Yamaha xs 400 blok demonteren lukt niet.

Peter Gup

Rookie
25 dec 2021
20
8
Hallo allen ik ben een nieuw lid sinds december. Ik krijg van van mn yamaha xs 400 de bovenkant van het blok niet uit elkaar, waarschijnlijk zit er vloeibare pakking tussen. Hoe krijg ik dit het beste los, behalve veel kloppen.
 
Niet ergens een verstopt boutje vergeten los te draaien,je zal niet de eerste zijn,en anders zit er weinig anders op dan blijven kloppen,
wat je ook nog kan proberen is kruipolie in de gaten van de tapeinden spuiten en een tijd laten weken.
 
Niet ergens een verstopt boutje vergeten los te draaien,je zal niet de eerste zijn,en anders zit er weinig anders op dan blijven kloppen,
wat je ook nog kan proberen is kruipolie in de gaten van de tapeinden spuiten en een tijd laten weken.
Ik weet niet wat jij tapeinden noemt maar carters zitten met schroeven aan elkaar vast.
Tapeinden vindt je bij cilinders, uitlaten en soms nog wel bij inlaatspruitstuk.
 
Kan net zo goed om de cilinderkop gaan,de TS is daar niet duidelijk over.
Aangezien hij het heeft over de bovenkant van het blok en vloeibare pakking geloof ik dat niet.
Het bovencarter zit met paspennen op het ondercarter en dat zal goed vast zitten. Geduldig tegen het bovencarter tikken en een punt op zoeken waar het onder- of bovencarter uit steekt. daar kan je met een schroevendraaier of een dikke drevel proberen dat los te tikken.
 
Aangezien hij het heeft over de bovenkant van het blok en vloeibare pakking geloof ik dat niet.
Het bovencarter zit met paspennen op het ondercarter en dat zal goed vast zitten. Geduldig tegen het bovencarter tikken en een punt op zoeken waar het onder- of bovencarter uit steekt. daar kan je met een schroevendraaier of een dikke drevel proberen dat los te tikken.
Ja achteraf denk ik dat je gelijk heb,maar dat naar verborgen bouten zoeken geld ook voor het carter.
 
Heren bedankt voor alle info
Aangezien hij het heeft over de bovenkant van het blok en vloeibare pakking geloof ik dat niet.
Het bovencarter zit met paspennen op het ondercarter en dat zal goed vast zitten. Geduldig tegen het bovencarter tikken en een punt op zoeken waar het onder- of bovencarter uit steekt. daar kan je met een schroevendraaier of een dikke drevel proberen dat los te tikken.
Dank voor de tip. Ik kreeg ook de tip om met een een verf föhn het blok voorzichtig warm te maken en dan blijven kloppen totdat de boel de boven kant los komt van de onderkant
 
Ik zou niet met een schroevendraaier tussen de pasvlakken gaan wrikken.

Maar eerst afwachten tot de TS helder maakt wat hij nu los wil hebben.
Ik heb het kleppendeksel eraf, en de cilinder eraf gehaald. Waar het om gaat zijn de de 2 helften Waar de versnellingsbak in ligt. Ik heb hier helaas geen goede fotoos van
 
Terug
Bovenaan Onderaan