216.jpg
    20200204_074216.jpg
    89,1 KB · Weergaven: 9
Onderaan?

Niet echt duidelijk.
Ik zie een koppelingskabel.
Vlak daarnaast draad naar schakelaar koppelingshevel.

Daar achter een dikke huls met de draden naar de bedieningsunit.

En dan nog een dunne platte draad....
 
Dan is het met 99,99% zekerheid je schakelaar op de koppelingshevel. Deze schakelaar is een beveiliging om te zorgen dat als je versnelling is ingeschakeld en de koppeling niet is in geknepen je niet kan starten (vraag niet hoe ik dit te weten ben gekomen )
 
Dan is het met 99,99% zekerheid je schakelaar op de koppelingshevel. Deze schakelaar is een beveiliging om te zorgen dat als je versnelling is ingeschakeld en de koppeling niet is in geknepen je niet kan starten (vraag niet hoe ik dit te weten ben gekomen )
Bedankt, Wimvlis!
Dit wil dus zeggen dat indien het kabeltje niet is aangesloten, de motor wel steeds start maar indien hij in versnelling staat, je ongewild vooruit schiet?
Waarop ik begrijp dat je dit proefondervindelijk ontdekt hebt :)
 
Andere situatie, als het schakelaartje er niet geheel inzit wordt de startmotor niet vrijgegeven...
En als je een motor aan het opknappen bent is dat vrij frustrerend als de motor niet wil starten. En voordat je erachter bent dat dit kleine schakelaar de bron van de ellende is, heb je al frustraties :X :+

Neveneffect van het ontbreken van deze schakelaar kan zijn, dat je alleen in zn vrij de motor kan starten (was tenminste zo bij mijn XS400 DOHC).
 
Terug
Bovenaan Onderaan