yamaha XS 400 SE 1979 - info

joost25

Rookie
19 apr 2010
20
0
essen, antwerpen
Hoi,

Heb me net geregistreerd op dit forum.
ben momenteel bezig met een XS400 SE uit 1979 en vroeg me af of iemand
toevallig een manual in pdf heeft voor dit model?
vindm zelf niet online. mss kan iemand hier me verder helpen ;)

Mijn motor is momenteel deels gedemonteerd.
binnenkort kan ik beginnen aan het blok.



full
 
gisteren heeft ie zn hartoperatie gehad.
veel poetswerk!

ben nog altijd niet aan de juiste manual geraakt.
weet iemand of er motorisch veel verschil is met de XS400 '75-'78?
 
is vrijwel identiek met de xs400 /360 ( 75 tot 78 of zo)
van de xs400 moet nog wel een werkplaatshandboek te vinden zijn
 
Joost,
Als je je mailadres even bekend maakt (mag ook via PB), stuur ik je via Yousendit.com een 22Mb groot PDF bestand. Is een ingescande Haynes manual. :W
full
 
Joost,
Als je je mailadres even bekend maakt (mag ook via PB), stuur ik je via Yousendit.com een 22Mb groot PDF bestand. Is een ingescande Haynes manual. :W
[afbeelding]


Hey Hornix,

dat werkplaatshandboek heb ik al.
ben op zoek naar die van het modelletje daarna...
die vind ik digitaal echt nergens dus mss moet ik hem maar gewoon origineel bestellen :?


toch bedankt ;)
full
 
you're welcome.
En bestellen is idd de beste optie, er gaat niets boven een echt papieren boek wat je ff mee kan nemen naar je kantoor sleutelhok *D
Bol heeft 'm ook Klik
 
Laatst bewerkt:
Geen idee waarom je de nieuwere herdruk van het boek wil hebben , de inhoud is zo'n beetje hetzelfde.
voor de custom modellen is het blok wat afgerond, en het plaatwerk is anders.
 
Zit met nog een vraag:
zijn er veel stukken van de XS (75-78) bruikbaar op mijn XS (1979) SE?
vind bv de gietwielen van het eerste model mooier en eventueel ook de tank...

uit nieuwsgierigheid ;)
 
Een landgenoot van je is ook met een 400SE bezig
KLIK
Heb hem m'n 2a2 tank gegeven en daar moet wel het achterste bevestigingspunt voor worden aangepast.
 
zo,

deze week lekker de tijd gehad om aan de motor te werken.
hoop kleine dingetjes gedaan: Motorblok uit het frame gehaald en beginnen poetsen, ontvetten, schrobben en schuren. begint beweging in te komen! :P

voorvorkjes een 5tal centimeter laten zakken :Y
staat ineens een stuk beter als origineel! nu staat ie mooi recht.

Vandaag de tank is onder handen genomen :P

4647875556_706f047615_o.jpg


afbijten ... O-)
4647874942_d6c1e9589a_o.jpg

4647874596_366377bb58_o.jpg
 
zo staat ie nu:
4647874216_b7f1e3ffda_o.jpg

4647872958_39df9e2566_o.jpg


blijven lekker bezig ;)

waaraan denken jullie voor het stuurtje?
ik ga mss toch maar is uitkijken naar mooie clip-ons:
monkee16_10.jpg


anders een recht stuurtje denk ik ...
 
hoi iedereen,

ik zit met een probleempje...

de bevestiging van de achterbrug (nr 6)van de xs zit moer en moervast, wss nog nooit los gekomen en het lange stilstaan zal hem ook geen goed hebben gedaan... heb hem al verzopen in kruipolie en WD40, beetje warm gestookt, tikken met hamer+blokje maar hij geeft geen millimeter.

iemand hier die er raad mee weet?

alvast bedankt! ;)

full
 
Hello,

Ik heb twee Yamaha XS 400 SE's staan, waarvan ik één caféracer aan het bouwen ben. Dit houdt dus in dat ik veel van de "choppereske" onderdelen ervan heb gehaald om andere onderdelen eraan te hangen. Hou er zeker rekening mee dat de achterste tankbevestiging anders is bij zo'n vierkante tank dan bij jouw tank. Ook de puntjes waar je de zijkappen op duwt staan lichtjes anders. Ik heb dit zelf allemaal moeten aanpassen, is toch een paar uur slijpen, schijven en lassen hoor. Natuurlijk moet je kader dan ook opnieuw in de verf.

Ik heb veel onderdelen over nu, als je iets kan gebruiken stuur je maar een mailtje. Ik heb ondermeer 2 nette tanks over, 2 setjes zijkappen voor SE modellen, ............

Veel succes! Zeer leuke mototjes!

2582nue.jpg
 
Hey Renaat,

heb jij nooit last gehad met het demonteren van de achterbrug?
als ik wat stukskes nodig heb zal ik je wat laten weten ;)

merci

Joost
 
Hey Renaat,

heb jij nooit last gehad met het demonteren van de achterbrug?
als ik wat stukskes nodig heb zal ik je wat laten weten ;)

merci

Joost
Niet om je bang te maken, maar ik heb een SR500 met een zelfde soort achterbrugconstructie.....en heb pas de achterbrug door moeten slijpen '(
Die as nr6 zat muurvast verbakken met de holle as, nummer 2. waarschijnlijk in een ver verleden zonder vet gemonteerd geweest. Wat je nog kan proberen: leg een dikke ring (of twee) onder de moer en probeer hem door stevig vast te draaien tot bewegen te dwingen. Misschien lukt het bij jou wel!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ondertussen (te) rustig bezig:
het blokje aan het opknappen, met name de lelijke zwarte lak er af aan het halen en olie
er af.

De achterbrug is niet los te krijgen dus ofwel iemand zoeken die dat voor mekaar krijgt
of denken jullie dat ik hem zo wel kan laten zitten? Zou liever de assen vernieuwen zodat alles weer zit zoals het hoort. hij beweegt soepel en piept of kraakt niet ... wat denken jullie?

ik ben ook op zoek naar een setje gespaakte wielen. zouden die van een SR er mss op passen?

foto's volgen binnenkort ook weer eens als ik de achterkant van het frame ga verbouwen ;-)
 
als hij geen speling heeft en hij draait soepel dan zou ik hem lekker laten zitten.

Eruit halen kan het beste (denk ik toch) onder de pers.
De spacer zal vastgerot zitten dus de kans is groot dat je die kapot duwt.
De rest zal wel meevallen maar glijlagers uiteraard ook vervangen.
 
die vastzittende bout van de achterbrug is een bekend probleem, die is in de fabriek droog gemonteerd, dus als er ooit pekel bij komt kun je er op wachten tot hij vast gaat zitten.
als hij nog geen speling heeft zou ik hem lekker laten zitten.
op zich maak je niet vaak mee dat ze geen speling hebben , de kunststof bussen slijten erg snel.
 
Laatst bewerkt:
~
ik ben ook op zoek naar een setje gespaakte wielen. zouden die van een SR er mss op passen?

quote]

nee volgens mij niet.Je zal ze moeten aanpassen. Hornix weet dat zeker, die is er namelijk ook naar aan het kijken geweest, en hij heeft een xs400 en een sr. So he is the man to ask.
 
Ik weet niet of je intresse hebt maar ik heb nog veel delen van de xs400, vooral blokdelen (genoeg om 1 blok op te bouwen.
O.a. de vol vermogen nokkenassen, set cilinders met zuigers, krukas, versnellings bak, 2 koppen. maar ook remklauwen e.d.
mag voor vijf tientjes weg als je intresse hebt.

woon op ongeveer een uurtje van je vandaan.
 
Laatst bewerkt:
Hoi!

Ik heb net een xs 400 uit 1979 overgenomen. Nu heb ik een nieuwe schroef nodig die de benzineleiding vastzet aan de carburateur. Die is namelijk afgelopen weekend stuk gegaan :(.

Ben ook geinteresseerd naar de manual!

groet,
Martin
 
Terug
Bovenaan Onderaan