yamaha xs 400 café racerke

16 jul 2011
105
0
hoi

bij deze heb ik mijn eigen topic opgericht , hier gaat het over mijn project van een yamaha xs 400 café racer en die van mijn schoonbroer zijnen xs café racer.
ik hoop dat deze topic gaat gelezen worden (waar ik niet aan twijfel hahaha) want kan alle hulp gebruiken . mijn xs is op basis van een SE model en mijn schoonbroer zijne is op basis van een 2a2.
full
 
YYYIIIIHHHAAAAAAAAA
Je hebt een eigen topic!!
Goedgedaan jochie, en ik volg U bij deze 8-)
 
dit is mijn half kuipje en afkomstig van een BMW racer , deze komt van mijn schoonbroer zijn vader die racet bij team WACO met bmw oldtimer racer
full
 
dit is mijn verlengd zitje dat normaal 53 cm lang was maar verlend is naar 63 cm. dit zitje komt van harry kruis en is alsook daar verlengd. ik wilde het zitje mooi laten uitkomen bij mijn achterband
full
 
dan start problemen en vastzittende kickstarter , dus blok uiteen .
ik heb in mijn leven (grapje) nog nooit zoveel vloeibare pakking gezien gehad in de motor inplaats van waar het zou moeten zitten . dus samen met mijn zwager (mercikes hornix dat zijn minder letters dan schoonbroer hahaha) alles uiteen en gecleand en gek genoeg zag alles er supergoed uit vanbinnen (buiten de pakking uiteraard).
hier enkele foto's van de blok toen hij nog niet gecleand was
full
 
het gekke is op foto lijkt het allemaal niet erg te zijn met de pakking , maar int echt amaai nie te doen.

ben alleen aant twijfelen nu of ik het blok zou zand stralen of niet ( ik hou namelijk ook van die authentieke look )
 
Heb je nou een oorzaak gevonden voor die geblokkeerde kicker trouwens?
En na zandstralen ziet het er weer heel even te nieuw uit, maar door het rijden wordt het al gauw weer mooier!
 
was niks verkeerd aan te zien , maar mijn vraag is moet er eigenlijk geen rondell van achter aan de kickstarter zitten ( dat is aan het buisje wat in het gatje moet waar de tandwielen ook zitten) tis maar een gedacht
 
das dus wat ik mij afvraag. op de tekening in het boek van xs 400 staat er een rondell op. en deze zat er zeker niet in toen ik deze uit de motor haalde want ik was nog erger dan een chirurg zei mijn zwager. dus nu weet ik het niet meer
 
weet er iemand waar ik nog een zijkap met yamaha op van de motor (da ijzeren of wat het ook mag zijn) kan vinden? bij mij is er een stukje vanaf , of kan dit gene kwaad? het is aan de onder kant afgebroken. En eventueel een zijkapje van polyester voor aan de (als je op de motor zit) rechter kant en een rubbertje ervoor. thanks to all help
 
weet er iemand waar ik nog een zijkap met yamaha op van de motor (da ijzeren of wat het ook mag zijn) kan vinden? bij mij is er een stukje vanaf , of kan dit gene kwaad? het is aan de onder kant afgebroken. En eventueel een zijkapje van polyester voor aan de (als je op de motor zit) rechter kant en een rubbertje ervoor. thanks to all help
Kun je even wat duidelijke omschrijven?
Ik heb nog nette zijkappen van Yamaha XS400SE liggen, die gaan wel enkel weg per set van twee. Ik bedoel die zijkappen van onder je zadel, aan weerszijde van de batterij.
Aluminium zijdeksels voor het motorblok heb ik ook nog liggen, net als vele andere reserveonderdelen. Je maakt beter een lijstje van alle onderdelen die je nodig hebt, dan kan ik alles in één keer verzenden, en er ook een totaalprijs op plakken. Verzending binnen BE kost 7€, naar NL 10€. XS400SE tank heb ik ook nog liggen, echt in goede staat.

En verder: Jouw motorblok ziet er echt heel gezond uit vanbinnen! Ik zou alle onderdelen netjes ontvetten, dan de carters zandstralen en de cilinders in hitteproof zwart zetten. Vervolgens carterdeksels polijsten, dan dichtingsset bestellen en de boel terug samenzetten. Dan zul je iets zoals dit hebben :P
11w8vav.jpg

2cffx37.jpg


Veel sleutelplezier nog!
 
hellokes weer.

kan iemand mij helpen ? de 4 schroeven die op de koppeling zitten (zijn schroeven met veren aan) moeten die vast gezet worden of moet dat met moment sleutel?
 
hoi allemaal ,

ik heb een klein probleempje , ik heb namelijk een motor van een yamaha xs 400 2a2 uiteen gehaald omwille van mijn kickstarter die blokkeerde (kon er met mijn toch niet weinige gewicht opstaan en nog niks deed) , dus heb ik de volledige blok gedemonteerd .
het gekke is dat alles piccobello was en bij montage alles terug werkte alleen die bloody kickstarter. nu kon ik mij tegen mijn hoofd kletsen want ik heb vanalles een foto gemaakt bij demontage behalve van de kickstarter himself. het probleem is dus alles draait en werkt , tot ik de kickstarter terug monteer , dan blokkeerd die weer gewoon.

is er iemand in dit forum die dit kan oplossen voor mij en eventueel een fotootje kan sturen hoe deze er wel in moet of hoe het komt dat deze blokkeerd?
als ik aan de koppeling draai of aan de krukas draait het tandwiel lustig mee , steek ik de kickstarter erin dan blokkeerd deze weer. ook ben ik niks vergeten en alles is 100 x nagekeken bij montage.

dus gasten help me please
 
weet iemand waar ik de emblemen van yamaha kan krijgen die op de tank van een yamaha xs se GEKLIKT WORDEN,?
 
hellokes weer.

kan iemand mij helpen ? de 4 schroeven die op de koppeling zitten (zijn schroeven met veren aan) moeten die vast gezet worden of moet dat met moment sleutel?
Die draai je gewoon goed aan met de correcte, best passende schroevendraaier
Momentsleutel met kruiskop heb ik nog niet veel gezien...
Dus gewoon stevig aandraaien.

En zondag kan ik je een foto geven van hoe de kickstart zit in een motorblok dat bij mij op zolder op ligt.

En die emblemen zul je zelf moeten zoeken, google is your friend. Cmsnl.com heeft ook van deze motor alle onderdeeltjes apart te koop, maar de emblemen zijn niet meer verkrijgbaar. Ik heb er wel nog liggen, maar die zijn niet in opperbeste staat dacht ik.
 
kun je er es een fotooke van laten zien van die embleemkes , de tank word toch nog gespoten
 
Terug
Bovenaan Onderaan