Yamaha XJ750 start niet meer

gefrma

Rookie
17 okt 2010
6
0
Belgie
Hallo iedereen ,

Na winterstop wens ik mijn moto terug aan de praat te krijgen , zonder resultaat , batterij is goed, benzine kraan staat open bougie's vernieuwd maar toch wil hij niet starten, ik zou graag eens de vlotters leeg willen maken maar weet niet goed hoe ik dat het best doe .
Kan er iemand helpen .ik heb wel geen handleiding .


Alvast bedankt
 
Die aftapschroeven roesten zomaar niet vast. Tenminste, als je ze vorig seizoen nog los gehad hebt moeten ze nu ook los kunnen.
En zo niet, inderdaad hele carburateur er tussenuit halen en op de werkbank de boel eens loshalen.

Maar heb je al gecontroleerd of de bougies wel vonken? Dus 1 bougie los draaien, met de massa tegen het blok aan houden en eens op de start knop drukken, dan kun je als het goed is de vonk over zien springen.
Als je die bougie er uit hebt kun je ook gelijk zien of die bougie nat is of mooi droog. Als ie nat is krijgt ie blijkbaar wel benzine, misschien wel veel te veel...
 
Wat doet er wel en wat niet als je probeert te starten ?
Hoor je alleen geratel, of hoor je de startmotor wel ronddraaien ?
Of hoor je helemaal niets ? -> Kan indicatie zijn dat een hoofdzekering stuk is, of het startrelais niet goed meer werkt.
Als je één tik hoort maar er gebeurt verder niets ->
Meet eens bij de 12 V aansluiting van de startmotor of daar wel 12 Volt spanning op komt als je start ?
Kan zijn dat de startmotor vervuild is en toe is aan een grondige schoonmaakbeurt. Na jaren kan er behoorlijk wat ferrietpoeder binnenin zitten dat is echt vet en smerig spul. Dit kan een oorzaak zijn dat de startmotor het niet doet. (of koolborstels op).

Dodemansknop wel in de ON-stand ?
Starten met verlichting uit !
Choke erbij gebruiken, geen gas geven.
Benzinekraan op PRI-stand, even 2 min. wachten, dan terug op ON-stand.
Daarna proberen te starten.
Evt. proberen aan te lopen in 2e versnelling.

Suc6
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan