Yamaha xmax 2014 of yamaha tmax 2011

Bikermice11

Rookie
14 mei 2018
9
0
De titel zegt het al eigenlijk. Ik zit met een dilemma.

Ik kan een xmax 400cc uit 2014 met 19200 km kopen voor 4400 of een tmax uit 2011 met 11000 kmvoor 4800 euro.

Wat zouden jullie kiezen?
 
Ikzelf zeg: maak op beide een proefrit.

Ik heb geen van beide motoren zelf, maar ik heb wel een proefrit gereden op beide....echt een verschil!

De x max 400 rijdt als op rails en in de bocht moet je iets moeite doen om m te veranderen van lijn.

De tmax valt moeiteloos een bocht in. Ikzelf hou daar van, m'n vriendin schrok zich rot.
Daardoor voelde ik me meer op m'n gemak op de t max.
Ook hou ik van dat trillingsvrije rijden van de tmax.
Komt door 2 cilinders met een balansas.

Beide zijn snel!
 
Bedankt voor de snelle response.

Dat het trillingsvrij is spreekt mij wel aan, aangezien ik in Malta woon en de wegen hier verschrikkelijk zijn. Maar de Xmax is van 2014 en heeft de mooiere voorkant en de Tmax van 2011 heeft dat nog niet. Dat is volgens mij pas vanaf het 2012 model. Ook de waarde vastheid ben ik benieuwd naar.
 
Ik mis het verband dat je legt tussen een trillingvrij motorblok en slecht wegdek. :?
Een Tmax (die mij qua zithouding en rijplezier zeer aanspreekt) heeft harde vering, nauwelijks bagageruimte en geeft nogal wat turbulentie op de snelweg. Dat waren voor mij redenen om naar een andere 2-pitter te kijken. Maar misschien is het voor jou de perfecte scooter. Hij is in ieder geval totaal anders dan een X-max. Maak een proefrit en je ontdekt wat bij jou past. :t
Succes met de keuze!
 
Excuses, ik legde gelijk het verband tussen trillingvrij en een zachtere vering. Het voordeel is dat hier geen snelwegen zijn. De maximum snelheid is geloof ik 70. Welke 2-pitter zou jij mij aanraden ?
 
Ik had begin mei een Xmax 400 op Corfu, wegen zijn daar ook slecht. Afgesleten, spiegelend glad asfalt. Ik had achteraf liever een lichtere dan een zwaardere scooter gehad. Achterwiel brak bocht uit meerdere keren uit gewoon door het gebrek aan grip. Ik was absoluut geen fan van de wegligging in de bochten sowieso, niet vertrouwenswekkend.
Normaal had ik altijd 50, 70 of 125 cc scootertjes op de Griekse eilanden.
Als je met iemand achterop gaat rijden is meer power natuurlijk wel lekker. Als de Tmax beter de bocht in valt en strakker afgeveerd is, zou ik zeker daarvoor gaan. Gewoon voorzichtig rijden waar het asfalt slechter is.
 
@ bekermice:
Ik kan je niets aanraden want mijn rijomstandigheden zijn heel anders: drukke steden en snelwegen met soms files, ook in de winter en met regen. O ja, en dan wil ik ook nog eens 100 liter bagageruimte. Daarvoor heb je een andere scooter nodig dan voor lage snelheden, veel bochten en slecht wegdek. Ik zou dus zeggen: neem geen Silverwing want die bevalt mij (al 10 jaar). ;)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties. @willem Ik denk dat het asfalt hier op malta van vergelijkbare slechte kwaliteit is. Dus een xmax zal dan misschien niet bevallen inderdaad.

@gt scooter haha bedankt voor het afraden van een silverwing. Hier is het vooral files en slecht asvalt en veel bochten.

Ik zag een kymco xciting 300r voor 2800 misschien is dat ook een optie?
 
Een Xmax heeft ook prima vering hoor! Aangezien er geen snelwegen zijn zou ik juist voor de Xmax gaan. Deze scooter is een stuk compacter en zuiniger in gebruik. Eerlijk gezegd zou ik in jouw situatie zelfs een nog lichtere scooter kopen zoals een Honda PCX150. Heerlijk scootertje, niks trillen of zo, smooth naaimachientje, en belachelijk zuinig.
 
De xmax 250 uit 2017 werd aangeboden voor 4500 hier. Ik twijfel nog teveel. 150cc vind ik toch net te weinig. Bedankt voor de tip!
 
De xmax 250 uit 2017 werd aangeboden voor 4500 hier. Ik twijfel nog teveel. 150cc vind ik toch net te weinig. Bedankt voor de tip!
Met wegen waar je hooguit 80,90 km/u kan rijden is een PCX150 echt prima, maar een Xmax250 is zeker ook meer dan prima. Ik heb deze scooter zelf ook, en voorheen had ik een PCX125. Ondanks de dr.Pully rollen qua topsnelheid voor de snelwegen krap aan. Maar op 70 of 80 km wegen prima. Licht en heel wendbaar. Xmax is wel veel stabieler op de snellere wegen en het abs remsysteem geeft ook extra vertrouwen.
 
Bedankt voor de informatie. Ik zou dan toch eerder voor de xmax 250 gaan met abs puur voor het uiterlijk wat mij meer aanspreekt. Nog een puntje is dat ik 1.94m ben. Dus iets groter is wel gewenst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan