Yamaha xs 400 naar 25kw brengen

Viper 2

Rookie
3 aug 2006
21
0
goes
Hallo allemaal ik ben nieuw hier op het forum.

Nou heb ik met de zoekfunctie naar wat info gezocht maar kon toch niet echt wat vinden over een 25kw kit.
Ik ga binnenkort voor mijn motorrijbewijs en ik heb alvast een motor aangeschaft.
Het is een snelle uitvoering van de xs400 dus geen reduced effect de 34kw uitvoering.
maar aangezien ik een beginnend motorrijder ben moet hij dus terug gebracht worden naar 25kw,zijn daar ergens kitjes voor?
alvast bedankt. :}
Gr Viper.
 
Hallo allemaal ik ben nieuw hier op het forum.

Nou heb ik met de zoekfunctie naar wat info gezocht maar kon toch niet echt wat vinden over een 25kw kit.
Ik ga binnenkort voor mijn motorrijbewijs en ik heb alvast een motor aangeschaft.
Het is een snelle uitvoering van de xs400 dus geen reduced effect de 34kw uitvoering.
maar aangezien ik een beginnend motorrijder ben moet hij dus terug gebracht worden naar 25kw,zijn daar ergens kitjes voor?
alvast bedankt. :}
Gr Viper.

Da's niet zo slim wat je gedaan hebt. Zonder erg hoge kosten krijg je het niet voor elkaar, en helemaal legaal 25 kW wordt hij nooit. :N
 
dus het is niet mogelijk om iets in de venturi van de carburateur te doen en met een uitdraai van bijvoorbeeld dynojet hem als 25kw aan te melden?
gr Viper

Mogelijk is alles, je kan een Hayabusa nog wel 25 kW krijgen als je dat wil.
Maar alleen een motor die een Nederlandse 25 kW typegoedkeuring heeft kan je 100 % legaal rijden met een "licht" rijbewijs.
Er zijn hier al tig topics over gestart. Ik zou het risico persoonlijk niet durven nemen, als je een ongeluk krijgt en de verzekering trekt haar handen van je af, dan heb je echt een probleem. (die kans blijf je houden, want wettelijk gezien rijd je zonder geldig rijbewijs als je het zo doet)
 
je kan de motor naar 25 kw brengen en dan opnieuw laten keuren door de rdw
dit is mij laatst verteld door mijn dealer toen ik een fzr 600 '92 wou knijpen. hij zei dat dit wel 500 euro kon gaan kosten.
 
Mogelijk is alles, je kan een Hayabusa nog wel 25 kW krijgen als je dat wil.
Maar alleen een motor die een Nederlandse 25 kW typegoedkeuring heeft kan je 100 % legaal rijden met een "licht" rijbewijs.
Er zijn hier al tig topics over gestart. Ik zou het risico persoonlijk niet durven nemen, als je een ongeluk krijgt en de verzekering trekt haar handen van je af, dan heb je echt een probleem. (die kans blijf je houden, want wettelijk gezien rijd je zonder geldig rijbewijs als je het zo doet)
Zoals hier gezegd kan het officieel niet met bepaalde motoren, waaronder jouwe en mijne.

Ik heb echter wel besloten om hem te laten terugtunen met een kitje, en met een uitdraai te gaan rijden binnenkort.

Als je met je verzekering een deal maakt dat zij schriftelijk akkoord gaan, en dit ondertekend wordt door een bevoegd persoon, om zo te voorkomen dat ze zeggen dat hij niet bevoegd is geweest, dan zit je toch wel aardig goed.

In feite zouden ze er dan niet onderuit kunnen met een ongeluk.

Daarentegen rij je officieel wel zonder rijbewijs, dus een lastig agent kan je een boete geven. Zal denk ik niet vaak gebeuren, ligt ook aan je rijgedrag.

Het is een kwestie van afwegen. Ik kan mijn motor model (kawa KLE500) pas vanaf 1999 krijgen met dubbele kentekengoedkeuring. Ik heb een 91er. Of je koopt een andere fiets met zekerheid, of je gokt het erop. Zoals ik.

Blijf wel realistisch. Het is niet echt een meerwaarde ofzo voor de motor als het niet legaal is.

Mij is een prijs gegeven van tussen de 150 en 200 euro voor het kitje en een 25kw uitdraai. Dan nog verzekeren, schijnt bij de KNMV onder andere makkelijk te kunnen. Zit nu bij Unive, zal ik eens opzoeken als het zover is.

Succes ieder geval.
 
als je mijn post leest, kan het WEL LEGAAL, zo hebben wij een gpz 550 en fzr 600 legaal 25 kw op kenteken gezet 2 daagjes sleutelen en +/- 150 euro
Hm, daar heb je gelijk in! Deze optie had ik ook enigszins bekeken.

Geloof inderdaad dat als je voldoende papieren enzo bij dat frame hebt, het bij de RDW maar een klein beetje werk is.

Schrok mij een beetje af omdat het nogal duur zou zijn. 150 euro? Dat is geen geld!
 
Bedankt voor de reacties.
Ik wil het liefst met een duits frame rijden maar is daar moeilijk aan te komen in nederland?
Anders laat ik hem begrenzen en ga met een uitdraai rijden.
gr Viper 2 :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan