yamaha XJ750SECA naar cafe racer

superducky

Die hard MF'er
15 mrt 2013
312
0
Winsum (Friesland)
Allereerst wil via deze weg aan de Ducati goden vragen om vergiffenis voor het aan een yamaha gaan sleutelen
ik heb dus ook nooit iets anders gehad dan een Ducati.
probleem is alleen dat ik verbouwen zo leuk vind en dat met een Ducati al gauw te duur word.(zie mijn vorige verbouwing)
en dat begint al met de aanschaf.
dus nu besloten een minimaal budget te nemen voor een verbouwing.
dus eerst moest er een motor aangeschaft worden voor zo weinig mogelijk ,enige voorwaarde dat hij al moest lopen
naar lang zoeken en vele opties later ,en heeeulll veel mailtjes(waaronder erg veel waar geen antwoord op kwam)
besloot ik een bod te doen op de onderstaande fiets ,en na wat heen en weer mailen waren we eruit en ben ik gaan kijken(8,7km van huis :]
Ik heb vooraf en op google gekeken wat anderen van een seca gemaakt hadden en zag toen de Ad HOC versie ,deze heeft de charme en looks die ik wilde hebben.

dus er maar naar toe gereden,betaald en papieren mee genomen voor overschrijven en verzekeren.
ik wil er namelijk een week of 2(of iets langer) op gaan rijen om te zien of hij problemen heeft.
daarna gaat hij uit elkaar en wil ik zien of ik iets kan maken wat op de AD HOC seca lijkt.


ff8kz9.jpg


14o8u29.jpg




yamaha-xj750.jpg


ik ga waarschijnlijk ook een hoop vragen stellen
1 van die vragen gaat zijn.
welke goedkope tank met een recht uiterlijk en rechte onderlijn heeft een dusdanige buistunnel dat ik de tank in dezelfde stand kan monteren als bij de ad hoc.
dus geen dure opties maar een goedkope oplossing
 
Laatst bewerkt:
vraag 1

welke goedkope tank met een recht uiterlijk en rechte onderlijn heeft een dusdanige buistunnel dat ik de tank in dezelfde stand kan monteren als bij de ad hoc.
dus geen dure opties maar een goedkope oplossing
 
Kan je iets heel gaafs van maken! Voor de tank zou ik naar een motorsloop gaan en daar wat tanks bekijken.
 
Ben het eens met Tremalzo.

Gebeurd niet vaak bij mij, doch deze ziet er wel heel mooi uit en is een mooi voorbeeld van z'n tijdsbeeld :P
Dus is het wel jammer als een dergelijke originele fiets verbouwd wordt.

Maar denk niet dat je hiermee op andere gedachten zal komen :N

Dus succes met je project ;)

Daarbij geldt wel dat ik natuurlijk wel de potentie zie van deze fiets, dus volgen dit topic :Y
 
de zaag gaat er echt wel in ,want ik vind de motor zeldzaam lelijk :N

ik ga in ieder geval kijken naar een kreidler tank ,het probleem is dat je pas weet of het gaat als je past..... en dan moet je hem eerst aanschaffen :Y
 
Meet alvast de breedte van de bovenste framebuizen. Dan kan je bij een sloperij meten of de tunnel in je nieuwe tank breed genoeg is.

Meten is weten.... weet dat het geen nieuwe oneliner is maar hij geldt ook bij het verbouwen van klassiekers
 
Meet alvast de breedte van de bovenste framebuizen. Dan kan je bij een sloperij meten of de tunnel in je nieuwe tank breed genoeg is.

Meten is weten.... weet dat het geen nieuwe oneliner is maar hij geldt ook bij het verbouwen van klassiekers

je hebt helemaal gelijk meten is weten ,maar hij staat nog bij zijn vorige baasje en er zijn hier zo ontzettend veel Yamaha specialisten waarvan ik de hoop heb dat zij een startpunt voor mij weten bij mijn zoektocht :)
 
de zaag gaat er echt wel in ,want ik vind de motor zeldzaam lelijk :N

ik ga in ieder geval kijken naar een kreidler tank ,het probleem is dat je pas weet of het gaat als je past..... en dan moet je hem eerst aanschaffen :Y

Van Kreidlijken weet ik het niet maar van Zundapp zijn er een aantal sjaakies die hopen hebben liggen vanaf paar euro de stuk, kun je je geen buil aan vallen en in alle rust zien of het past.
 
inmiddels staat hij op de oprit ,en morgen maar eens wat dingen gaan opmeten ,en wat dingen nakijken.
ik heb namelijk het idee dat er wat pk'tjes verdwenen zijn die met een beetje schoonmaken en onderhoud wel weer terug te vinden zijn.
 
vraag: kan ik hem aan de achterkant wat ophogen met andere schokbrekers ,ik wil hem iets hoger hebben er zit nu een 32cm onder en ik wil er graag een iets langere op hebben ,nu heb ik mooie zwarte setjes gezien van 34cm..... of geeft dit problemen :?

update: veel onderdelen besteld in china via aliexpress *D

na een paar kleine ritjes erachter gekomen dat de koppeling versleten is(vooral in de hoogste versnelling).

oh ja :P helemaal vergeten ik moet ook nog even een schuur bouwen om in te klussen ,de vorige is in een aparte ruimte (soort bijkeuken)in huis gedaan ,maar dit keer gaat mij dit problemen opleveren met de ega
ik ben dus druk bezig om het klusschuurtje te bouwen :+

en dan zo snel als mogelijk beginnen ,ik wil toch wel weer graag de DGR rijden dit jaar.
 
Laatst bewerkt:
Iets wat ik zelf heb gedaan voordat ik mijn XS met de slijpschijf liet kennis maken. Ik heb dat pas gedaan nadat ik vastgesteld dat het blok lekker liep en elektrisch goed functioneerde.

Want straks ga je allerlei zaken veranderen en dan is het handig om te weten dat je gestart ben met een goed functioneerde fiets.

Succes en blijf foto's plaatsen...
 
ja inderdaad, blijven posten :Y

ben benieuwd naar het eindresultaat straks. probeer alles kloppend en strak te krijgen ;)

en zonde van zo'n origineel model }) echt niet, mooi dat hij zicht straks niet meer zo hoeft te schamen 8-)
 
ik ben begonnen met demonteren en de eerste onderdelen passen
1z9jf7.jpg

1252cgl.jpg

213kz9z.jpg


inmiddels al 2 verschillende tanks liggen ,maar ze passen beide niet
ik ben nog op zoek naar een WP handboek of iemand die mij een elektrisch schema kan sturen.
ook nog steeds op zoek naar en tank(het liefst 1981 Derbi)
 
Terug
Bovenaan Onderaan