Yamaha xj900s/onregelmatiglopen

suzie1

Rookie
8 aug 2011
11
0
Avond,

Heb een yamaha xj900s van 1995,de laatste tijd valt het op dat als ik een beetje gas geef de yamaha wat onregelmatig loopt,het lijkt dan of hij overslaat.
Heb inmiddels de bougies, luchtfilter vernieuwd en de carbs schoon gemaakt inclusief sproeiers. ook de vacuum rubbers van de carburateur nagekeken en gesmeerd maar het probleem blijft
Als ik royaler gas geef is alles oke,en heb je geen last, verder loopt de yamaha perfect.
Het probleem doet zich voor bij het langzaam wegrijden met een beetje gas tussen de 2 en 3 1/2 duizend toeren
Herkent iemand dit probleem?,Wat kan ik nog doen?je hoort het al bij het stationair draaien.

Alvast bedankt Suzie
 
goedenavond.. misschien is het tijd om je carburateurs te synchroniseren (veel mensen hebben een carb tune pro oid..) dus zou je kunnen lenen.. goede kans dat dit je probleem verhelpt..

evt controleren op lekken van inlaat rubbers/spruitstukken..


en in de toekomst, dit topic hoort eigenlijk in Techniek-vragen-en-antwoorden

en Welkom op het MF!
 
Avond,
Bedankt voor de reacties
,
onderstaande reactie,Probeer eens om alle stroom kabels/stekker verbindingen schoon te maken en in te spuiten met contactspray.
Als dat niet helpt , kun je eens de gas naalden in de carburateurs vervangen of de sproeiers zijn versleten.

Bij welke km stand kunnen de naalden/sproeiers versleten zijn?
De XJ heeft nl maar 35.000km gereden
 
Bedankt voor de reacties.
De gasschuiven zijn niet met olie er ingezet,de vacuum rubbers zijn nagekeken en lichtjes gesmeerd.
Overigens is er ook al een busje forte gebruikt zonder resultaat
Als toevoeging de motor loopt onregelmatiger naarmate hij warmer wordt,bij een klein beetje gas geven,als je vlot gas geeft geen probleem~[/b]
 
Nee de XJ blijft redelijk mooi lopen bij 1000 toeren en slaat niet af.
(overigens dat heb ik geprobeerd)
Je hoort dan wel dat het toerental iets hoger en lager wordt
Bij het wegrijden met weinig gas voel je schokjes/onregelmatigheid
Als je fors gas geeft dan geen probleem dan voel je geen schokjes.
 
In de haynes manual en in de yam. handleiding is hier niets over te vinden,maar bij de meeste motoren is rond de 1000 toeren een juist stationair moment.
Als het boven de 1000 toeren komt is het al snel veel herrie om niets.
Ik zie het verband niet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan