Yamaha Xmax 300 accu opladen

Oeterscooter

Rookie
21 mei 2022
10
1
Iemand ervaring hier met het opladen van de accu van een Xmax 300 via het aansluitcontact (DIN / sigaretten aansluiting).

Als ik mij m’n contact aandoe, dan gaan de lampjes branden en is er dus spanning, alleen de motor wilt niet starten (startmotor start wel).

Daarom wil ik m’n accu (bij) laden. Ik wil hiervoor de CTEK MXS 5.0 (12v / 0,8 - 5A) gebruikt icm de comfort connect Cig Plug aansluiting. Via de aansluiting in mijn dashboard kastje aan de linkerkant.

Ik hoop dat ik een makkelijke oplossing heb om de accu op te laden ipv de kap aan de voorkant in z’n geheel er te moeten afhalen om bij de accu te komen.

Ik hoor graag of dit mogelijk is om mijn accu zo op te laden en of iemand hier er ervaring mee heeft.
 
Ik gebruik dezelfde combinatie ook via het sigarenaanstekerstopcontact om de batterij bij te laden, maar wel bij een Beverly 300. Voorwaarde is dat er op dat stopcontact permanent 12V staat, ook met het contact af. En dan gaat dat naar mijn ervaring probleemloos.
Dat is één zaak.

Maar daarnaast wijst, volgens mij, het startprobleem dat je hebt niet direct op een gebrek aan lading in je batterij.
Wat je dan normaal ervaart is dat de lampjes wel opkomen maar als je de startknop indrukt dan draait die vanaf abnormaal traag tot helemaal niet waarbij alle lampjes uitvallen.

Als de startmotor normaal draait en de motor niet aanslaat, dan is er een ander probleem.
 
Ik gebruik dezelfde combinatie ook via het sigarenaanstekerstopcontact om de batterij bij te laden, maar wel bij een Beverly 300. Voorwaarde is dat er op dat stopcontact permanent 12V staat, ook met het contact af. En dan gaat dat naar mijn ervaring probleemloos.
Dat is één zaak.

Maar daarnaast wijst, volgens mij, het startprobleem dat je hebt niet direct op een gebrek aan lading in je batterij.
Wat je dan normaal ervaart is dat de lampjes wel opkomen maar als je de startknop indrukt dan draait die vanaf abnormaal traag tot helemaal niet waarbij alle lampjes uitvallen.

Als de startmotor normaal draait en de motor niet aanslaat, dan is er een ander probleem.

Het zou toch geen probleem hoeven zijn als ik het contact op ‘aan’ zet? En nog niet op ‘ignition’.
 
Dat moet toch genoeg zijn om de xmax te starten. Het lijkt dat je een andere oplossing moet zoeken dan je accu bijladen.
Ik zal de xmax morgen nog een keer proberen te starten en anders de diagnose aan de dealer over laten. Thanx!
 
Terug
Bovenaan Onderaan